vicious Geplaatst: 12 oktober 2005 Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 mijn vespa v50 is sinds zondag binnen bij de carrossier, het frame wordt helemaal terug in orde gezet, zwakke stukken vervangen, enkele laswerken ook, en dan alles zandstralen, metalliseren en dan een nieuwe verflaag erop nu zit ik enkel met het dilemma qua kleur: wordt het donker groen ("moosgrün") of gebroken wit("hellelfenbein")? het nadeel bij het donker groen is dat als de velgen mee worden gespoten dat ze niet zo schoon uitkomen als bij het gebroken wit wat past het best bij zo ne kleine vespa? is donkergroen ni wa agressiever en gebroken wit meer stijl? tell me want ik geraak der echt ni wijs uit voorbeeld donkergroene: http://img412.imageshack.us/my.php?image=groeneprimavera125cc5pv.jpg Link naar reactie
TheoFlitserVeloce Geplaatst: 12 oktober 2005 Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 Doe maar in t groen en de velgen zilver! groen +1 Bericht bewerkt (12.10.2005 | 17:26) Link naar reactie
Arista Geplaatst: 12 oktober 2005 Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 Vraagje waar ga je het laten doen en is deze wat schappelijk in prijs? Ik zoek namelijk nog iets voor mijn frame! Groeten Nick Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 12 oktober 2005 Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 Hoi, Dat groen ziet er niet slecht uit! Ik zou daarvoor gaan! Gebroken wit zie je veel...De velgen spuit je gewoon in de kleur dat je zelf mooi vind: Wit, lichtgroen, donkergroen, zwart, zilver,... Combinaties genoeg! Dus: Groen +2 Gio Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 12 oktober 2005 Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 Hey Vicious, er nog niet wijs uitgeraakt? Geef mij maar dat gebroken wit en als je het een tintje hoger neemt is ie nog mooier. Groen is echt donker.Daar die cromé velgjes onder,is het helemaal. A prpos ben er vandaag gaan halen. Echt knap. Voor mij wit. +1 Succes ermee. Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 12 oktober 2005 Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 gebroken wit +2 Maar je vespa wat ouder lijken, vind ik. Link naar reactie
vicious Geplaatst: 12 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 mja, maar 2kleuren kost al direct wat meer he... @arista: het is via via dat ik het goedkoper kan laten doen, de vriendin van m'n broer kent de carrossier dus die laat het doen in haar naam en ik geef alle instructies. maar als die weet dat ik het wil laten doen, dan kost het simpelweg dubbel zo veel:) ik denk ook dat ge gebroken wit veel ziet, maar het past ook wel beter bij een wideframe vind ik als ik die velgen nu per se in een andere kleur wil doen, gaat dat met een spuitbuske uit de brico ofzo:/? of hebt ge dan geen geweldig resultaat? of zou het toch schoon zijn, die velgen zo in het groen? Link naar reactie
Arista Geplaatst: 12 oktober 2005 Delen Geplaatst: 12 oktober 2005 Kay np :-) btw ik vind groen wel leuk maar das gewoonweg smaak :-) Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Hoi, Waarom kost 2 kleuren meer? T'is evenveel werk en je hebt evenveel verf nodig! Met een spuitbus kan je wel een mooi resultaat krijgen als de velgen goed voorbereid zijn, maar de duurzaamheid is waarschijnlijk minder denk ik!!??! Gio Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Groen, groen, groen, goen ! Net zoals eucalyptusblaadjes (mjam, mjam). Maar de velgen iid niet in dezelfde kleur. Als je voldoende geduldig met een spuitbus op je velgen afgaat (véél dunne laagjes aanbrengen en dan nog wat kleurloze lak erover, ook een laagje of twee drie) ga je zeker een behoorlijk resultaat krijgen. Op een velg ga je dat quasi niet zien dat het niet professioneel in een spuitcabine gedaan werd. Op grote vlakke stukken zie je dat wel gemakkelijker. Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 gebroken wit+1 , klassieke kleur wordt je minder snel beu Link naar reactie
pascal Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 als je ook nog een beetje extra zichtbaar wil zijn in het verkeer neem je of een lichtere kleur of een felle kleur (zoals Scooterboy zijn oranje O1). nadeel van een lichte kleur is dat je vuil en kleine beschadigingen sneller ziet. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Spuitbussen is niet goed voor velgen en andere, die lak is kwalitatief gewoonweg slecht (zeker die standaard busjes uit de gamma ect. Vele dunne lagen aanbrengen zal je hier niet mee helpen. Er zijn veel mensen die denken dat veel lagen lak beter is, dat is dus een fabeltje vanaf het moment dat het stuk overal voldoende gedekt is dat wil zeggen dat je op geen enkele plaats meer grondlaag of andere door de lak ziet komen is het goed, dat kan zijn in 1 lag of 2lagen veel hangt af van de viscositeit (juist geschreven ??) van de lak. Meer lagen kan ook slechter lakwerk betekenen, vb zoveel lagen zetten dat de eerste laag niet meer kan uitdampen en het is omzeep. Voor vernis juist hetzelfde 2 lagen is voldoende. Het enige meer werk aan 2 tone is dat je extra afplek werk hebt. en het hangt er al dan niet vanaf of de kleurovergang op een karakter lijn valt of niet, is dit niet het geval voel je in je vernis ook de overgang tss de 2 kleuren en zal de vernis met schuurpapier korrel 2000 moeten geschuurd worden waar de overgang van de kleuren zich bevindt. Is het wat duidelijk Link naar reactie
