Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SIP carb cleaner


De Nice

Aanbevolen berichten

Ik zag dat ze op SIP carb cleaner verkopen die bij de benzine dient gemengd te worden. Ook verkopen ze een spuitbus om de behuizing ed te reinigen, zijn deze producten effectief de moeite ? Iemand die deze producten al geprobeerd heeft ?

Link naar reactie

Dat spel om bij de benzine te mengen, daar heb ik geen ervaring mee.

i.v.m. spuitbus carb cleaner: Ik heb nen tijd geleden voor de zottigheid ook eens een bus "echte" carb cleaner gekocht (van Valvoline). Ik weet niet wat dieje van SIP kost, maar ik heb er iets tussen de € 8 en 10 voor betaald. Persoonlijk vind ik het een beetje ne zotte kost, aangezien remreiniger (kost tussen de € 3 en 5) even goed werkt. Ik heb eens rondgehoord wat het verschil precies is tussen remreiniger en carb cleaner, en carb cleaner zou (naar't schijnt) nog iets straffer zijn. Het nadeel van remreiniger is dat het soms voor een beetje aanslag/verkalking kan zorgen (maar dan moet je volgens mij al goe in't rond spuiten, heb er zelf nog nooit last van gehad), en dat het niet zo goed geweldig goed is voor rubber (en misschien dat het pakkingen ook wat aanvreet - ik weet niet zeker of dat zo is, 't is maar een gedacht).

Ik ben helemaal gene expert (dus ge moet zelf maar zien hoeveel belang ge aan mijn mening hecht ;-)), maar mijn gedacht: als't maar is om uw carburateureke, luchtftilter, sproeiers, enz. uit te kuisen, kunde beter uw geld opdoen aan 2-3 bussen remreiniger (of ineens ne compresseur) dan aan 1 bus carb cleaner.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...