Ga naar inhoud
Vespaforum.be

bougie, onderhoud en revisie van een motor


Macvespa

Aanbevolen berichten

Allen, zoals beloofd even snel gekeken.

Op de air bleed staat 160, op de mixer tube staat BE3 en op de main jet kan ik het heel moeilijk aflezen, maar ik dacht toch wel 102 gelezen te hebben...

Volgens de specs moet dat 116 zijn. Maar dan zou ik toch minder benzine doorlaten ipv meer?? Ik heb een te rijk mengsel dus ik moet zorgen dat ik meer lucht binnenkrijg of minder benzine, toch?

Hier een foto van de luchtfilter, en de main jet...

DSCN2234.jpg

DSCN2232.jpg

Link naar reactie

116 is te groot en hiermee zou je nog meer benzine doorlaten, ik zou eerder eens zakken naar 100 of zelfs 98

je luchtmengselschroef 1,5 toer uitdraaien en je stationair op gevoel/geluid hierop afstellen

suc6

Link naar reactie

nennee, niet naar 98 gaan, ik denk da joene vergeten is dat het om een PX150 gaat.

maar 116 is sowieso te groot, dat stak zelfs niet in mijne 177(was 106-109, afhankelijk van welk pijpke eronder stak).

102 lijkt me best in orde.

gewoon zoals joene zegt de carbu nogmaals oed afstellen, schroeven helemaal indraaien en dan 1,5 voor de luchtmengselschroef en 2,5 voor de stationair en dan wat op gehoor foefelen :)

Link naar reactie

als je je sproeier gaat verkleinen zorg dan wel dat je af en toe je bougie controleert

best is dat je even een nieuwe bougie plaatst, kwestie van met een schone lei te beginnen

net voor je beslist om de bougie eens te controleren rijd je even volgas en legt de motor na stilstand meteen uit

controleer de kleur, die zou koffie met melk moeten zijn = ideaal

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...