pascal Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 als je dan al spuitbussen gebruikt voor de velgen, gebruik dan minstens speciale verf voor aluminium (te vinden in elke degelijke verfzaak). en neem inderdaad geen spuitbussen uit de Gamma, zelfs geen Motip, maar kies afhankelijk van je ondergrond eerst de verf uit, en laat ze dan in professionele spuitbussen steken bij de verfzaak (hogere druk en beter ventiel dan de standaard spuitbussen). in spuitbus laten steken kost in Gent 5 EUR per bus (plus de kostprijs van je verf), dus is zeker niet stukken duurder, geeft wel veel beter resultaat. mijn ervaring is dat je best ook langer wacht met de volgende verflaag dan op de bus staat. als er staat : volledig uitgehard na 24u, wacht ik zeker 36u voor de volgende laag er op komt. Op kunststof is mijn ervaring dat je zelfs best 5 dagen laat uitharden vooraleer je een 2de laag legt. en tussen elke laag uiteraard altijd fijn (nat) schuren voor een perfect resultaat. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 @ pascal tussen laklagen nooit schuren NOOIT, de lak moet niet volledig uitgehard zijn maar uitgedampt, dat wil zeggen dat de verdunning die de lak overbrengt van pistool of spuitbus naar de frame moet kunnen verdampen, dit duurt +/- 10 a 15 min. iddem voor vernis vanaf het moment dat je klaar bent voor de lak aan te brengen is het schuren voorbij de laatste laag die gechuurd wordt is de grondverf, deze schuur je droog met korrel 500 (schuurmatje) of met de machine met zachte pad/ of nat met de hand korrel 800 Bericht bewerkt (13.10.2005 | 13:04) Link naar reactie
vicious Geplaatst: 13 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 nu weet ik het nog altijd niet, allemaal heel goeie en interessante uitleg, maar het helpt me niet echt verder bij de kleurkeuze:p dat van de zichtbaarheid is waar... Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Ja jong...wat wil je nu eigenlijk?!Wij kennen je smaak totaal nie hé?! Jij moet er mee rijden, wij nie! Dus geen domme vragen stellen over welk kleur JOUW scooter in moet komen! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 13 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 ik vraag enkel raad... aleja, merci iedereen voor de hulp en de informatie van het spuiten en, ge kent mijn smaak niet das waar, maar die kleuren zijn beide mijn smaak, ik vroeg raad over welke kleur het best is, de voordelen tegen de nadelen afwegen Bericht bewerkt (13.10.2005 | 13:49) Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Als ik een kleur mooi vind, dan zie ik geen nadelen... kiezen en spuiten dus die handel ! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 13 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 groen zal het worden en waarschijnlijk de velgen laten chromeren als de prijs te doen is Bericht bewerkt (13.10.2005 | 14:30) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 Chrome velgen kopen is beterkoop Link naar reactie
pascal Geplaatst: 13 oktober 2005 Delen Geplaatst: 13 oktober 2005 als je professionele spuitlak bedoelt heb je uiteraard gelijk, die vormt uit zichzelf een mooie egale laag. maar voor doe het zelvers zonder spuitcabine die (zoals ik) alkalyd verf gebruiken : er waait altijd wel een haartje, stofje of fijn vliegje in de lak. tussen elke laklaag zacht nat schuren met 1200-2000 zorgt er voor dat het resultaat beter is dan zonder schuren. is meer werk (vooral ook omdat je na het schuren het stof er af spoelt, en nog eens ontvet vooraleer de nieuwe laag te leggen), maar ik zie het verschil met eigen ogen tussen 2 lagen na elkaar zonder schuren, en 2 lagen mét schuren tussendoor. ik denk dat we allebei gelijk hebben ;-) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 14 oktober 2005 Delen Geplaatst: 14 oktober 2005 Ik zoek altijd een kleur uit een technica boek, zoals de kleur van mijn rally, dat is het blauw metalic van een gs/gl jaren 60.En daar je de juiste samenstelling van die vroegere max meyer niet meer vindt, trekken we er een paar kleuren kaarten bij van spies hecker en zoek ik de kleur die het meeste aanleunt bij de originele van max meyer, in het geval van de blauw wast het een kleur van fiat van 74. Of als de originele vespa kleur van mij aanstaat neem ik die gewoon terug. Ik zoek altijd wel een kleur die ooit door vespa gebruikt is. zo los ik mijn kleuren dillema's op. Mijn farro basso zal in het originele groen metalic komen. groetjes Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.