Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML fun


don carlito

Aanbevolen berichten

Mijn keuze voor LML is duidelijk beïnvloed geweest door de dealer : was er passie, was er voorraad, was er vriendelijkheid, was er kennis, was er eerlijkheid. Dit vond ik helemaal niet terug bij de Vespa delaer, erger nog 2 jaar geleden vertelde hij mij dat de rage van Vespa wel zou overgaan. Toen vrkocht hij enkel motoren, ik moest 3 dagen wa

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gisteren nog een schoon toerke gedaan met de LML.

Zit nu ongeveer aan de 1000km dus binnenkort op eerste onderhoud.

Ook gekocht bij SDN in Stevoort. Haalt nu 70-75km/h.

Ben zelf van Hasselt, dus moest er iemand eens zin hebben om een gezamelijk toerke te maken, letmeknow!

Link naar reactie

Op onderhoud veronderstel ik van wel., er zit geen motorolie in omdat de smering via de 2takt gebeurt.

Dus ook geen oliefilter. Onderhoud eerste 1000km carterolie vervangen, 250ml sae30 vind ge in de gamma of brico vervolgens om de 5000km.

Luchtfilter even door spuiten met remreiniger, laten uidrogen en klaar, en het klein filterke in de carbu nazien. Is iets wat ge gemakkelijk zelf kunt doen.

Da is het ongeveer.

Tunen hiervoor is er voor elk budget wel iets, hangt ervan af wat ge wilt uitgeven.

Je kan hier redelijk ver in gaan.

Nu zijn er wel steeds meer mogelijheden voor de 4takt op de markt.

Beste is zoals je zelf schreef testritjes maken, en op het internet naar info rondneuzen.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Een 4t is iets duurder op onderhoud . Maar de ervaring die ik ermee heb is dat de 4t veel koppel heeft op lage toeren en een schakelluie motor is die zich zeer gemakkelijk laat rijden . Het geluid is niet het geknetter van een 2t maar eerder van een motor . Ik heb de mijne (150cc) nu een jaar en heb er al een 4500 zalige km mee gebold en als ik nog eens moest kiezen dan was het weer een 4t. gr dendan

Link naar reactie

Heb met beide gereden , en moet toch toegeven dat de voorkeur naar 2takt gaat en deze is zowieso sneller standaard dan de 4t.

En bij de 2 takt een sproeierke en uitlaatje veranderen is al een wereld van verschil ( +-100€) , waar dit bij een 4 takt voor het zeggen niks uitmaakt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...