Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ander zadel voor een GTS 300


han01

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een ander zadel voor mijn GTS 300

Een zadel waarop je helemaal naar achter kan schuiven (zoals bij een PX of Cosa of...)

Niet dat het nu te klein is, maar bij langere ritten vond ik het op de Cosa gemakkelijk om wat meer naar achter te schuiven. Als je uur aan rijden bent geeft het echt een beter gevoel als je eens kan verschuiven.

Ik vind enkel custom GTS zadel die dezelfde vorm hebben als het zadel dat er nu opzit.

Maar ik vermoed dat er hier wel mensen zijn die weten waar je voor zo iets terecht kan?

Link naar reactie

hallo

Ik ben geen 2m maar 1m90 ;-)

Ik vroeg het hier aan mijn Vespa verdeler Bequé. Hij bevestigde dat er geen zadels te verkrijgen zoals ik het graag zou willen. Maar hij werkt samen met iemand die zadels ovetrekt en dacht dat het moest mogelijk zijn om het zadel te laten verbouwen. Dat zou iest van een € 50 a € 70 kosten.

Ik ga dat wellicht laten doen.

Na 5.000 km op de GTS 300 weet ik heus wel dat er groot verschil is met de Cosa of een PX.

Ik maak regelmatig ritten van meer dan een uur en dan zou het leuk zijn om wat kunnen schuiven op dat zadel.

En inderdaad, in de stad is het zadel prima, maar op de snelweg of aan 90km/uur zou een iets sportievere houding welkom zijn.

Bequé melde me trouwens dat ik niet de eerste ben die met dergelijke vraag komt aanzetten.

Het verbouwen zou een week duren (ik gok op + 10 dagen, het duurt altijd langer dan je denkt) maar hij bood me aan om er gedurende die tijd een zadel dat hij nog liggen heeft op te zetten.

Ik twijfel nog of ik het zadel gewoon laat verbouwen of het gelijk ook laat overtrekken in een mooi kleurtje.

Een knalgeel of rood zadel lijkt me wel wat op die rode wesp.

Groeten

han

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Hoy

Mijn zadel is ondertussen bijgewerkt. Zal er eerstdaags een foto van maken.

De verhoging is afgevlakt.

Dat maakt dat ik nu vlot kan gaan zitten waar ik wil. Het is een groot verschil. Heb veel meer vertrouwen en controle op de snelweg bijvoorbeeld. Lange ritten (Denderleeuw => Namen, Namen => Antwerpen, antwerpen => Denderleeuw op één dag) zijn ook veel minder vermoeiend. Ik denk dat het een aanrader is voor iedereen groter 1m85.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...