Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nog een koppelingsprobleempje ----> opgelost


janjuleke138

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week mijn koppeling vernieuwd op mijn px '06 en daarbij volgende stukken veranderd:

http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=93242000

http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=93081500

http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=93121000

http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=23565100

http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=59365000 (deze heb ik er redelijk hard moeten over kloppen en de "clutch cog" draait hier nog niet echt volledig vrij over, sleept nog wat of is dat normaal als ze nieuw zijn?)

http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=87090000

http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=93181000

Nu is het probleem dat ze niet volledig ontkoppelt,maar dit lijkt zich wel op te lossen als ze warm staat.

Heeft dit iets te maken met de olie want op sip staat dat je bij carbon platen gear oil SAW 80W 90 moet gebruiken?

Ik rijd met sae30. De tussenplaten zijn nog de originele.

Tweede probleem is dat als ik in 1ste snel optrek de koppeling een beetje slipt en soms met wat gepiep erbij van de koppelingsplaten.

Ik heb het koppelingsdeksel uitgedremeld en later nog eens opengelegd en de nieuwe koppelingskorf raakt nergens en draait dus vrij rond met de extra

ijzeren ring.

Het half maantje heb ik niet vervangen, maar dit leek ook niet nodig.

Groetjes,

Jan

Link naar reactie

Hallo,

Heb bij mijn PX vorig jaar een vergelijkbaar probleem gehad. Nieuwe koppeling gestoken en ontkoppelde ook niet. Bij mij zat het probleem in de veren. Deze waren langer dan de originele. Heb de oude terug gestoken en het probleem was opgelost.

Misschien een tip om dit even na te kijken.

Grtz,

Gert

Link naar reactie

Ik weet niet, maar die carbon platen lijken mij voor 80% van de Vespa's overkill.

Het niet ontkoppelen kan zeker aan je olie (verkeerde dikte) of aan je vastlopende 'bushing' liggen; die hoort vrij te kunnen draaien want werkt als een soort lager. Ook een gelaste Cosa kooi is niet heilig; check of je platen wel vrij lopen, want die dingen hebben de naam nog wel eens moeilijk te werken (vaak op te lossen met een spacer).

Eigenlijk geef je zelf al aan wat je weet dat de problemen zijn.

Link naar reactie

Achter de koppeling, waar nu ofwel het tandwiel van de olipomp ofwel een standaardspacer zit.

Maarreh: eerst uitvogelen of dat wel je probleem is, niet een spacer erin flikkeren en hopen dat dat het oplost.

Link naar reactie

Nee nee, ik vroeg het me gewoon af.

Ik heb ondertussen terug gewone kurkplaten besteld en ga dan ook nog eens proberen met de originele veren.

En de nieuwe korf eens checken of deze nergens hindert, maar dat zal voor het weekend worden.

Merci en ik laat wel weten hoe het verder loopt.

Link naar reactie

Opgelost dus,

Gewone standaard kurkplaten gestoken, maar deze pasten dan weer niet in de versterkte koppelingskooi (te smalle openingen).

Dan maar weer de standaard kooi gebruikt met de standaard veren en ook nieuwe tussenplaten gestoken,

want deze hadden al redelijk wat schade opgelopen.

Ze loopt weer als een engeltje.

Soms zoek je het gewoon te ver zeker...

De carbonplaten en versterkte kooi zal ik dan maar houden voor ooit een krachtigere motor en andere wesp en andere olie...

groetjes,

Jan

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...