Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa LX 125 Taormina


NielsR

Aanbevolen berichten

Deze week mijn Vespa opgehaald. Ik wou niet te lang wachten, dus ik heb het exemplaar uit de toonzaal genomen: een Taormina oranje. Valt lekker op in het verkeer, dus dat is mooi meegenomen.

Ik was aan het twijfelen tussen een LX en een GTS, maar heb uiteindelijk de LX genomen omdat deze iets compacter leek en duidelijk minder zwaar. Ik heb geen testrit kunnen doen, dus ik heb het verschil tussen beiden niet kunnen voelen...

Ondertussen al 3 maal van Mechelen naar Antwerpen gependeld. Het duurt wat langer dan met de auto, maar het is wel veel leuker (en je bent moet niet oneindig rondtoeren om een parkeerplaats te vinden).

Autostrade is wel geen lachertje... Aan 90 km/u achter een camion hangen van Antwerpen tot Mechelen was best spannend. Toen ik thuis kwam waren mijn armen lekker stijf van het koortsachtig vastklampen aan mijn stuur. "Binnendoor" is een betere optie :o)

Momenteel is ie "standaard" op een laag vliegenruitje na. Ik denk er echter wel aan om een koffertje achterop te plaatsen. Kwestie van m'n spullen ergens handig kwijt te kunnen...

Ik dacht dit weekend eens rond te kijken naar een motorvest (ik heb nu een Richa die ik vroeger op m'n Bandit 400 droeg), maar dat was buiten 1 mei gerekend. Volgende week dan maar :o)

Groeten,

Niels R.

Link naar reactie

1st en vooral profi met de vespa :)

Enja, een vespa is niet echt geschikt voor op de autostrade, hoewel ik eigenlijk vind dat dat zelfs met een LX perfect te doen is. De LXV van m'n vader is wel redelijk vlot hoor, ik ga er alleszins snel genoeg mee om vrachtwagens in te halen. Nuja, de laatste dagen stond er wel erg veel wind natuurlijk...

Dat koffertje zeker aankopen, het is niet zo erg mooi, maar wel zeer handig om nen helm in te steken of zelfs 2 8-packs jupiler!

Link naar reactie

hoi NielsR - succes dermee maar rijd toch echt wel veilig(er)

wanneer armen lekker stijf staan kan ik ni goe de link leggen met koortsachtig vastklampen aan het stuur (zeker niet wanneer het gaat over 90 per uur en achter een camion hangen) ...

veel vespaplezier en grts frutsab

Link naar reactie
Dat koffertje zeker aankopen, het is niet zo erg mooi, maar wel zeer handig om nen helm in te steken of zelfs 2 8-packs jupiler!

Ik heb gezien dat je het koffertje kan monteren op een chrome drager en de koffer lijkt makkelijk te verwijderen... Dus als je niets mee wil nemen en enkel voor de show rondtoert kan je het thuis laten :P

http://smorris.smugmug.com/photos/44299877-M.jpg

en

http://www.easyparts.nl/partpics/0041657083_hi.jpg

Cheers,

Niels

Link naar reactie

nu al autostrade ... (doe ik ook regelmatig met de GTS 125ie - da's geen probleem) maar moet die wesp niet ingereden worden ... of laat jij duidelijk en van in 't begin zien wie er de baas is ?? ;-)

Link naar reactie

Inrijden is voor sissies :P

Neen, hoor... Ik rij mijn auto's (en nu ook Vespa) niet in zoals in het boekje. Een vriend van mij is autocoureur en beweert dat inrijden zoals in de handleidingen staat niet verplicht is (Ik kies mijn woorden zorgvuldig!). In de racerij is het heel eenvoudig: motor rustig warm rijden (max. 3000~35000 rpm) en dan pas plezier maken. Met warme motor mag je dan het volle toerenbereik gebruiken (zelfs vol gas), maar de eerste 200-250 km moet je zien dat je niet te lang op hetzelfde toerental rijdt. MAAR: nooit of te nimmer een motor zonder belasting (dus in neutraal) in toeren jagen als ie koud is!

En dan kan nu de discussie over inrijden losbarsten...

Groeten,

Niels R.

Link naar reactie

inrijden is idd niet meer zoals vroeger, de onderdelen zijn veel beter op elkaar afgesteld zowel qua toleranties en materiaalkeuzes.

vooral warmrijden is zéér belangrijk, alles wat je daarna doet is bijzaak(of toch het meeste).

denk er aan dat elke 2 wieler net nadat hij van de band af rolt op een testbank word gezet en met koude en ongerodeerde motor voluit word belast om te kijken of er geen mankementen aan zijn.

dat zegt al genoeg...

veel plezier met je wesp iig ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...