jef__vb Geplaatst: 29 juli 2011 Delen Geplaatst: 29 juli 2011 ...En als ge da begint te tunen, krijgde ne 'bruute stella' ... Of een "bruut masjien", zoals ze in de volksmond weleens zeggen. Link naar reactie
don carlito Geplaatst: 29 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2011 Mijn keuze voor LML is duidelijk beïnvloed geweest door de dealer : was er passie, was er voorraad, was er vriendelijkheid, was er kennis, was er eerlijkheid. Dit vond ik helemaal niet terug bij de Vespa delaer, erger nog 2 jaar geleden vertelde hij mij dat de rage van Vespa wel zou overgaan. Toen vrkocht hij enkel motoren, ik moest 3 dagen wa Link naar reactie
Jerro Geplaatst: 22 augustus 2011 Delen Geplaatst: 22 augustus 2011 Gisteren nog een schoon toerke gedaan met de LML. Zit nu ongeveer aan de 1000km dus binnenkort op eerste onderhoud. Ook gekocht bij SDN in Stevoort. Haalt nu 70-75km/h. Ben zelf van Hasselt, dus moest er iemand eens zin hebben om een gezamelijk toerke te maken, letmeknow! Link naar reactie
dre667 Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Is er een uiterlijk verschil tussen de LML 125cc en 150cc? M.a.w. kan je deze op het eerste gezicht onderscheiden van elkaar? Link naar reactie
Jerro Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Volgens mij niet nee. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 30 augustus 2011 Delen Geplaatst: 30 augustus 2011 Nope, Link naar reactie
schoterheide Geplaatst: 3 september 2011 Delen Geplaatst: 3 september 2011 iemand al spijt van zijn aankoop van een lml 125 4t? Sta op punt om er een aan te schaffen... Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 4 september 2011 Delen Geplaatst: 4 september 2011 Yep, 2takt rules. Lekker knetteren. Link naar reactie
Pajotter Geplaatst: 4 september 2011 Delen Geplaatst: 4 september 2011 Ga voor een 2 takt veel leuker... Qua geluid en eventueel later goedkoper en beter om hem op te kittelen+ goedkoper in aankoop Link naar reactie
Indian V Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Supercontent van de 4t! Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 4 takt zeker goe. Maar 2 takt goekoper om te kittelen. Link naar reactie
schoterheide Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 Supercontent van de 4t! leuk om dit te lezen. er is zoveel keuze op de markt en hoe meer je erover leest, hoe moeilijker de keuze wordt. gewoon eens een testrit maken zal waarschijnlijk de keuze makkelijker maken :-) Link naar reactie
schoterheide Geplaatst: 5 september 2011 Delen Geplaatst: 5 september 2011 4 takt zeker goe. Maar 2 takt goekoper om te kittelen. maakt dat zoveel verschil?? wat maakt het goedkoper? onderdelen, werkloon, ... Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 6 september 2011 Delen Geplaatst: 6 september 2011 Op onderhoud veronderstel ik van wel., er zit geen motorolie in omdat de smering via de 2takt gebeurt. Dus ook geen oliefilter. Onderhoud eerste 1000km carterolie vervangen, 250ml sae30 vind ge in de gamma of brico vervolgens om de 5000km. Luchtfilter even door spuiten met remreiniger, laten uidrogen en klaar, en het klein filterke in de carbu nazien. Is iets wat ge gemakkelijk zelf kunt doen. Da is het ongeveer. Tunen hiervoor is er voor elk budget wel iets, hangt ervan af wat ge wilt uitgeven. Je kan hier redelijk ver in gaan. Nu zijn er wel steeds meer mogelijheden voor de 4takt op de markt. Beste is zoals je zelf schreef testritjes maken, en op het internet naar info rondneuzen. Grtjs Makke Link naar reactie
dendan Geplaatst: 6 september 2011 Delen Geplaatst: 6 september 2011 Een 4t is iets duurder op onderhoud . Maar de ervaring die ik ermee heb is dat de 4t veel koppel heeft op lage toeren en een schakelluie motor is die zich zeer gemakkelijk laat rijden . Het geluid is niet het geknetter van een 2t maar eerder van een motor . Ik heb de mijne (150cc) nu een jaar en heb er al een 4500 zalige km mee gebold en als ik nog eens moest kiezen dan was het weer een 4t. gr dendan Link naar reactie
Pajotter Geplaatst: 6 september 2011 Delen Geplaatst: 6 september 2011 Heb met beide gereden , en moet toch toegeven dat de voorkeur naar 2takt gaat en deze is zowieso sneller standaard dan de 4t. En bij de 2 takt een sproeierke en uitlaatje veranderen is al een wereld van verschil ( +-100€) , waar dit bij een 4 takt voor het zeggen niks uitmaakt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.