Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verbruik LX50 2 Takt / 4 Takt


Erwin59

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na een vruchteloze zoektocht naar een recente LX50 heb ik me deze week nog een "overjaarse" , nieuwe LX50 2 Takt (bij) aangeschaft bij de plaatselijke dealer, aan een prijs die men ook voor een tweedehandse vraagt.

Het is natuurlijk een 2 Takt, met z'n voor-en nadelen.

Graag had ik van jullie vernomen hoeveel het verbruik is van dit type en van andere eigenaars misschien ook het verbruik van de 4 Takt versie, om eens te kunnen vergelijken. Op de benzinemeter kunnen we niet te erg vertrouwen, deze zal ook wel aanwijzen in de aard van m'n GTS 250, en dan is het echt wel gissen, Hi...

Graag had ik ook van de eigenaar(s) van een 2 Takt vernomen hoeveel olie dit type verbruikt en welke 2 Takt olie jullie gebruiken (mineraal, 1/2 of full synthetisch).

Ik kijk uit naar jullie reacties, en alvast bedankt.

Deze avond, na het afhalen, alvast 55 km op de teller gezet en de naald van de benzinemeter is reeds van vol naar 3/4 gegaan, als je hierop verder bouwt zou je kunnen stellen dat je aan een verbruik komt van 4 liter per 100 km ... dit lijkt me nogal veel, in de wetenschap dat m'n GTS 250 een 3.1 a 3.4 liter per 100 km verbruikt.

Groetjes,

Erwin.

Link naar reactie

Is niet veel hoor , je zal dat zeker verbruiken zoiets van 4 - 4,5l , hangt af of je veel in het stad bolt of niet.

Olie is half synth zeker goed hoor , full synth is veel duurder (zal wss wel iets beter zijn , maar of het verschil het gaat maken??)

Olie zal een litertje zijn op een 800-1000km ongeveer

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...