Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wegvallen electriciteit - PX125


Daddy K

Aanbevolen berichten

Heb eind vorig jaar een PX 125 met elestart gekocht. Tijdens de eerste rit viel na een poosje de stroom volledig weg. Dacht toen nog dat het iets te maken had met slechte aarding. Heb vandaag geprofiteerd van het mooie weer en ben terug gaan rijden en weer hetzelfde. Maar nadat ik gestopt was aan de winkel werkte den hele elentriek wel. Veronderstel dus dat het te maken heeft met iets wat oververhit maar heb totaal geen idee wat.

Iemand enig idee.

Txs,

Daddy k.

Link naar reactie

Hallo Daddy

Het zou kunnen hetgeen Wim schrijft. Dit is eenvoudig te controleren. Als de motor draait en alles ok is, de zekering eventjes verwijderen en zien welke symptomen ge dan hebt.

Ik denk eerder aan de spanningsregelaar dat de twee draden met grijze stekkers loszitten. Maar dan zou de starter nog moeten werken en het standlicht branden.

Valt werkelijk alles uit? Starter, lichten, claxon, pinkers, standlicht?

Hebt ge met de kickstarter gestart? Alles was ok maar plots gaat niets meer?

René

Link naar reactie

Ok Daddy, als werkelijk alles uitvalt is het best mogelijk dat het een slechte massa is.

De spanningsregelaar is de aluminiumen doos met koelribben en 5 stekkerverbindingen. Ik dacht achter de linker bil.

Kijk hier alle verbingen na vooral de zwarte, die zelf met een bypass direct met het chassis is verbonden. Zwart is de massa in heel de scooter.

Gebeurt de verbinding met de motor met een wit stekkertje in een plastieken verbindingsdoosje op de motor. Dit is ook een verdachte.

Tegen vanavond zal ik het schema eens bekijken of het eventueel van het contactslot of van de stekkers achter het neusje kan komen.

Succes, René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...