Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

ter info: Vespa gt 200L, BJ 2004

Op 24 mei langs gegaan bij verzekeringskantoor om papieren in orde te brengen voor mijn plaat. Dezelfde dag hadden ze alles opgestuurd naar DIV.

Op maandag 6 juni had ik nog niets gekregen dus belde ik even naar verzekeringskantoor. Daar vertelede ze mij dat het wel lang kan duren.

Ik keek dus maar even op deze site:

http://193.191.243.4/div/info/nl/statusRequest.jsp

Daar mijn chassisnummer ingevoerd en wat bleek, er zijn twee dingen die blijkbaar niet kloppen om mijn blad voor inschrijving.

1: 610 .In vak W van uw aanvraag tot inschrijving van een voertuig ontbreekt het bewijs dat het voertuig voldoet aan de BTW-reglementering. Dit bewijs wordt geleverd door : 1) de verkoper bij aankoop van de wagen bij een BTW-belastingplichtige (vignet 904). 2) de douane bij invoer of intracommunautaire verwerving van het voer- tuig (naam ambtenaar, communautaire stempel en inventarisnummer). Voor verdere informatie kunt U telefoneren naar de diensten van de DOUANE/D.I.V. : TEL. : 02/277.39.22.

2: 596 .Bij de eerste inschrijving van een voertuig in België dient er een douanevignet 705 op de aanvraag gekleefd te worden. Gelieve U tot de verkoper van het voertuig te wenden om dit vignet te bekomen. Indien U het voertuig zelf in België hebt binnengebracht, dient U zich tot het douanekantoor te wenden waar U de formaliteiten hebt vervuld. Voor verdere informatie kunt U telefoneren naar de diensten van de DOUANE/D.I.V. : TEL. : 02/277.39.22.

Ik belde dus maar even naar de DIV, na een kwartier eindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij dan weer doorverbonden heeft met een andere dienst en zo ging het wel even verder.

Dan de man van de douane aan de lijn gekregen die me vertelde dat de Vespa nog steeds in de VS stond. (raar want hij staat in mijn garage)

Vorige eigenaar is 8 maanden door de VS getrokken met een camper waar de Vespa inzat. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar wat problemen gehad met hem terug naar hier te brengen.

Douane van VS had Belgisch inschrijvings bewijs nietig verklaard. Omdat ze blijkbaar niet wisten dat hij nog terug naar België ging.

Probleem: Vorige eigenaar is gestorven en ik moest nu aan de weduwe vragen waar de douane papieren waren. Dit kon ik echt niet doen.

Dus heb 20 min aan telefoon de situatie uitgelegd aan de douane meneer. Die vroeg mijn telefoon nummer en ging mij weer opbellen.

Na twee uur belde hij me op en zij me dat hij het ging oplossen en dat ik een plaat kon krijgen, maar nu vertelde hij mij ook aan de telefoon dat hij nu niets meer kon doen voor me omdat de papieren al naar mij terug verzonden waren. Tot nu toe nog geen papieren gezien...

Wat een verhaal zeg. Ben eens benieuwd wanneer ik de papieren terug zal zien.

En dan weer achteraan in de rij gaan staan om alles opnieuw te regelen met DIV.

Link naar reactie

Zo zie je maar dat je best eerst informeert welke papieren je moet hebben om eender welk voertuig dat ingevoerd is hier op een legale manier de baan op te krijgen. Dit is hier al meerdere malen gepasseerd. Maar toch zijn er hier forumleden die hardleers zijn. Ik hoop voor u dat de douanier dat in orde gaat of kan brengen. Voor een Belgisch voertuig is dit altijd bewijs van inschrijving en GVA. Voor een buitenlands voertuig steeds invoeren via de douane met ALLE benodigde papieren. Ontbreekt er eentje... schrijf het dan maar op uw buik.

Ik begrijp niet dat uw makelaar een plaat aanvraagt voor een tweedehandsvoertuig zonder inschrijving !! Hij moet toch weten dat het oude vernietigd moet worden door de DIV.

Veel succes met het inschrijven.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...