Ga naar inhoud
Vespaforum.be

extra achterlicht op GTS


dommel

Aanbevolen berichten

In dezelfde lijn als m'n vraag over extra rijlicht vooraan (zie onderwerp over de euro turn signal conversion), even deze vraag ...

Heeft er al iemand een mogelijkheid gevonden om extra licht in te bouwen in de standaard VESPA-topbox ?? Dit hoeft niet onmiddellijk extra remlicht te zijn ... ben eerder op zoek naar naar gewoon extra achterlicht, mogelijks zelfs led (op batterijen). Een gewoon fiets-led-knipperlichtje oogt misschien wat goedkoop hé ?

Neen, ik wil er geen kerstboom van maken ... 'k wil opvallen in 't verkeer om niet van m'n wesp gereden te worden !!

Link naar reactie

Er bestaan tal van LED systemen om te monteren> je hebt platte latjes welke je onder de topcase kan bevestigen, Er bestaan strips welke je kan inwerken in de reflectoren van de topkoffer.

Wat de zichtbaarheid ten goed komt bij een topkoffer: De reflectoren welke er in zitten reflecteren niet. Schroef de reflector er af via de binnenzijde topkoffer en kleef op de achtergrond 3M reflecterende tape. Bevestig terug het reflectorgedeelte en je zal het verschil snel opmerken.

Link naar reactie

... strips in de reflectoren van de topkoffer ... dat interesseert me wel ! Waar kan je die vinden?

@fooraapje: dat fluovestje doe ik al hoor !! Ik kom niet op m'n wesp als ik m'n fluovest niet aan heb !!

Link naar reactie

ik heb ondertussen wat gegoogeld en inderdaad van die LEDstrips zijn er in alle kleuren en soorten ...

Kan je die gewoon aansluiten op de bestaande verlichting ?? Gewoon parallel erop ?? Verdekke ik ben toch ne leek precies hé?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Meestal zijn de auto/moto onderdelen voorzien op een 12V adaptor, dus die kan je gewoon parallel aansluiten op deze batterij.

Hoewel ik me niet meteen ondergewaardeerd voel in het verkeer, ben ik toch eens benieuwd wat je ervan hebt kunnen maken. Dus laat je bij gelegenheid eens een foto zien?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

't idee is nog aan 't rijpen ... de uitvoering is nog niet klaar ... al heb ik al wel een ideeke

ben zinnes om een rode strip van 96 cm onderaan m'n originele topbox te plakken, in de "ribbel" die daarin zit (96 cm is mooi rondom rond, 2 zijkanten en achterkant), bedrading kan dan via 't rekje naar 't licht of onder 't zadel en zo verder (moet ik nog in detail bekijken)

ben ook zinnes om 2 witte strips van 48 cm vooraan te bevestigen op 't beenschild ... vertrekkende van dat middenste plaatje (waar 't logo en 't "grilleke" inzit, langswaar bedrading bovendien ook naar binnen kan gebracht worden) en dan mooi de contouren van 't beenschild volgen ... 48 cm komt dan tot net iets onder de hoogte van de pinkers ...

opvallen (in 't verkeer - lees: gezien worden) zal ik dan zeker wel doen denk ik, al vrees ik een beetje dat 't "kitch-gehalte" van m'n wesp daarmee wel de hoogte in zal gaan ... niet?

Nog iemand tips ?

Link naar reactie

Die achterkant lijkt mij nog çava...

Maar over die voorkant ben ik precies niet zo laaiend enthousiast...

Je kan bovendien ook jouw zicht en zichtbaarheid met 80% vergroten met de philips lampen...

http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/2_2wheeler_lighting/products_for_2wheeler/4_xpmoto.php?main=nl_nl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting〈=nl

Link naar reactie
of alle drie gecombineerd

voorkant geel

zijkant groen

achterkant oranje

't probleem is uiteraard dat dat in den donkere allemaal geen zin heeft !! Fluo heeft pas zin als je "beschenen" wordt ... en als ze je van je wesp rijden ben je serieus bescheten ('k zal 't zelf maar al zeggen hé ... :-) )

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Ondertussen wat aan 't proberen geweest !

Ne langere rode waterdichte ledstrip op m'n topbox gekleefd (dubbelzijdige tape) en aangesloten op m'n achterlicht ... en twee kortere rode strips tegen m'n zitkussen gekleefd

Foto's zijn van overdag ... zal er straks even maken als 't schemert of donker is ...

IMG_5853.JPG

IMG_5854.JPG

IMG_5855.JPG

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...