Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Electrische drukknop zadel GTS werkt niet.


Krispo

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het openen van het zadel van mijn GTS met de elektrische drukknop. 2 weken geleden werkte deze knop nog wel, dan weer eens niet.

Sinds een dikke week kan ik mijn zadel niet meer openen via de elektrische drukknop.

Ben er al terug mee naar dealer geweest (Vespashop Staar en Co, Antwerpen) maar volgens hem is er niets aan de hand. Is enkel de kabel die wat onder spanning zou staan. "Gewoon eens achteraan het zadel duwen terwijl je de elektrische knop induwt". Verder kon hij er niets aan doen. En daar stond ik dan... Voor een Vespa van nog geen jaar oud, wel een geweldig antwoord en service.

Heeft iemand dit ook al voorgehad?

Ik ben van plan om eens bij een andere dealer te stoppen, enige tips wat dealers betreft. Ikzelf woon in Zwijndrecht.

Link naar reactie

Oorzaak is de drukknop zelf, die moet vervangen worden. Dus geen zekering of zo. Kan gebeuren dat door waterinsijpeling dat dingetje kapot gaat, het blijven Italianen hé. Een echte Vespa dealer weet dat, Smout in Boechout bijvoorbeeld. Kost twee keer niks. Ge moest er al zijn.

Link naar reactie

Inderdaad, die gebruik ik op het moment. Al een chance dat die nog werkt ;-)

Maar ik ga toch die elektrische knop zo snel mogelijk laten herstellen. En ja, ik ga eens bij Smout langs.Heb van nog anderen gehoord dat service daar heel goed is.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ja dien van vespashop das nu ni bepaald ne vriend van mij.

Maar ik denk dat hij gelijk heeft hoor.

Heb al 2 jaar een gts ook eens problemen ondervonden.

Als je zeker bent dat je onder je zadel niet teveel hebt weggeborgen .

Dan zou het eventueel kunnen dat hij stuk is maar bij mij werkt hij niet als er teveel in zit.

Anders geen probleem.

Link naar reactie

tegen mij hebben ze gezegd toen ik mijn nieuwe gts 125 ging halen dat je de zadel niet mag laten vallen op het slotgedeelte maar erop leggen en even op duwen tot dat je de klik hoort. Ik steek veel in dat koffertje en is steeds open gegaan en inderdaad de noodopening kan ook helpen

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ben tijdje geleden bij Smout langsgeweest.Heeft 5 minuten geduurd. Was simpelweg een aantal connectorkes die niet goed in elkaar zaten.

Blijkbaar is dit iets dat moet gecheckt worden door de dealer vooraleer deze aan de klant te overhandigen. dot behoort bij het gebruiksklaar maken van een nieuwe Vespa. Dit is duidelijk NIET gebeurd door Guy van de Vespashop. Net zoals nog veel meer dat hij niet heeft gedaan.

Dat heb ik ondervonden toen we onze Vespa's naar Smout deden voor onderhoud op 3000 km. Daar stelden ze vast dat geen van beide Vespa's deftig gebruiksklaar was gemaakt door Guy van Vespashop.

Bij Smout tenminste schitterende service en uitleg gekregen.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
  • 4 maanden later...

Wat het openen van het zadel betreft weet ik het antwoord niet. Wat de Vespashop betreft weet ik het wel. Ze moeten het duidelijk hebben van veel korting te geven bij een aankoop, andere dealers af te breken en op te scheppen dat er heel wat BV's onder hun klanten zitten...ze willen het alleenrecht verwerven om Vespa's te verkopen. Qua service is het een heel pak minder. Gelukkig zijn er Vespa dealers genoeg. Uiteraard zullen er zijn die positieve reakties hebben, kan niet anders, anders blijft zo'n zaak niet bestaan maar de "attitude" staat me daar niet aan dus.

Verkopen is één zaak, onderhouden en goede service geven een andere. Vespa is wat chiquer dan de gewone piaggio brommer maar zelfs de stalen ros maakt gebruik van de gewone piaggio onderdelen.

In ieder geval. De Vespashop, een hoge boom willen zijn is één zaak maar die vangen veel wind natuurlijk en ik heb niet weinig de indruk dat ze dikwijls in de storm staan.

Link naar reactie

Zwijg me over diene van de Staar. Een boer eersteklas. Nog nooit als klant zo uitgekafferd geweest enkel en alleen omdat ik voorstelde om de vespa bij het volgende onderhoud na te kijken omdat ik de indruk had dat hij moeilijk starte. Direct de wind vanvoor dat ik er aan gesleuteld zou hebben(weet ni aan wat maar enfin) en dat het altijd zever is met die dingen. Het kwam er op neer van trekt uw plan. Als je ne PX wilt moet je dat er allemaal maar bijnemen !

Ofwel is die binnen voor de regen ofwel wilt die onderhoud aan een px afschudden op een ander. Dat is hem dan wel gelukt ... ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...