Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop verhaal


Dolcevita.

Aanbevolen berichten

Mag ik me even voorstellen? Mijn naam is Timothy en woon in Temse , na jaren iedere keer als ik er een zag staan vol verlangen te blijven staren, heb ik eindelijk de stap gezet en op zoek gegaan nr een Vespa :) Ben natuurlijk eerst bij de dealer geweest ,de LX'jes waren mooi en volgens mij een geslaagde interpretatie van de moderne Vespa ,mr toch wel prijzig, en het PX model hft toch wel mr charme.

De PX ws ook opnieuw leverbaar mr weinig kleurkeuze ,en de prijzen waren even gepeperd !:( Dan eventjes de 2 de handsmarkt afgezocht mr de hype is nu vrij groot, en ik heb PX 'en zien staan die mr 100 euro scheelden met een splinternieuwe !!

Dan ben ik op de LML gestoten op internet,eerst dacht ik "ja da's mr een kopie" mr dan uiteindelijk mede dr dit forum mr en meer over de LML gelezen, en geleerd dat dit toch gn kopie is ... .Dus gn kijken...En ja hoor! Voor 2500 euro hd ik een splinternieuwe LML 4takt mt 2 jaar garantie en kleurtjes genoeg !Dus besteld! Nu nog een weekje en half wachten en hij staat in de garage :D!

Ik hou van alternatieve techniek (ik rij dan ook dagelijks met een SAAB :D ) en de Vespa ws zo een ingenieus idee met zo'n knappe oplossingen, daarom heb ik wrs die fascinatie :) !

Wat me wel al opviel is hoeveel keer ik die LML badge al heb moeten verdedigen (en ik heb hem zelfs ng niet ):( Maar als hij door jullie aanvaard word als Vespa, zegt dat genoeg,en hoef ik me vr men keuze nt te schamen,een paar jaar terug ws de LML de vespa PX dus...

En het "waarom maak je geen motorrijbewijs , en koop je u een motor"? ben ik ook al beu gehoord ,ik heb geen behoefte aan in een lederen pak tegen 240 km/H over de E 17 te racen, met een machine die van design lijkt op een kruising ts een mier en een bidsprinkhaan.:/ To each his own.

Hopelijk ebben deze vooroordelen op termijn een beetje weg :)

Zo, een lang verhaal, thx for reading

Link naar reactie

Zo, een lang verhaal, thx for reading

"No prblm m8."

Ik weet niet hoe het er elders aan toegaat, maar op dit forum is het de gewoonte om in woorden te schrijven, niet in flarden sms-taal. Da's geweldig irritant (en't komt bovendien heel puberaal over).

Los daarvan: Degenen die het hardst blazen op hoe "fout" of "namaak" ne LML is, zijn doorgaans de sukkelaars die een veel te dure Vespa hebben gekocht om op zonnige zomerdagen met ne designerzonnebril op de neus ne kilometer of 10 te gaan rijden, liefst voorbij zoveel mogelijk terraskes, kwestie van zéker gezien te worden. Niks van aantrekken, gewoon rijden en ervan profiteren.

Link naar reactie

Blijkbaar staat dit topic er 2x op:/ Puber ben ik niet meer,bouwjaar 81 dus .

Diegenen die er echt iets van kennen trekken zich er niks van aan, en voor hun gaat het voor het gevoel,maar het zijn vooral de niet-kenners die gefixeert op die badge zijn :/ Ik trek het me in ieder geval ook niet aan, moderne / oude Vespa of LML . we zijn allemaal liefhebbers van de Vespa, en het gaat in de eerste plaats om de beleving .

Ik wou gewoon geen 1000 euro meer betalen voor praktisch dezelfde machine,daar komt dan nog bij dat LML de PX verder ontwikkeld heeft met een 4takt die in deze tijden van hoge benzineprijzen wel nuttig is (al heb ik lang getwijfeld ts de 2 of 4 takt).

Ik denk dat Piaggio zelf binnenkort ook wel iets zal ondernemen om het verschil groter te maken, wnt ik merk dat er toch velen die een px willen nr LML overstappen

Link naar reactie

Kun je ook klinkers typen, alsjeblieft?

Los van de discussies over kwaliteit van de paintjob en van de krukassen in bepaalde periodes, is de discussie PX vs. LML inderdaad niet zo boeiend.

Maar vergis je niet: nu Piaggio weer PXen maakt zal dat ten koste gaan van het marktaandeel dat LML had in de periode sinds 2007 tot nu, toen Piaggio geen PXen maakte. De tijd zal het leren, maar ook denk ik dat een nieuwe Vespa waardevaster is dan een nieuwe LML.

Je hebt je wel voor 4-takt en dus de moderne variant gekozen. Ik ken er iets van en houd me daarom juist alleen bezig met de de oudjes. Zwaai, zwaai; bier, proost; maar ander groepje dan oldie 2-takt rijders, hoor.

Link naar reactie

Veel leraars Nederlands hier. Schrijf op fora meestal zo, omdat een opstel voor de meesten snel verveelt,maar indien men dat wenst kan ik ook voor de lange versie gaan.

De waardevastheid twijfel ik niet aan ,je betaalt ook 1000 euro meer bij aanschaf,dus komt misschien wel op hetzelfde neer...

Ook ik hou van de 2takt ronk, maar we leven nu eenmaal in 2011 en niet in 1965 ,ik weet niet wat er met de brandstofprijzen gaat gebeuren noch met die eco hype die men ons opdringt, maar ik zie er eerlijk gezegd niet veel goeds in...

De mensen die zich met de oudjes bezighouden zijn Vespisti die er ook iets van kennen . Als totale leek een oudje kopen vind ik eerlijk gezegd niet verantwoord, want je weet niet wat je koopt,en het is wel iets waar je leven vanaf kan hangen.:/

Ik zal in ieder geval met alle plezier terugzwaaien :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...