Falco Geplaatst: 15 maart 2005 Delen Geplaatst: 15 maart 2005 Hoi folks ! Ik ben sinds vorig jaar trotse eigenaar van een VNB1T bouwjaar 1961. Heb hem momenteel helemaal "uitgekleed". Carrosserie wordt eerstdaags onder handen genomen. Nu twijfel ik wat het beste is : zandstralen of machinaal/met de hand schuren ? Roest is matig, nergens volledig doorgeroest. Uitblutsen zal ook nog een heel karwei worden. En dan nog een vraagje ; wat betreft de gaatjes, geven jullie voorkeur aan plamuur, of toch liever dichtlassen met koper en vervolgens vertinnen ? Jammer dat er geen foto's kunnen toegevoegd worden ! Greetz Falco Link naar reactie
stino Geplaatst: 15 maart 2005 Delen Geplaatst: 15 maart 2005 pfff de zoekfunctie onderaan! intypen wat ge maar kunt denken... zandstralen, metaliseren, lassen,... een maand later poederlakken, originele kleuren, vernis,... nog een maand later start niet, lekt, dichtingsring, carbu kuisen the never ending story > jurgen... misschien moeten we eens werk maken van 'hoe restaureer ik een vespa', kdenk dat we genoeg materiaal hebben verzameld hier... Falco, alle begin is moeilijk... good luck! ps: bij help vind je hoe je foto's upload! Bericht bewerkt (15.03.2005 | 09:58) Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 15 maart 2005 Delen Geplaatst: 15 maart 2005 Zandstralen nooit,wel parelstralen(is zachter) of machienaal Link naar reactie
Falco Geplaatst: 16 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2005 Thanks guy's met dit mooi weer kriebelt het natuurlijk ! ik maak er zo snel mogelijk werk van. k'hoop dat ik jullie binnenkort een stel mooie foto's "VOOR" en "NA" kan laten zien greetz Falco Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.