joris Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 Hallo, Ik kocht een vespa maar heb nog enkele probleempjes gemerkt: 1. Mijn achterlicht werkt niet: ik draaide de kap eraf en merkte dat er slechts 1 draadje aanwezig is. Deze is volgens mij op de juiste plaats aangesloten en de lamp is volgens mij niet defect. Mankeert er ook geen draadje voor het stoplicht? ( Kan ik deze draad eventueel ergens terugvinden?) 2. Ik rijd zonder sleutel. Ik zag bij controle dat er geen draadjes aangesloten zijn op het contact. Dit heeft als gevolg dat ik de motor alleen kan stil leggen door in eerste versnelling te staan en mijn koppeling bruusk te lossen (wat volgens mij zeker niet goed is voor de motor.) Ik zou graag met sleutel rijden. 3. Nog een vraag: Kan ik de vespa in neutrale versnelling zetten als ik vb. voor rood licht sta? Ik geraak niet in neutrale versnelling als de motor aan staat. Kan iemand me helpen? Dank bij voorbaat! Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 Ik stel voor dat je eens teruggaat naar de persoon die je dit verkocht heeft en eens goed van je neus gaat maken! Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 Van welk jaar is die special? Heeft die normaal een sleutel? Link naar reactie
oomsman Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 kijkt op uw koppeling en als ge de 2 rode bollekes naast elkaar hebben staan staat ie bij alle vespas tog in liber? en mag ik vragen wa ge voor die 50 hebt betaald Link naar reactie
TinCan Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 afzetten kan ook door choke te gebruiken. als ge liever via versnellingen stillegt, schakel dan naar vierde (derde) ipv eerste. weet niet of vroege modellen een remlicht hadden, de jongere wel Link naar reactie
bws Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 beste, ik heb ook net een 50n special aangeschaft, maar ben er blijkbaar tevredener mee dan u 1. ik ben het niet zeker, maar heeft een Special wel een remlicht(zou eens moeten kijken) 2.normaal gezien heb je geen sleutel voor de motor maar zou je je Vespa kunnen uitschakelen met een klein knopje onderaan uw schakelaars aan uw rechterhandvat, dus ongeveer 2 cm onder de plaats waar je je lichten aansteekt (moest ook even zoeken daarvoor) 3. het is even wennen, maar mijn truuk is hem vanuit 2de naar neutraal te zetten (ipv uit 1e) gewoon in 2de zetten en dan heel lichtjes naar boven, zodat je net niet in eerste gaat... advies: ga eens naar een garagist en laat hem in orde zetten;) hoop dat ik u kon helpen L. Bericht bewerkt (02.11.2005 | 23:57) Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 Specials zijn er met en zonder remlicht sommig hebben een sleutel ipv een knoptje. er zijn er met 3 vitessen en met 4 . er zijn er met en zonder pinkers. Link naar reactie
Mussorgsky Geplaatst: 3 november 2005 Delen Geplaatst: 3 november 2005 bol een stukje vooruit als je van tweede naar neutraal wilt. het zelfde geldt als je van neutraal naar eerste wil (voor rood licht dat groen gaat worden) een centimeter of dertig moet zeker volstaan. is misschien niet correct, maar zo doe ik het toch Link naar reactie
joris Geplaatst: 5 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2005 Alvast bedankt aan die me geholpen (of proberen helpen) hebben. Het is me reeds gelukt om naar neutrale versnelling te schakelen. Mits een beetje oefening krijg het helemaal onder de knie. Nu rest me enkel het probleem om mijn achterlicht in werking te krijgen. Kan iemand me hierbij helpen. PS: op vraag van iemand, ik betaalde 700€ voor mijn vespa en hij is van '72 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.