Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa zonder papieren kopen


Aanbevolen berichten

Hello,

Na een lange tijd zoeken ben ik eindelijk op mijn eerste Vespa gevallen, een PK50 XL.

Echter 1 probleem... de verkoper heeft alleen een bewijs van verlies van de papieren.

Dus met twijfel aan het googlen geslagen, maar de verhalen die ik lees zijn niet erg consequent.

Ik lees dat dit eigenlijk niet mag verkocht worden, maar sommige berichten zeggen dat ik gewoon bewijs van verlies moet halen bij onze vrienden, de politie (hij heeft die reeds maar ik vermoed dat die op mijn naam moeten zijn). Vervolgens een kopie naar vespa sturen en dat ik dan een gelijkvormigheids attest krijg toegestuurd. Daarna kan inschrijving en verzekering plaatsvinden.

Andere berichten zijn iets minder optimistisch.

Dus heeft iemand hier recentelijk ervaring mee? Welke nummers moet ik checken als ik hem ga afhalen? Framenr zal ik wel ergens op het frame vinden vermoed ik :) en het bloknr is op de motorblok? Kan ik best met deze 2 nr's bellen naar de politie om zeker te maken dat hij niet gestolen is?

Een hopelijk nieuwe vespa'er

Link naar reactie

yu,

motornummer maakt niet uit, het frame nummer staan links achter bovenaan als je het klepje opendoet,

normaal als je een attest van verlies hebt van de politie kan ja hiermee naar een piaggio dealer gaan en die kan je dan voor een (40of60euro) papieren bezorgen...

grtz

Link naar reactie
yu,

motornummer maakt niet uit, het frame nummer staan links achter bovenaan als je het klepje opendoet,

normaal als je een attest van verlies hebt van de politie kan ja hiermee naar een piaggio dealer gaan en die kan je dan voor een (40of60euro) papieren bezorgen...

grtz

Als het een belg is en geen buitenlander,anders gaat dat ook niet ze(ik spreek uit ervaring,als je het niet geloven wil moet je maar eens naar De Pauw bellen,hebben het onlangs nog tegen gekomen met een 50 special)

groetjes Raf

Link naar reactie

Ikzelf(belg) heb een belgische PK50s gekocht gehad zonder papieren, naar de politie geweest, een attestje van verlies gevraagd(is gratis). Dit naar een vespa dealer gedaan en voor 45euro had ik nieuwe papieren(wel een duplikaat)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...