Pascal C Geplaatst: 14 maart 2010 Delen Geplaatst: 14 maart 2010 Dag Forumleden, Ik was er al achtergekomen dat ik eerder een 4takt-type was en tot 2 dagen geleden zag het er naar uit dat ik een nieuwe LML4takt zou kopen. Maar door een plotse speling van het lot kwam een extreem laag geprijsde Vespa 125 GTS Super i.e. in mijn vizier. Werd gepost om 17.20 op kapaza en aan mij verkocht om 17.30u.. het leven is aan de snellen zeggen ze dan :-) Het betreft een zwart exemplaar dat aangekocht werd bij een Vespa dealer eind juli 2009 voor "de vrouw van" en toen meneer zijn even recent aangekochte witte Vespa 300 GTS Super al snel terug verkocht voor een zware moto, bleek de vrouw haar respectabele 125 Super niet meer aan te raken... Er staan amper 699 (!!) km op de teller en met die anderhalf jaar garantie to go is het eigenlijk een nieuwe. Nu had ik -na urenlang lezen op dit forum en doornemen van de handleiding- toch enkele vraagjes: 1) Slechts 699 km sinds de zomer is eigenlijk nog niet volledig gerodeerd... even doorrijden tot 1000km en dan mijn onderhoud doen of -de 1000km of 4 maandregel indachtig- al meteen nu binnen doen ? 2) Het koudstartprobleem-staartje laat uitschijnen dat bij velen het koudstartprobleem zich na 4000km lijkt op te lossen. Zie ik dat goed of moet ik het toch met die garagist hebben over een softwareupdate? Heb net getest en is bij mij ook zo... de verkoper zei dat het altijd best is de motor eerst "5 minuutjes te laten draaien" als hij koud staat... Is voor mij niet echt een probleem want is echt alleen voor pleziertochtjes op zonnige dagen maar goed... 3) In het boekje staat ook dat je met een sleuteltje de schokdempers moet afstellen, afhankelijk van of je er alleen mee rijdt, of met twee en zwaarbeladen... Is sprake van 4 standen... wat is de basisstand als je die overhandigd krijgt ? Is het echt zo dat jullie elke keer die vijs aandraaien naargelang jullie iemand meepakken of niet ? 4) Ik durf het bijna niet te vragen maar het is toch zeker loodvrij he.. staat toch zo in het boekje, maar tot ik het las was ik overtuigd dat het rode super moest zijn, die je in grasmachine doet.. :-)) Sjans dat ik te moe was om te gaan tanken ! ;-) Voilà, en dankzij het staartje over verzekeringen kan ik morgen eens rustig 5 maatschappijen tegen mekaar uistpelen voor een combinatieverzekering Auto-Vespa ! Jihaa! Alvast bedankt voor de antwoorden en leve dit springlevende forum ! Groeten Pascal Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 14 maart 2010 Delen Geplaatst: 14 maart 2010 Proficiat met je nieuwe Vespa. Alleen op vraag 4 kan ik, ben zo geen technicus, antwoorden, loodvrije is het idd. dat je bakje moet doen. Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2010 Proficiat met je nieuwe Vespa. Alleen op vraag 4 kan ik, ben zo geen technicus, antwoorden, loodvrije is het idd. dat je bakje moet doen. Hallo Philip, bedankt voor jou bescheiden bijdrage ! :-) Da's toch al 1 op 4 he... nog 3 van die en ik ben weer een stuk wijzer! Mooie GTS ook die van jou ! Tegen dta ik mijn gas volledig durf opentrekken zal zulk een klein windschermpje misschien ook op de mijne niet mogen ontbreken.. Groetjes, P Link naar reactie
mgent Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 1) Rij die kilometers gewoon uit. 2) Laat daar naar kijken door je dealer bij je eerste onderhoud 3) Standaard staat dit op de zachtste stand. Best is om direct op drie te zetten. Alleen of met twee, je vering staat iets harder dan en verbeterd de wegligging.Rij je veel met twee en ook bagage zet het dan op de hardste stand. 4) octaan 95, 98 mag ook. Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 1. paar ritjes en ge hebt uw 1000km...daar moet ge nu nog niet voor naar de dealer lopen 2.ik rij zelf met een 125i.e. super en het klopt naargelang je kilometerstand toeneemt het koud-start-probleem afneemt ...heb me er eigenlijk nog nooit aan gestoord,dat probleem is er gewoon door de milieuwetgevingen en hun normen,de motor is zodanig fijn afgesteld naar verbruik toe dat de verbranding bij de start niet ideaal is zegt mijn dealer ... maar zoals ik al zei het is nog nooit in die mate geweest dat het mij stoorde,ik start de wesp,de helm en handschoenen aan en tegen die tijd voel je het zelf niet meer. 3.geen idee...moet ik zelf maar is nakijken...men dealer heeft me het niet vernoemd denk ik...of ik ben het vergeten 4.super 98 is aangeraden Proficiat met je aankoop trouwens...tis een tof bakske de gts 125i.e.super,ik ben er in ieder geval heel tevreden over. Een ergernis enkel en dat is wanneer wanneer wanneer komt er een leovinci voor de 125i.e. ? Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 15 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2010 1. paar ritjes en ge hebt uw 1000km...daar moet ge nu nog niet voor naar de dealer lopen 2.ik rij zelf met een 125i.e. super en het klopt naargelang je kilometerstand toeneemt het koud-start-probleem afneemt ...heb me er eigenlijk nog nooit aan gestoord,dat probleem is er gewoon door de milieuwetgevingen en hun normen,de motor is zodanig fijn afgesteld naar verbruik toe dat de verbranding bij de start niet ideaal is zegt mijn dealer ... maar zoals ik al zei het is nog nooit in die mate geweest dat het mij stoorde,ik start de wesp,de helm en handschoenen aan en tegen die tijd voel je het zelf niet meer. 3.geen idee...moet ik zelf maar is nakijken...men dealer heeft me het niet vernoemd denk ik...of ik ben het vergeten 4.super 98 is aangeraden Proficiat met je aankoop trouwens...tis een tof bakske de gts 125i.e.super,ik ben er in ieder geval heel tevreden over. Een ergernis enkel en dat is wanneer wanneer wanneer komt er een leovinci voor de 125i.e. ? Thank Xerox 666... Ik denk dat dat bakske naar mijn normen en ervaring meer dan potent genoeg zal zoon om mij niet meteen naar een snellere versie te doen verlangen... Een vriend van me op scooterforum (Tikke) heeft absoluut geen probleem meer met koudstart.. is volledig verdwenen na 2000 kilometer... Groetjes, P Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 tsja snellere versie...ja ik zou het mischien wel willen maar ik zie er het nut niet van in...waarom een gts 300 of ander zwaarder materiaal aanschaffen als je het niet nodig hebt he ok je kan autostrade doen maar ik vind het fijner om de kleine wegen af te schuimen...zo leer je een omgeving kennen en dat mis je nu eenmaal als je overal voorbij raast wat niet wil zeggen dat je op een zwaardere motor niet kan genieten he de mijne heeft net zen eerste onderhoudje gehad dit weekend...weliswaar wat later dan 1000km...114€ betaald een pak goedkoper dan men wagen Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 15 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2010 tsja snellere versie...ja ik zou het mischien wel willen maar ik zie er het nut niet van in...waarom een gts 300 of ander zwaarder materiaal aanschaffen als je het niet nodig hebt he ok je kan autostrade doen maar ik vind het fijner om de kleine wegen af te schuimen...zo leer je een omgeving kennen en dat mis je nu eenmaal als je overal voorbij raast wat niet wil zeggen dat je op een zwaardere motor niet kan genieten he de mijne heeft net zen eerste onderhoudje gehad dit weekend...weliswaar wat later dan 1000km...114€ betaald een pak goedkoper dan men wagen Tiens, forumlid Tikke heeft 55 euro betaald voor zijn eerste onderhoud aan 1000km !! ook ne super.. Snellere versie bedoelde ik dus een Leovinci-upgrade... niet een 250 of 300... jij wou die uitlaat toch om nog sneller te rijden, niet ? Cheers Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 nee zeker niet om sneller te rijden...voor de sound he! Denk trouwens niet dat je van de leovinci uitlaat harder gaat. 55€ is wel weinig...zonder factuur dan? Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 15 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2010 nee zeker niet om sneller te rijden...voor de sound he!Denk trouwens niet dat je van de leovinci uitlaat harder gaat. 55€ is wel weinig...zonder factuur dan? Dat weet ik niet of dat met factuur was.. moet ik eens navragen ? Ah zo ? Een uitlaat alleen maar voor een andere sound ? Wat is er mis met jouw huidige sound ? Ik vind het precies een beetje onlogisch om kosten te doen, enkel om je sound anders te maken... maar misschien draai ik zelf wel bij eens ik er wat mee gereden heb.. Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 kheb trouwens hetzelfde kleurke alleen men spiegels heb ik er afgehaald en vervangen door strakker spiegelke Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 mede om de reden dat men uitlaat na 1200km al zo roest ziet als den titanic Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 15 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2010 hahaha.. ist echt ?? zo ne roestpot ?? Miljaar ! Ga ik in het oog houden dan ! Maar ik ga hem wel even de kans geven eerst om te roesten he... Foto van den uwe met speciale spiegels ? zie gene op uw profiel staan Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 15 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2010 is factuur trouwens belangrijk voor een gewoon onderhoud? Zolang hij maar gedaan en afgestempeld is door een erkende vespa dealer, niet ? Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 nie direct ne foto ik zal er is eentje moeten trekken de link kan ik u wel geven: http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118209080/0-4-975-2331/Spiegel-Cnc-Hole-Tnt-Chroom-Rechts.html Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 is factuur trouwens belangrijk voor een gewoon onderhoud? Zolang hij maar gedaan en afgestempeld is door een erkende vespa dealer, niet ? ja en nee...altijd handig als je later eventueel verkoopt dan kan je aantonen dat de wesp op tijd en stond zen onderhoud kreeg Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 15 maart 2010 Delen Geplaatst: 15 maart 2010 hier kan je ze gemonteerd zien http://www.modernvespa.com/forum/topic48062 Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 15 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2010 Miljaar zeg.. wel strak die spiegelkes... Ik vind een draagrekje vanachter ook wel "af" op ne super ! (zie foto Tikke) Jammer genoeg kosten al die extraatjes wel wat en ik ben nog aan het bekomen van de serieuze aankoopsom... rekje, andere spiegels, Leovinci... tel maar op :-) By the way.. op die foto vind ik dat getinte (smoked) kleine windschermpje ook best meevallen.. geeft al meteen een ander effect ! Wat die factuur betreft heb ik toch mijn bedenkingen.. iedereen weet dat als jij bij een vespadealer afgestempeld bent voor een onderhoud op 1000km, dat dat in orde is... die factuur doet er dan niet echt toe he.; het is je onderhoudsboekje dat telt... facturen zijn volgens mij alleen belangrijk als je buiten het gewone onderhoud om stukken vervangt... dan kan je dat aantonen bij verkoop... Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 16 maart 2010 Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Die spiegeltjes is kwestie van smaak. Zou niet mijn ding zijn. En volgens mij: "geen enkele vespa (behalve GTV of LXV) is mooier dan zonder windscherm". Uiteraard opnieuw kwestie van smaak en het is wel hulpzaam als je veel rijdt en blijkbaar een pak comfortabeler in de wind. Hoedanook zou ik dan wel aanraden eerste een tijdje zonder te rijden en dan het eventueel overwegen... Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 16 maart 2010 Delen Geplaatst: 16 maart 2010 tja ik ben toch ook aan het overwegen om zo een smoke-scherm aan te schaffen maar ik denk dat het zicht gaat tegenvallen...ben dagelijks onderweg met de wesp en het lijkt me toch geen overbodige luxe maar het mag niet ten koste gaan van het uitzicht van de wesp wat betreft de kostprijs van andere stukken betreft ja...elke hobby kost geld he Link naar reactie
Pascal C Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Indertijd... maar toen ik laatst checkte groeide dat geld niet aan de bomen en dus ga ik de verfraaiingswerken moeten doseren/uitstellen... Ben dus al blij dat de zwarte super er standaard al zo geweldig uit ziet... @Wutsie: niet bang zijn.. ik zal dus eerst een tijdje zonder scherm "moeten" proberen @ Xerox666: en als dat niet lukt volg ik jouw voorbeeld Link naar reactie
GTES125 Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 Opgelet als je de spiegels zou bestellen via de link in het bericht van Xerox. Deze spiegels hebben een lange draagstang en als je zelf niets wenst aan te passen, kies je best de versie met een korte draadstang. http://www.easyparts.nl/showarticles_info/016516501-10LCH/0-4-975-2331/Spiegel-Cnc-Style-Opticparts-Chroom-Links-M10-Draad.html Link naar reactie
Tikke Geplaatst: 17 maart 2010 Delen Geplaatst: 17 maart 2010 Ok, de bewuste Tikke is in the house ... heb wel degelijk mijn eerste onderhoudje op 1000 km +/-55 € betaald met stempel op onderhoudsboekje (geen factuur). dealer ; D'Hondt in Oud-Heverlee. Ben trouwens ook op zoek naar tweak-mogelijkheden ... windschermpje esthetisch niet fantastisch, misschien die smoked wel ? Moet het toch even in het echt zien dan ... en die Leovince, tja, ook daar enige twijfels omtrent de buis die naar beneden loopt ... Link naar reactie
xerox666 Geplaatst: 18 maart 2010 Delen Geplaatst: 18 maart 2010 Opgelet als je de spiegels zou bestellen via de link in het bericht van Xerox. Deze spiegels hebben een lange draagstang en als je zelf niets wenst aan te passen, kies je best de versie met een korte draadstang.http://www.easyparts.nl/showarticles_info/016516501-10LCH/0-4-975-2331/Spiegel-Cnc-Style-Opticparts-Chroom-Links-M10-Draad.html een draadstangske doorzagen is nu niet moeilijk he ?! een draadstang verdunnen is een andere zaak he...M10????? Die kunt ge wegsmijten,ge hebt M8 nodig Link naar reactie
PhilipL Geplaatst: 20 maart 2010 Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Bedankt voor het complimentje.. ;-)) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.