chocolateman Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 wat ik zo haat aan de winter, als het al eens prachtig scooter weer is, dan staat die f*****g batterij plat en tegen da ze opgeladen is, is't alweer te donker/koud/of tijd om te werken/slapen... uithalen en binnen zetten (die batterij dan toch) dat doe ik nu, maar wat zijn de andere opties? ps, hoe doe je dat eigenlijk op de juiste manier, zo'n batterijtje (7ah, 12v) opladen? mercie é wim Link naar reactie
stanman Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 batterij afkoppellen Link naar reactie
Skippy© Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 druppellader? Link naar reactie
Willlem Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 koopt u een optimate III, ene keer 50 euro in een druppellader investeren, en daarna nooit meer problemen met uw batterij. Ik koppel elke nacht de batterij van mijn Fazer aan dat ding , en overdag laadt ik een andere batterij op van ne motokameraad, en dan hebt ge na de winter direct een verse batterij. Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 met een vespa zonder batterij rijden natuurlijk of die batt eruit smijten Link naar reactie
JP Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 Jep, heb ik bij de mijne ook gedaan. Voor niks nodig, tenzij voor mijnen Elestart, maar wie gebruikt dat nu? ;-) Link naar reactie
houba001 Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 Je hebt die batterij toch niet nodig om te rijden ? tenzij het een GS 150/150 is ? ze zal wel zelf opladen door het rijden . Deze van mijn rally is al 5 jaar maar zus en zo ; maar eenmaal de motor draait levert de gelijkrichter blijkbaar genoeg stroom om stoplicht & claxon te doen werken ... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 Ik heb die van mij rally er uit gegooid Link naar reactie
Grandsportlievin Geplaatst: 22 november 2005 Delen Geplaatst: 22 november 2005 regelmatig gaan rijden is het beste voor de batterij maar vanagternoene uurtje gaan rijden maar was blij dat ik thuis was zooooooooooooooooooo koud Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 bij mijnen px werkt er niks als de batterij plat is, alleen den moteur, ma geen stoplicht of pinkers, klakson...zelfs niet als ik een tijdje zo rond rij, en ik vind da toch wel een beetje gevaarlijk! en op mijne sprint zit er geen batterij, maar die staat dan weer op van die SIP bandjes, alleen maar (een beetje) goe op droog wegdek. dus: druppellader, enig idee waar je dat kunt vinden alhier in de zuid-westvlaanders? Link naar reactie
Grandsportlievin Geplaatst: 23 november 2005 Delen Geplaatst: 23 november 2005 chocolateman vraag het adres van nico zijn nonkel uit meulebeke Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 23 november 2005 Delen Geplaatst: 23 november 2005 Inderdaad,wim ze zijn te koop dichtbij ons in meulebeke bij mijn nonkel. Gr nico Bericht bewerkt (22.11.2005 | 20:30) Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 23 november 2005 Delen Geplaatst: 23 november 2005 Anders tik je eens "druppellader" in op Google ... massa's te vinden. Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 24 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2005 't is just, nog zo verre nie gepeinst, 'k zal ne keer naar meulebeke rijden! merciekes, wim Link naar reactie
tourist Geplaatst: 26 november 2005 Delen Geplaatst: 26 november 2005 Beste is natuurlijk de batterij binnenhalen en ze eens per maand enkele uren opladen, zorg dat het vloeistofniveau op peil blijft, bijvullen met water, geen accuzuur bijvullen. Een druppellader is natuurlijk de beste oplossing, ge kunt de batterij onbeperk opladen zonder overladen, prijs Accu-mate rond de 50€. Gebruik je een gewone accu-lader dan kan je bijvoorbeeld in combinatie van een instelbaar tijdsklokje (ongeveer 10€) de batterij 1 uur per dag opladen, dit is ruim voldoende om de batterij op peil te houden. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.