Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tips Toscanie


psychomille

Aanbevolen berichten

Hallo,

De kogel is door de kerk.We gaan naar Toscanie,eerst vliegen naar Firenze en daarna naar San Gimignano.4 dagen rondtoeren,met mijn vrouw en de 2 kinderen.Daarna willen we nog even uitrusten aan de Toscaanse kust.Kan iemand mij een goed hotel aanraden waar het leuk is en kindvriendelijk?Want de kinderen willen ook wat hebben aan deze vakantie natuurlijk.Alle tips welkom alsook alle nuttige info wat ik kan gebruiken.De periode die we gaan is de laatste 2 weken van Juli.Alvast bedankt,groeten,psychomille

Link naar reactie

Hoi, wij gaan ook de laaste 2 weken van juli naar Toscanië, Casciana Terme. Een kleine 20km van Pisa. Wij nemen wel onze Vespa's mee om er 14 dagen rond te toeren.

Wij hebben geboekt in Villa Margherita, een leuk hotel met zwembad, in een rustige omgeving. Familiaal, lekker ontbijt, mooie en ruime kamers.

Vorig jaar zijn we er na de wereld vespa dagen naartoe geweest.

Als je in die periode 3 of 4 vespa's ziet rijden met belgische nummerplaten wuif je maar eens.

Link naar reactie

Wij zitten altijd in San Giovanni Valdarno, ligt mooi tussen Firenze & Arezzo! Daar zitten we in een mooi agri-turismo met zwembad en er is plaats voor een gezin of 6, Agriturismo valleverde deze ligt in een vallei. De familie van mijn vriendin komt er al vele jaren en ik ga er sinds 3 jaar geleden ook mee naartoe, en ik kom er zeer graag. Heel zeker een aanrader als je kinderen hebt, maar ze zitten vrij snel vol geloof ik.

http://www.agriturismovalleverde.com

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Wij gaan de eerste week vd. paasvakantie naar Toscane, San Gimignano, ook 4 dagen toeren met gehuurde Vespa's. (had het liever met die van ons gedaan.) Wij logeren in www.lacappuccina.com. Zal binnen enkele weken meer weten en onze ervaring(en) even. delen.

Link naar reactie

@Vespadiverso,

Wij zijn daar in juli voor 3 weken in de omgeving van Vinci (50 tal km. van Casciana Terme)in een vakantiewoning en ook hebben wij onze 2 Vespa's mee, reeds voor het 3de jaar. Vorig jaar hebben een raduno van Vespa Club Empoli mogen meemaken, was een super ervaring.

http://www.vespaclubempoli.it/Foto/2009/15-NotturnaVCEmpoli/articolonotturna.htm

Zullen zekers een wuiven als we Vespa's met belgische nummerplaten zien rijden ;-)

Link naar reactie
@Vespadiverso,

Wij zijn daar in juli voor 3 weken in de omgeving van Vinci (50 tal km. van Casciana Terme)in een vakantiewoning en ook hebben wij onze 2 Vespa's mee, reeds voor het 3de jaar. Vorig jaar hebben een raduno van Vespa Club Empoli mogen meemaken, was een super ervaring.

http://www.vespaclubempoli.it/Foto/2009/15-NotturnaVCEmpoli/articolonotturna.htm

Zullen zekers een wuiven als we Vespa's met belgische nummerplaten zien rijden ;-)

Hoi, wij zijn dit jaar uitgenodigd door Vespa Club Pontedera om hun nachtelijke Raduno mee te rijden op 17 juli. Indien juli geinteresseerd zijn, kan ik wel iets regelen voor jullie om mee te mogen.

Link naar reactie

@Vespadiverso,

We zijn nog niet zeker of we de raduno " In Vespa sotto le stelle " van Vespa Club Pontederra gaan meedoeen, het is ongeveer 35 km. van ons verblijfplaats, om terug te keren in de nacht en in het donker ;-) ( voor wie het niet weet, er is géén straat verlichting in Italie )

En we kennen enkele personen van Vespa Club Pontederra, van over 2 jaar, Eleonora Ghelli, vriendin van Luca Cervelli (bestuur)en ook via Facebook.

De raduno van Vespa Club Empoli doen we allesinds terug mee " In Vespa al Maree " op 10 juli, hebben daar ondertussen ook al een paar amici ;-) ... en we ontmoeten daar dan Eleonora en vrienden.

http://www.vespaclubempoli.it/Calendario/date_home.htm

Toch bedankt ... en wellicht ontmoeten we elkaar daar ergens in Toscane ?

Groetjes,

Myriam

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Eigenlijk is het simpel, pak die Vespa 's morgens, vertrek rustig en geniet, geniet, geniet...het hotel dat wij hadden, www.lacappuccina.com, was heel goed, proper, vriendelijk met 's morgens een uitgebreid ontbijt. Aan het hotel was een zwembad, maar dat was nog te koud. En dan na elk ontbijt, de Vespa op en weg...zaaalig, mooie natuur en prachtige oude stadjes. Ga zeker eens naar Voltare en in San Gimignano zal je het ook wel leuk vinden. Nog een tip, ga eens eten bij Il Travatore...ligt tussen de 2 benzine stationnekes in aan de muur van San Gim. Waar is da ? Da wijst zicht wel uit van zodra je ginder bent. Omdat wij enkel ontbijt hadden, zijn we er elke avond gaan eten...pasta, pizza...mmmmmmmmmm

De routes waren voor ons uitgestippeld met routebook maar ook al heb je dat niet, je zal wel zien, genoeg te zien ginder. Als je de kans hebt, rij met de Vespa eens tot in Pondeterra, naar het Vespa museum, leuk ook voor de kinderen. Wij hebben dat de laatste dag gedaan ipv. de 4de tour die op het programma stond. Hierbij even de link naar enkele foto's. Omdat wij met de wagen geweest zijn, nog even langs de scheven toren van Pisa gepasseerd.

www.facebook.com/album.php?aid=19219&id=100000044389230&l=2e2db5e04e

En begin maar alvast af te tellen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...