Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VNB6T 125CC (Klaar)


DR

Aanbevolen berichten

hey dag, als die veer niet goed is ingedraaid dan zou ik er toch best niet mee rijden hoor...

het lijkt mij zoals de jean zegt een verkeerde veer. Die van de GL-en enzo hadden dachtik me te herinneren een langere veer dan de vbb-vnb types...

hebt ge nu nog veel werk gehad aan het oude blok?

Link naar reactie
hey dag, als die veer niet goed is ingedraaid dan zou ik er toch best niet mee rijden hoor...

het lijkt mij zoals de jean zegt een verkeerde veer. Die van de GL-en enzo hadden dachtik me te herinneren een langere veer dan de vbb-vnb types...

hebt ge nu nog veel werk gehad aan het oude blok?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

He Bart,

Ik heb inmiddels 375km achter de rug en ondervind niet direct problemen met de veer...

Ik heb de veer goed erop gehad maar heb het opbouwen daarna deels uitbesteed en vermoed dat daar iets fout is gegaan..

Er zit nu een volledig gereviseerd VNB blok onder en loopt werkelijk super.

Alleen nog inhouden met de rodage.

Nog een 600km te gaan vooraleer ik de 1000km bereikt heb..

Link naar reactie

Ik meen dat Nero eens ergens iets geschreven heeft hierover, even zoeken..

Voila: (het is dus te doen)

Wo, 18/01/2006 - 19:23

#1

nero | Offline

Ik heb juist de voorvering van mijn gs er onderuit gehaald. Bij mij zijn die "platte eieren" in metaal. Ze zijn boven- en onderaan in de veer in gedraaid. Bovenaan kon ik de moer los vijzen om nadien dat "plat ei" met een schroevendraaier te blokkeren en met de hand de veer "in de goede richting" te draaien om zo dat ijzeren plaatje als het ware uit die veer te draaien. Eenmaal de bovenkant los, kan je de veer weer draaien zodat je het onderste plaatje ook uit de veer draait. Nadien pas kan je de moer die in de veer zit los maken. Ik weet wel niet of het bij je scooter ook zo is!

groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...