Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hier houd het Vespa avontuur op voor mij!


NielsVV

Aanbevolen berichten

Hoi,

Wil al enkele maanden een 125cc'tje kopen. Mijn eerste oog was gevallen op een gts125i.e.

Stond vorige week op punt om mij ene te bestellen. Maar heb eerst nog iemand opgezocht hier in de buurt met ook een i.e, zodat ik het start probleem eens kon aan den lijve onder vinden. De eerste 500m viel er gewoon niet mee te rijden. Dit was een grote ontgoocheling voor mij. Dit, plus al de andere ongemakken die ik ben tegen gekomen op het net met de i.e (oa oververhitting lijkt ook veel voor te komen op de i.e (lees maar eens de duitse fora na)), heeft mij doen kiezen voor een ander merk. Iets totaal anders.

Heb me namelijk een Honda cbr125r besteld, mét injectie. Is totaal niet te vergelijken met een vespa, maar ben er toch blij mee. Begin november heb ik hem. Ben eens benieuwd.

Adieu,

Niels

Link naar reactie

mja ok, gaat dan maar naar het hondaforum hé! ;-)

en trouwens met al die nieuwe technologie hebde sowieso zever, ge koopt u beter een oud krel, der mode diesel in kappen en da blijft rijden :D

ge zult ooit nog wel terugkomen op uw beslissing, nen moto125 is tamelijk onpraktisch. Das net de point van ne scooter te hebben: snel en praktisch. Ne moto is alleen snel :)

Link naar reactie

NielsVV

Overdrijven is ook een vak natuurlijk ... zal als eigenaar van een 125 ie niet ontkennen dat de eerste meters vlekkeloos verlopen, maar om heel deze machine af te kraken is wel wat overdreven. heb nu 2500 km op de teller staan, met al redelijk wat langere tochten achter de rug en weet 1 ding (en ik houd hout vast) : ik ben er supertevreden van.

Ik heb de 5-keer-draaien-reset gedaan wat het probleem al een stuk verbetert en ik heb een goede opvolging van mijn dealer, dus zodra de fabrikant met een update komt, word ik opgebeld ...

Maar bon, succes alvast met je Honda !

Link naar reactie

De problemen die Vespa heeft met de 125 i.e. Heeft Aprilia al jaren met hun injectie scooters. En Peugeot met de Jetforce injectie De problemen waren zelfs nog veel erger. Maar tonen nog genoeg gelijkenissen. Zoek via Google maar eens naar “Radar” dat is een Nederlands consumenten programma. Daarin worden de problemen aan de kaak gesteld die Aprilia voorhad en heeft. Sommige zullen denken Aprilia is Vespa niet. Klopt maar de blokjes onder de laatste Aprilia Sr zijn er wel van Vespa. En de problemen blijven zich voordoen. Het enige dat echt een oplossing bied is de motor converteren naar een carburator. Lees de volgende bijlage maar eens. Waarin Aprilia zegt genoeg te doen maar het probleem verschuift naar de dealers. Die zijn blijkbaar niet voldoende opgeleid.

Radar ontving meerdere klachten van Aprilia rijders. Het gaat om scooters met de Ditech variant, de nieuwe injectiemotor van Aprilia De scooters staan dagenlang bij de dealers zonder dat de problemen opgelost worden.

Reactie Aprilia

In de uitzending reageert Camiel van Berkesteijn, van Aprilia. Hij meent dat er niets mis is met zijn scooters. Het zou eerder liggen aan dat deze nieuwe motor een andere benaderingswijze van de monteur vereist. Monteurs weten te weinig van de Ditech motoren om het probleem goed te kunnen oplossen. Dit ligt, volgens van Berkesteijn, niet aan Aprilia, zij leveren genoeg ondersteuning. De dealer moet gewoon wat meer cursussen volgen.

Monteurs zijn het hier helemaal niet mee eens, volgens monteur Colin van Gijn zijn het dramatisch slechte scooters. De kennis of ervaring van de monteurs is niet de oorzaak van de vele reparaties maar de slechte ondersteuning van Aprilia bij problemen aan onder andere de sensoren en het motorblok van de Ditech motor.

Oplossing?

Klanten van Aprilia die ook problemen hebben met hun Ditech motor moeten deze kenbaar maken bij de dealer. Deze zal contact opnemen met Aprilia.

Link naar reactie

Sommige nemen het nog makkelijk op enkele minuten laten warmdraaien, ondertussen kleding aandoen, wat genieten van het zicht. Brave mensen hier op dit forum. Je kan het natuurlijk ook omdraaien. Als je al verschillende keren geweest bent met dit probleem en je hebt toch geen beterschap dan geef je er de brui aan. Steeds naar de dealer gaan voor niks verveeld ook. Maar wat ik zeker niet begrijp is dat sommige ondanks ze weet hebben van dit probleem voor de aankoop. Ze er al vragen over gesteld hebben aan eigenaars hier en aan de dealer. Waarbij hier verschillende eigenaars het probleem bevestigen. Ze toch hun dealer geloven die zogezegd geen weet van het probleem heeft. Belachelijk is dan te moeten vaststellen dat ze enkele dagen na hun aankoop. Blijkbaar ook last hebben van het probleem. Een verwittigd man is er twee waard zegt men. Voor sommige telt dit blijkbaar niet en dan kom spijt inderdaad altijd te laat……

Link naar reactie

dat verhaal over de ditech: Een vriend van me had een ditech(wel 50cc) en die reed aanvankelijk fantastisch! Na een goei 4000 km begon ie raar te doen en BETER te rijden. Zonder zelf iets te hebben gefoefeld (enkel iets warmer bougie gestoken omdat vorige na 500 km al kapot was) reed die ineens 80 km/h en vrij vlot zelfs.

Dan naar Motorhuis Carlo gebracht (die trouwens ontzettend duur zijn), maar probleem was opgelost en sindsdien nooit iets voorgehad met de ditech...

misschien dat motorhuis carlo wel wist wat ze moesten doen?

Link naar reactie

@faro

Door vijf keer uw contact op te zetten en te wachten tot het lampje van de motorsturing uitgaat voordat je start. Reset je de computer. De bedoeling daarvan is de standaard instellingen terug te zetten. Mannen als de CULT en de JOENE weten dit waarschijnlijk ook. Maar je kan ze best niet uitschelden als je er wat wilt van gedaan krijgen.

Link naar reactie

Ik vind het een beetje een bizar topic hier.

Een CBR 125 of een Vespa 125 GTS...

Da's zoiets gelijk een Suzuki Swift (mèt spoiler) en een Fiat 500.

De prioriteiten liggen totaal uit mekaar volgens mij.

Je zal met een CBR zeker rijplezier hebben. Daar twijfel ik niet aan. Maar een Vespa is toch iets totaal anders, dat is jammer

genoeg niet in woorden te vatten. Zelfs een moderne GTS.

BTW: schelden helpt nooit ! :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...