Daddy K Geplaatst: 14 januari 2006 Delen Geplaatst: 14 januari 2006 Heb eind vorig jaar een PX 125 met elestart gekocht. Tijdens de eerste rit viel na een poosje de stroom volledig weg. Dacht toen nog dat het iets te maken had met slechte aarding. Heb vandaag geprofiteerd van het mooie weer en ben terug gaan rijden en weer hetzelfde. Maar nadat ik gestopt was aan de winkel werkte den hele elentriek wel. Veronderstel dus dat het te maken heeft met iets wat oververhit maar heb totaal geen idee wat. Iemand enig idee. Txs, Daddy k. Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 14 januari 2006 Delen Geplaatst: 14 januari 2006 of mischien wel de zekering die slecht contact maakt, door de trillingen van de motor(door corosie aan de klemmen) Link naar reactie
René Geplaatst: 15 januari 2006 Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Hallo Daddy Het zou kunnen hetgeen Wim schrijft. Dit is eenvoudig te controleren. Als de motor draait en alles ok is, de zekering eventjes verwijderen en zien welke symptomen ge dan hebt. Ik denk eerder aan de spanningsregelaar dat de twee draden met grijze stekkers loszitten. Maar dan zou de starter nog moeten werken en het standlicht branden. Valt werkelijk alles uit? Starter, lichten, claxon, pinkers, standlicht? Hebt ge met de kickstarter gestart? Alles was ok maar plots gaat niets meer? René Link naar reactie
Daddy K Geplaatst: 15 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2006 Rene, Idd gestart met kick omdat elestarter niet marcheert. Bij start werkt alles (pinkers, claxon, standlicht, groot licht, ... ) maar na tijd valt echt alles uit(zelf stoplicht). Waar vind ik de spanningsregelaar? Daddy K Link naar reactie
stanman Geplaatst: 16 januari 2006 Delen Geplaatst: 16 januari 2006 Eigenaardig, want het gewoon licht, allé bij mijn px(1978) brand ook zonder batterij. Zou wel eens kunnen wijzen op een spoel die de geest aan het geven is. Link naar reactie
René Geplaatst: 16 januari 2006 Delen Geplaatst: 16 januari 2006 Ok Daddy, als werkelijk alles uitvalt is het best mogelijk dat het een slechte massa is. De spanningsregelaar is de aluminiumen doos met koelribben en 5 stekkerverbindingen. Ik dacht achter de linker bil. Kijk hier alle verbingen na vooral de zwarte, die zelf met een bypass direct met het chassis is verbonden. Zwart is de massa in heel de scooter. Gebeurt de verbinding met de motor met een wit stekkertje in een plastieken verbindingsdoosje op de motor. Dit is ook een verdachte. Tegen vanavond zal ik het schema eens bekijken of het eventueel van het contactslot of van de stekkers achter het neusje kan komen. Succes, René Link naar reactie
Daddy K Geplaatst: 22 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2006 Rene, Heb spanningregelaar gevonden en alles nagekeken. Leek me niets mis mee. Heb nu zekering iets vaster gezet en beetje oxidatie van fichkes verwijderd. Hoop dat het dat is !!!! Txs, Daddy k Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.