Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kapotte uitlaat


tjubix

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik weet dat dit een forum is voor Vespa's en niet voor auto's, maar misschien zit hier wel een handige harry tussen die ook iets afweet van auto's en dus waag ik mijn kans... Bedankt alvast om dit te willen lezen!! ;-)

Ik bezit een Nissan Micra uit 1995 waarvan de buis van de uitlaat die onder de auto doorloopt van achter naar voren, op één bepaalde plaats volledig gebroken is, waarschijnlijk doorgeroest. Het gaat dus niet over de uitlaat zelf, maar over de buis die in verbinding staat met de uitlaat.

Helemaal achteraan zit de uitlaatbuis zelf, daarachter zit een verdikking (de pot), en daarachter bevindt zich een buis die op een bepaald moment (iets verder dan de ligging van de achterwielen) met vijzen lijkt vastgemaakt te zijn aan een verlengstuk dat onder de auto doorloopt. Welnu, op de plaats waar dat verlengstuk vastzit is de buis volledig losgekomen.

Vermits de wagen niet veel meer waard is en voor de rest nog helemaal ok is, en ik er toch nog een tijdje mee zou willen bollen, stel ik mij de vraag op welke manier ik dit best kan laten herstellen en of ik nog door de technische controle zal geraken.

Een volledig nieuwe uitlaat lijkt mij te duur, dus dacht ik eraan om het gedeelte van de buis dat gebarsten is eventueel terug aan elkaar te laten lassen door iemand die er iets van afkent. Denken jullie dat ik dan nog door de controle zal geraken als dat stuk er terug aan gelast is? Of best toch een nieuw verlengstuk laten plaatsen? En een idee van de kostprijs van zo'n nieuw stuk?

Heel erg bedankt voor elk advies!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...