Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vario hoe vervangen


eric smits

Aanbevolen berichten

Variodeksel losmaken,

luchtfilterdeksel verwijderen,

olievuldop losmaken,

moer 19 in variodeksel losschieten,

verwijder variodeksel

moer 19 op variohuis losschieten,

verwijder 1e varioschijf,

riem opzijleggen,

verwijder rondel (niet vergeten bij de montage!)

neem vario uit (2e varioschijf + gewichten + plaatje + geleiders)

klaar.

Montage in omgekeerde volgorde.

Link naar reactie

Heb de zelfde weg afgelegd als u eric en uiteindelijk naar de 300 overgeschakeld.een 125 upgraden vind ik persoonlijk geen optie.kost veel geld en je bereikt er niks mee ... vespa bolt nie meer mooi enz...

Link naar reactie

dat die vario's niet werken is normaal, iedereen denkt een malossi of polini vario te kopen, gewoon zonder nadenken te monteren en dan resultaten te verwachten.(dat is soms een mogelijkheid bij uitzonderingen)

alles hangt af van verschillende factoren, zoals wat er al bv. aan de motor veranderd is of juist niet.

in het algemeen moet je eerst met een toerenteller op pad gaan, kijken bij welke snelheid hij het snelst herneemt en het snelst op toeren komt en dat toerental moet je proberen af te stellen met je sportvario.

laten we zeggen dat uw scoot het best herneemt/accelereert bij bv. 7500trpm dan moet je proberen van het begin tot het einde van de vario werking 7500trpm te behalen, op een gegeven moment stopt een vario met werken en ga je puur rijden op toeren.

die overgang moet ook zo soepel mogelijk gaan dus als je je vario goed hebt afgesteld dan heb je géén dipjes of overtoeren van 0 tot max snelheid.

bij een 125 kan een goed afgestelde vario veel doen maar ik denk dat de originele vario's gewoon goed zijn(ook bij de 250 en 300) omdat dit 4takts zijn en dus genoeg koppel hebben.

dus ik volg in de mening als je een snellere vespa wilt hebben ga voor een motor rijbewijs en koop een 300(ga ik ook nog eens doen volgend jaar ofzo)wil je alleen iets sneller accelereren en niet sneller rijden dan is een goed afgestelde sportvario handig en een goedkope oplossing.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...