Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX125E aankoop


ratte

Aanbevolen berichten

Hoi,

Deze zomer ging mijn nonkel voor een maand op vakantie, en ik mocht zijn PX125E een maand bezigen.

Fantastische tijd heb ik beleefd, zeker in de zomer met zo'n ding!

Nu krijg ik echter te horen dat hij een andere wil kopen, en dezijne wegdoet. Dit liet ik mij geen 2 keer zeggen, maar ik heb er toch wel enkele bemerkingen bij aangezien hij niet in de beste staat is. Nu heb ik even jullie advies nodig:

het is een PX125E van '82 met volgende gebreken:

-het stof van de zadel is gescheurd, op zich niet erg

-de rechterbil is geschaafd door een val (op zich ook niet zo erg, zolang het niet begint te roesten)

-de kap van het stuur waarin de lamp en 'dashbord' bevestigd is, is een klein beetje gebarsten, das niet erg, maar van de 6(? denk ik) vijzen zitten er nog maar 2 in, en de lampbevestiging is ook niet meer alles.

-waar ik het meeste bang voor ben: de electriciteit: mijn nonkel beweert dat de gelijkstroomrichter kapot is, de lampen springen voortdurend. kan dat? zit daar een gelijkstroomrichter in, en zoja, hoeveel kost zo'n ding ongeveer? toen ik hem geleend had, had ik er voor rond de 10€ nieuwe lampen ingezet (pinkers achter, remlicht, achterlicht, voorlicht, en klein voorlicht), maar deze zijn blijkbaar terug allemaal gesprongen.

(hij rijd niet dagelijks natuurlijk, wel wekelijks, en alleen overdag)

-de motor is nog wel goed in orde, rijd vlot vond ik, alleen in 1ste zetten was wat moeilijk soms, maar dat zal wel normaal zijn bij zo'n oud ding. haalt ongeveer 80 à 90 km/u op plat.

wat is de prijs voor zo'n ding ongeveer?

en vooral: wat denken jullie van die electriciteit. kunnen zo'n kosten hoog oplopen? want ik ben niet van plan nog eens honderden euro's en veel 'ambras' te hebben met die electriciteit. Ik zit in mijn laatste jaar industrieel ingenieur en heb vroeger al vele keren mijn 'mobiletteke' uit elkaar gehaald, dus zo ontechnisch ben ik niet aangelegd, maar ik verwacht ook geen wonderen van mezelf.

Ik zou hem kunnen kopen voor 750€ (min de prijs van een gelijkstroomrichter)

wat denken jullie hiervan?

een goede deal?

Link naar reactie

eu, wat is er met mijn nickname?

ja, ik ben niet van plan direct dat zadel en de verf op te lossen, het is niet dat ik voor de mooiste vespa ga maar die lampen die telkens stuk springen moeten wel in orde zijn, ik wil nl niet elke week nieuwe lampen zetten hè...

en de prijs, is het dat wat je betaald voor zoiets? ik kijk wel op internet, en daar zie ik de meeste (van die staat) aan ongeveer 1000€ staan, maar met onduidelijke foto's en niet veel uitleg als 'opstappen en rijden', en dat kan je van deze ook wel zeggen.

als ik zeker ben dat ik de electrik in orde krijg is dat volgens mij een afgehandelde zaak: verkocht!

ik dus toch nog wat zekerheid willen hebben over de electriciteit.

kan er iemand mij kort en bondig uitleggen wat er allemaal in dat circuit zit?

(en waar het dus aan zou kunnen schelen dat de lampen steeds springen? een lamp die springt, word toch veroorzaakt door een teveel aan voltage erop?!)

Link naar reactie

ho ho, laat het duidelijk zijn, die 750€ is duidelijk een familieprijs hoor :)

volgens mij staat ie al te koop op internet ergens, maar dat zal niet aan 750€ zijn hoor, sorry.

Hij is dus zeker niet via mij te koop!

het ging mij eigenlijk eerder of het elektrisch circuit er niet te erg aan toe is. Met deze gegevens zal het wat moeilijk gaan natuurlijk, maar of er iemand weet of dat moeilijk in elkaar steekt, en niet te kostelijk is om te vervangen?

foto's heb ik niet direct, misschien als ik eens goed zoek, maar die komen er dan wel op. Als ik vergelijk met die op lambrettafinder, is er natuurlijk niet echt veel aan te zien, dat is maar 1 foto (tenzij ik verdere info over het hoofd zie natuurlijk), en uiterlijk ziet hij er in dezelfde staat uit...maar op die ene foto kan ik ook niet alle barsten, breuken, gebreken zien...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...