Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px125 - starter


buddah

Aanbevolen berichten

Mijn px125 heeft rare kuren, het is er een van 2000 dus met een elektrische starter.

De batterij is enkele maanden geleden vervangen.

Soms werkt alles 2 weken en dan kan het plots zijn dat ik hem niet gestart krijg.

de startmotor draait schoon, maar de motor slaat niet aan. Idem als ik dan kick, dan nog moet ik soms 20 keer kicken vooraleer hij aanspringt. Als hij dan gedraaid heeft en ik leg hem stil, dan start hij direct met de elektrische ook.

Batterij heb ik al aan de druppellader gehangen maar deze heeft na 2 minuten aan dat hij vol is, dus de batterij wordt ook goed opgeladen door de vespa!

Het rare is dat ik ook zo veel moet kicken als het probleem zich voordoet. Wat heb ik gecheked:

- batterij

- startmotor

- vonk (is zeer mooi en regelmatig)

Benzinetoevoer?

Link naar reactie

heb je altijd een goede vonk? kan zijn dat er een draaike niet goed vastzit... check eens de twee groene draden op je CDI-unit (dat blauwe of zwarte plastieken bakje dat op je blok zit, achter/voorbij je carburatorhuis).

luchtfilter ook gekuisd?

Link naar reactie

bart,

de vonk heb ik al gecheked, die is mooi en zeer regelmatig

luchtfilter is gereinigd, maar die was zelfs niet vuil

zwart bakje heb ik zopas gecheked, dat was ook ok, alsook de koppelingen

raar;... ..

heb de meeste zaken nagelopen en niets ontdekt, daarom dacht ik het hier even te vragen

Link naar reactie

Mijn px start steeds moeilijk als hij even heeft stilgestaan (> 24h). Soms moet ik 5x kicken of enkele keren elektrisch proberen te starten alvorens hij aanslaat. Soms helpt zelfs dat niet en moet ik hem in gang lopen maar als hij dan gedraaid heeft en ik leg hem stil, dan start hij direct ook elektrisch.

Is vorige keer na een onderhoud een maandje beter geweest maar daarna teruggekomen, moet wel zeggen dat mijn vespa enkel bij droog weer en slechts 1 a 2 keer per week gebruikt wordt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...