Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verkoop van een scooter, hoe zit dat met papieren?


Bart_

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik verkoop mijn LML (http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/lml-star-125cc-classic-blue-77524001.html) en al een potentiële koper gevonden. Maar hoe zit dat met de papieren? Ik heb nog nooit eerder een voertuig verkocht dus weet niet goed hoe de vork in de steel zit. Waar moet ik naartoe om de papieren op de naam van de koper te laten zetten? Wordt het kenteken behouden of moet de koper een nieuw kenteken aanvragen? Moet ik een soort contract maken voor de verkoop? Ik heb al gegoogeld maar zonder veel resultaat, dus ik hoopte dat iemand hier mij daarbij kan helpen. Alvast bedankt!

Link naar reactie

Best op papier zetten iets in de zin van :

Ik verkoper (uw naam) verkoop aan koper (zijn naam) een LML met chassisnummer ... . kleur : ... . met als opties : ... in de staat waarin deze zich bevindt .En dan beiden tekenen onderaan..vergeet ook geen datum erop te zetten.

De plaat blijft bij jou...jij gaat naar uw verzekering en zegt dat de moto verkocht is...ofwel lever je je plaat terug in,ofwel gaat deze naar jou nieuwe moto...

Roze formulier en de rest van de papieren wordt meegegeven met nieuwe koper...

Hij vraagt een nieuwe plaat aan bij zijn verzekering (of hangt bestaande erop) en krijgt dan van verzekering nieuw roze formulier...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...