Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px motor tunen-Malossi 166cc


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

hallo,

na al enkele blokjes een beetje te hebben getuned, wilde ik de 'beruchte' malossi 166cc cilinder eens testen, met natuurlijk aangepaste setup.

mijn setup;

-gebruikte motor: px (VNX1T)

-Malossi 166cc cilinderkit.

-"Flowed racing crankshaft" serie pro, (nieuw type)

-scoor RS expansie uitlaat.

-verstevigdekoppelingskooi

-DR koppelingssetje: 4x kurkplaat+ijzere tussenplaten+6x verstevigde veren.

-22 tanden koppeling (ipv 21.)

-24/24si carb

ik heb het blok gereviseerd; krukas lagers, bourages,veertjes in de kerstboom, pakkingen, schakelkruis, rubbers en kickstarter tandwiel vernieuwd, de spoelpoorten van de carters, aangepast op de cilinder, en de inlaat van de carburator vergroot.

(hoofd)sproeier zit ik nu aan 125, heb al 128-130 geprobeerd, maar dit leek me wat overdreven, en 120-122 leek zo wat kantje boortje te klein.

heb er een luchtfilter opstaan met 2 kleine gaatjes boven de sproeiers.

de ontsteking heb ik gelaten, aangezien het toch een electronische is maar wel iets minder voorontsteking gegeven, zoals malossi voorschrijft 18° (ipv 21° orgineel)

heb nu bijna 400km ingereden, en af en toe eens wat gas gegeven om te zien wat hij kan, tegen de 130km/h op de teller is alvast geen probleem...

nu vind ik enkel dat hij op lage touren wat traag is ( = vooral in 1e), is is dat gewoon omdat de malossi cilinder zo hoogtourig is? als ik gewoon optrek en in 1e,2e,3e tot het uiterste ga , en overschakel begint hij terug vlot te trekken, behalve in de 4e iets minder (maar dat is normaal aangiezen ik de secundaire vertanding niet heb aangepast.)

ik vind gewoon dat als ik in eerste vertrek, en de koppeling loslaat en dan de gas opendraai dat hij wat traag accelereert, op lage touren. bij de gas wat opendraaien, en dan de koppeling loslaten gaat hij wat omhoog en dat is ook niet echt de bedoeling :)

iemand een idee als het normaal is dat ik in 1e versnelling onderin weinig vermogen heb? of kan dit aan een (nog?) betere afstelling liggen?

grtz Didier

post-2167-13769187270411.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...