Ga naar inhoud
Vespaforum.be

uitlaat komt los - olie cilinder


jef__vb

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste weken 2 andere (tweedehandse) uitlaatjes onder mijn LML-blok gehangen, maar ze komen allebei los aan de cilinder. De simonini ligt in de garage en blijft daar voorlopig liggen, omdat die echt langs geen kanten vast te maken valt aan de cilinder. De andere, ne sito+, blijft beter hangen aan de cilinder, maar schuift toch ook een beetje naar onder op de buis die uit de uitlaat komt (de klem is op z'n vastst vastgedraaid).

Nu is't wel zo dat er, zoals bij wel meer vespa's, wat zwarte olie hangt op de buis die uit de cilinder komt. Ik heb de moeite niet genomen om die olie af te kuisen, en nu vroeg ik me af of het verschuiven van de uitlaat misschien (hopelijk?) daar iets mee te maken heeft. Olie is vettig (dieje zwarte onverbrande olie is natuurlijk al meer plakkerig dan vettig), dus misschien wordt dieje zwarte olie terug wat vettiger als de motor/uitlaat warm heeft en verschuift dieje uitlaat daardoor misschien gemakkelijker? Of zal het eerder zo zijn dat dieje olie op den duur aankoekt en op die manier juist het tegenovergestelde doet als wat ik hierboven zeg, en ervoor zorgt dat den uitlaat vastkoekt aan die buis uit de cilinder?

Korter gezegd: is't beter dat ik diejen olie erop laat hangen, of kan ik die uitlaatbuis beter proper maken?

Link naar reactie

goh, gij zijt precies ook wel ne sjappementenman gij ? ;-)

ik zou het allemaal eens goed ontvetten -> alle olie en smurrie eraf

dan uitlaat monteren en eventueel wat kopervet op die buis zodat je uitlaat er goed overschuift

zorg dat je uitlaat zo dicht mogelijk tegen je cilinder komt

Link naar reactie
ik zen ne grote liefhebber van pijpen

Uw geaardheid komt boven?

Haa en ikke maar rap rap terug naar't forum surfen toen mijne frank viel wa voor open doel die opmerking was. 'k Had het moeten weten da de Gette zijne radar zoiets direct opvangt...

Link naar reactie

maanee da schuift daar nie af met een beetje kopervet

ge moet uwen uitlaat wel goed vastzetten aan de cilinder hé

hebde die extra klem al eens geprobeerd ?

ringgt.jpg

Link naar reactie

@ Joene: ge hed me door, ik zen ne grote liefhebber van pijpen (edit: hetzij niet langs den actieve kant ;-) )

Ik snap wel waarom ge wa kopervet zou gebruiken, maar zorgt dat er tegelijk ook ni voor dat den uitlaat makkelijker weer losschuift van die cilinderbuis (en dan bedoelek ni wanneer ge hem wilt demonteren, maar tijdens't rijden bv., zelfs al is die klem aangedraaid)?

Link naar reactie

Nee Joene die heb ik nog ni geprobeerd omda'k daar ni echt ne fan van ben (den druk zit bij zo'n U-klem ni helemaal rondomrond zoals bij de klem die op den uitlaat zelf zit). 'k Ga eerst nog wa proberen en als't dan echt nog ni gaat, ga ik wel zo'n U-klem halen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...