Driezza Geplaatst: 11 januari 2006 Delen Geplaatst: 11 januari 2006 T zal waarschijnlijk nog te vroeg zijn maar heeft iemand al ervaring met dit: "The technical features are as follows: * Timing adjusts automatically, with a pre programmed curve of up to 8 degrees * Nylon fan, light with good air flow for cooling. Can be used with the standard cowls * High power output, 12V 90W easy starting, greatly improved performance * HT coil and regulator are both efficient and compact, can easily be fixed anywhere * The regulator supplies a clean current assuring stable current for long life for bulbs and electrical systems * Regulator can be used for both AC and DC, battery charge out will even allow you to run a PC or mobile phone! * The power of the regulator is both powerful and strong, even at low revs there is enough power to run 35W halogen bulbs, giving safe riding night or day * Twin sparks on each revolution also burns the waste gasses still in the cylinder, greatly reduces pollution * The easy interchangeable nature of the system and its parts makes maintenance and repair very easy, without the need for specialist charges * The electrical components can be replaced with just two bolts, with no need to reset or adjust the timing. All parts are checked and tested by us. * All kits supplied complete including electrical diagram securing spanner and puller. Als ik het goed begrijp dan kan je hiermee o.a. probleemloos vooraan halogeenlampen steken zonder Wim's truukje te moeten toepassen. M.O.: het is wel natuurlijk veel (te) duurd(er) om het alleen daarvoor te kopen. Maar als ik goed lees zou je er minder benzineverbruik moeten door hebben en zou je motor er in het algemeen 'betrouwbaarder' moeten worden. Wat evenwel als chinees klinkt voor mij is: "Timing adjusts automatically, with a pre programmed curve of up to 8 degrees". Wie kan mij dit verduidelijken? Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 11 januari 2006 Delen Geplaatst: 11 januari 2006 Essentially this kit is designed for very hard revving tuned motors. Anyone with a tuned engine will tell you that there is always a chance of "holing" a piston at high RPM, you can reduce the chance of this happening by adjusting your ignition timing to a lower number i.e. A standard vespa 200 runs on 23° before Top Dead Centre, but a Malossi 210 needs to run at around 17° to be safe at high RPM (the closer to TDC that your timing is set the colder your combustion is). However as you set your timing closer to TDC you lose power and acceleration. With this ignition system you can safely set your timing at 25° BTDC giving you blinding acceleration up to around 6/7000RPM when the ignition will automatically adjust itself to 17° to be safe at full throttle. This system has been available for a few years on lambretta, on a tuned engine it helps but on a standard-ish engine it makes you go slower. I think i've covered it but i'm just up so good luck. Link naar reactie
Driezza Geplaatst: 11 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2006 Thanks John! I was - or better am - considering a PX - Pinasco 177 - Sito Plus combination for my VNA. Mainly to use it for 'touring' on both flat as well as undulating surfaces ;-). So this would be just a thing for me then. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 11 januari 2006 Delen Geplaatst: 11 januari 2006 driezza, wat bedoel je daarmee? weet de prijs niet, maar lijkt me wel duur aanpassing (gezien de inhoud van deze kit)... ik denk dat je n tamelijk betrouwbare combinatie hebt met n pinasco 177 en sito plus en dat je met jouw intenties niet rap n gat in je piston zal rijden (tenzij je Tom Speedracer je vespa laat uittesten : ) ). Teddy Link naar reactie
Driezza Geplaatst: 11 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2006 Ha Teddy, ik heb inderdaad niet echt intenties om extra gaten in een piston te rijden. Ik zoek met mijn VNA te doen wat ik niet heb kunnen doen met mijn primavera: lang en veel kilometers doen in verre streken, heuvel op en heuvel af. Dus ben ik van principe, hoe minder er mis kan gaan, des te beter. Als ik dan zo van die dingen lees als "automatically, easy starting, can easily be fixed anywhere, assuring stable current for long life, makes maintenance and repair very easy" dzn beginnen mijn oren te flapperen. Als je bovendien nog met een halogeenlamp over donkere, onverlichte wegen kan rijden en je kan met een sticker "my scooter is Kyoto ready" rondrijden dan sta ik op de eerste rij om zo een kit te vangen. Enne, geef toe: zo een oranje vliegwiel ziet er wel blits uit he ;-) Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 11 januari 2006 Delen Geplaatst: 11 januari 2006 Driezza. For the set up you are suggesting i would leave the px electrics standard. Unless you are planning to race port your casing, fit a full race type expansion etc then i wouldn't bother with this kit. Link naar reactie
René Geplaatst: 12 januari 2006 Delen Geplaatst: 12 januari 2006 Beste Driezza Het ontstekingstijdstip van motoren op auto’s en moto’s wordt voor optimale prestaties op elk toerental bijgeregeld. Op de meeste Vespa motoren staat de voorontsteking vast ingesteld op 23° bij een gemiddelde van +/ 4.000 toeren. Op hoog toerental zou de voorontsteking 29° graden moeten zijn en op relanti 21°. In de Vespatronic CDI wordt het toerental gemeten en de voorontsteking in deze zin geregeld. Jammer genoeg hebben de meeste oudjes geen PX krukas dus mag je de aankoopprijs van 350€ verdubbelen voor krukas, lagers, dichtingen en misschien nog een cilinder en zuiger. Als het niet voor de goede electro-mechaniek is maar wel voor een blits(?)oranje vliegwieltje is dat inderdaad veel geld René Link naar reactie
Driezza Geplaatst: 12 januari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2006 Sjèr René, Het zou gebruikt worden op een Px-blokje met Mazuchelli racekrukas en een Pinasco 177 cilinder. Dus dat van die oldie zonder Px-krukas gaat volgens mij niet op. Aangezien de ontsteking op dat Px-blokje nog met platinés is zou ik liever een conversie hebben naar elektronische ontsteking. De opmerking van dat oranje vliegwiel was een knipoogje na het opsommen van de voordelen (voor mij) die met dit systeem komen en wellicht de (kleine) meerprijs verantwoorden t.o.v. wat je toch al moet uitgeven bij conversie van 'klassieke' naar elektronische ontsteking. Om maar te zeggen dat zij die graag een oranje vliegwiel hebben beter af zijn met een oranje spuitbus, niet? Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 12 januari 2006 Delen Geplaatst: 12 januari 2006 zou je zo'n variabele ontsteking niet op een tweede handse px-achtige grondplaat & vliegwiel (of van een cosa, die hebben 80watts dacht ik?) kunnen monteren? (o ja ook nog: waar zou je dat kunnen kopen?) groetjes wim Link naar reactie
René Geplaatst: 12 januari 2006 Delen Geplaatst: 12 januari 2006 Driezza. Ge hebt gelijk, als je toch al krukas, zuiger en cilinder hebt, en je wilt nog overschakelen naar elektronische ontsteking en 12 volt is de Vespatronic een goede oplossing. Ik ben eens benieuwd naar het resultaat. Het minder verbruik zou merkbaar moeten zijn. Ik dacht dat je een Nederlander bent vanwege de liefde voor oranje. Wim. Dit is een kit en denk dat er voorlopig nog geen losse stukken te krijgen zijn. Moest ik iets tegenkomen laat ik het wel weten. De grote voordelen die opgesomd worden in de publiciteit gelden enkel als je verandert van onderbrekercontracten naar elektronische ontsteking. Ik heb het nog niet gemeten maar volgens mij is elke elektronische ontsteking een beetje variabel, omdat de spanning nodig voor de ontsteking, bij hoog toerental, sneller bereikt wordt. Dus een ietsje meer voorontsteking. Groetjes René Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.