Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa VNA project(je)


AH

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik volg dit forum al enige tijd en vond dat het maar eens tijd werd om m'n projectje te posten. Ik heb een paar maand geleden een VNA(1T) gekocht na jaren rond te hebben gereden op een GL-x. De bedoeling was om de vespa te rijden zoals aangeschaft, maar al snel is er besloten voor een complete overhaul! De vespa was in de jaren een keer (of misschien wel vaker) overgespoten en had daarnaast allerlei "accessoires" gekregen, in de vorm van knipperlichten en dergelijk.. Bovendien lekte de motor olie, zat de carb vol drek evenals de tank.

Zoals gekocht

_RSF9743.jpg

Dus eerst helemaal gedemonteerd en vervolgens het frame (en billen) bij de straler af te leveren.

foto%286%29.JPG

foto%287%29.JPG

foto%288%29.JPG

Terug van de straler

IMG_0181.JPG

IMG_0185.JPG

IMG_0189.JPG

IMG_0193.JPG

Revisie blok

foto.JPG

foto%282%29.JPG

foto%283%29.JPG

foto%284%29.JPG

Wielen

velg.JPG

Het is nu wachten op de spuiter. Het blok is klaar alsook de voorvork en de wielen. Alle onderdelen zijn binnen, afgezien van het zadel en contactslot. De vespa krijgt niet de originele kleur, maar krijgt de kleur grijs van de nieuwe 500 Abarth(en zat ook op de oude Abarth's zoals de 850 TC)..

fiat_abarth.JPG

Het volgende project(je) ligt ook al weer klaar, een GS160 MK1. Compleet in onderdelen, heeft jarenlang op zolder gelegen!

Grt, Aran

Link naar reactie

Hoi Aran,

Veel succes met je project,Leuke kleur ook!

Ga je ook die rode striping er op doen van Abarth?

Ik ook met een project bezig,(Sprintje),

en volgende project wat klaar ligt is ook toevallig een GS160mk1,Lachen...

Groeten en veel plezier,AJ

Link naar reactie

@ AJ.. Vind de originele kleur niet mooi, dus ja moest ik op zoek naar wat anders :).. Heb wel aan striping zitten denken, evenals de rode schorpioen, maar denk dat het uiteindelijk mooier is zonder striping. Heb al wel een nieuw aluminium geplakt logo liggen (de oude verpulverde bij het verwijderen), en wil nog een mooi pin-up girl voor op het beenschild. Vooralsnog is de voorveer wel rood, maar misschien dat die nog plaats gaat maken voor chromen exemplaar (iets waar ik nog over twijfel).

De gs160 wordt wel origineel (op de bitubo vering en zijstandaard na). Ik heb nog klein stukjes originele verf (achter de gelijkrichter en achter het klepje) op het frame zitten, en die ga ik laten scannen. Hoewel ik ook een gs160 heb gezien met een hele mooie uni-kleur groen ( DSC_5166).. Gelukkig heb ik wel alle lastig te krijgen onderdelen zoals het ronde filter, achterklepje, etc. Het blok is helemaal compleet (zuiger zit alleen vast in de cilinder op dit moment) en de billen zijn in perfecte staat (ook die aan de motor zijde). Ik mis alleen het zadel en één van de treeplanklijsten. Ook is de bodemplaat behoorlijk doorgerot. Ben benieuwd naar jouw gs160 project, en natuurlijk ook het sprint-project (die staat hier ook op het forum?? Kon 'm namelijk niet zo vinden.. Die 125n heeft ook een mooie kleur gekregen!)!

@ arti-bella.. Thnx :)! De gs160MK1 was overigens puur toeval (hoewel ik niet geheel in toeval geloof, maar dat terzijde). Een collega van mij vertelde dat zijn maat nog een vespa (in onderdelen, maar compleet) op zolder had liggen waar hij niets meedeed. Hij wist niet precies wat voor een vespa, maar het was een oude 160cc met een klepje achter in het frame! Dus toen ben ik maar even meegegaan om te kijken..

Het zadel van de VNA wordt overigens wss een SCK ancillotti.. Heeft iemand hier op het forum daar ervaring mee?

Grt, Aran

Dit is trouwens de GS (wel onduidelijk)..

gs160.JPG

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...