Ga naar inhoud
Vespaforum.be

'bump' bij optrekken


knifeman

Aanbevolen berichten

ik voel iets 'raar' bij het optrekken vd vespa, weet niet goed hoe het te beschrijven maar ga toch proberen...

bij vertrek uit stilstand en het zachtjes meerderen van de gas begint 'm zachtjes te bollen... tot zo'n 10 per uur. Als ik dan meer gas bijgeef, trekt hij niet vloeiend verder maar voelt het alsof hij over een 'bult' heen moet of iets moet inschakelen... het voelt eerder mechanisch in de automatische koppeling...

Is dat iets 'normaal' of 'bedoeld' om bv traag te kunnen vertrekken met een slepende koppeling en pas 100% pakken bij meer toeren ? Ik weet niet hoe de automatische koppeling bij een GTS werkt, dus kan niet echt oordelen of het een mechanische 'feature' is of er iets mis kan zijn...

andere gts/gtv rijders die hetzelfde 'voelen'?

alvast bedankt

Link naar reactie

Dat klinkt een beetje als het doorslippen van je klauw maar sterker nog een gewichtje dat blijft plakken. Dat gebeurd al wel eens bij koud weer en nen koude motor. Condens bevriest, zeker als de klauw op het vrieslaagje duwt. Hetzelfde met je gewichtje is dat er (1 van de 6?) lichtjes vastvriest en je daardoor dat schokje voelt wanneer het loskomt. Ge moet er eens op letten of hij het ook heeft als de motor warm staat (+/- 20 minuutje rijden). Zonee geen probleem, zoja even lang de garage gaan voor eens te laten checken. Mijnen GTS 300 heeft da ene keer gehad deze week en alleen s'avonds als ik naar huis rijdt van mijn werk. Waarschijnlijk omdat hij dan onbeschut buiten staat i.p.v. in zijn garage.

Grtz Spoon

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...