Ga naar inhoud
Vespaforum.be

what to choose????????????


bv

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb jullie forum ontdekt en ben verbaasd hoeveel vespa-liefhebbers er zijn.

Wel, ben altijd verliefd geweest op de vespa's, en wil eindelijk vorm aan mijn droom geven.

Omdat ik geen motor rijbewijs heb en geen schakelfanaat ben gaat mijn voorkeur naar een nieuwe gts 125.

Maar nu las ik dat er de "125" is en de "125 i.e." Wat is nu het grote verschil???? En zijn er "minpunten" aan dit model, want dat vermelden ze natuurlijk niet in de "boekskes" he ;)

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Link naar reactie

De I.E. is duurder maar heeft injectie, body van een GTS300, zwarte velgen, zuiniger en krachtiger dan een gewone GTS.

dan moet je ook ipv om de 6000(gewone GTS) maar om de 10.000km op onderhoud.

nadelen zijn dat de I.E. een probleem heeft als hij koud is, dan vertrekt hij niet meteen als je aan de gashendel draait maar dit moet zogezegd weggaan na X aantal km'ers(de mijne heeft er 2000 maar heeft het nog steeds maar het is wel beter).

nog een nadeel is 'als' er iets kapot gaat(injectie, ECU of dergelijke) dan ben je aan het dokken, een 'gewone' GTS is simpeler van mekaniek en dus goedkoper te fiksen.(desnoods zelf)

Link naar reactie

en hoeveel kost het onderhoud ongeveer?? want als je 4000km verder kan/mag, spaar je daar ook op uit, en valt de meerprijs van de i.e. na verloop van tijd weg, zeker als hij minder verbruikt. op de foto's had ik wel gezien dat de i.e. geen "bagagedrageke" standaard heeft en de "gewone" wel?? wel handiger bij het plaatsen van een topkoffer niet?

Link naar reactie

ik vind dat dragerke lelijk, ik heb de I.E. en die ziet er gewoon 10X sportiever uit mede dankzij het ontbreken van dat dragerke(is wel persoonlijke smaak).

die onderhoudskosten weet ik zelf nog niet en ik denk dat dat ook van dealer tot dealer afhangt wat dat gaat kosten.

en qua verbruik liggen ze toch dicht bij elkaar denk ik hoor, als het een halve liter zou schelen zal het al erg veel zijn.

ik heb de mijne van mijn maat gekocht omdat hij er nooit mee reed(700km op de teller) en zover hij kon vergelijken tussen de I.E. en de 'gewone' GTS die hij ervoor had was het verschil minimaal.

ik moet er wel bijzeggen dat hij de I.E. in zijn rodage periode vergeleek met de 'gewone' die uit de rodage periode was.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...