Ga naar inhoud
Vespaforum.be

winter en batterij


chocolateman

Aanbevolen berichten

wat ik zo haat aan de winter,

als het al eens prachtig scooter weer is,

dan staat die f*****g batterij plat en tegen da ze opgeladen is, is't alweer te donker/koud/of tijd om te werken/slapen...

uithalen en binnen zetten (die batterij dan toch) dat doe ik nu, maar wat zijn de andere opties?

ps, hoe doe je dat eigenlijk op de juiste manier, zo'n batterijtje (7ah, 12v) opladen?

mercie é

wim

Link naar reactie

koopt u een optimate III, ene keer 50 euro in een druppellader investeren, en daarna nooit meer problemen met uw batterij.

Ik koppel elke nacht de batterij van mijn Fazer aan dat ding , en overdag laadt ik een andere batterij op van ne motokameraad, en dan hebt ge na de winter direct een verse batterij.

Link naar reactie

bij mijnen px werkt er niks als de batterij plat is, alleen den moteur, ma geen stoplicht of pinkers, klakson...zelfs niet als ik een tijdje zo rond rij, en ik vind da toch wel een beetje gevaarlijk!

en op mijne sprint zit er geen batterij, maar die staat dan weer op van die SIP bandjes, alleen maar (een beetje) goe op droog wegdek.

dus: druppellader, enig idee waar je dat kunt vinden alhier in de zuid-westvlaanders?

Link naar reactie

Inderdaad,wim ze zijn te koop dichtbij ons in meulebeke bij mijn nonkel.

Gr nico

Bericht bewerkt (22.11.2005 | 20:30)

Link naar reactie

Beste is natuurlijk de batterij binnenhalen en ze eens per maand enkele uren opladen, zorg dat het vloeistofniveau op peil blijft, bijvullen met water, geen accuzuur bijvullen.

Een druppellader is natuurlijk de beste oplossing, ge kunt de batterij onbeperk opladen zonder overladen, prijs Accu-mate rond de 50€.

Gebruik je een gewone accu-lader dan kan je bijvoorbeeld in combinatie van een instelbaar tijdsklokje (ongeveer 10€) de batterij 1 uur per dag opladen, dit is ruim voldoende om de batterij op peil te houden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...