Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Chassis nummer blankgestraald


duciel

Aanbevolen berichten

Het moet mij weer overkomen denk ik dan... .!

Ik heb zonet mijn frame laten zandstralen. Ik heb dit (op aanraden van iemand op dit forum) laten doen bij Marc Van Zele BVBA (in Zele industriepark).

Maar ondanks mijn zeeer duidelijke vraag om het chassisnummer niet te beschadigen is dit toch gebeurd... Het is gewoon helemaal blank.

Ik had het waarschijnlijk beter moeten aanduiden op het frame, maar aangezien ze daar wel ervaring hebben met Vespa en Lambretta dacht ik wel te kunnen vertrouwen op hungezond verstand... En had het ook heel expleciet gevraagd erop te letten. Niet dus..

Maar nu weet ik niet goed wat hiermee te doen?

Misschien kan ik het gewoon zo laten? Maar is dat rechtsgeldig?

Graag jullie advies.

Groeten,

Ciel.

Link naar reactie

In NL zou ik ermee naar de RDW gaan om het aan een keurmeester te vragen; die zijn meestal wel goed met nummertjes... als zij het niet kunnen vinden kunnen ze een afspraak maken met een gerechtelijk laboratorium waar ze met een bepaald zuur nog meer van het nummer kunnen achterhalen. Je kunt bij ons bij de RDW een nieuw nummer in laten slaan.

Probeer zelf anders nog even met een digitale camera van verschillende hoeken, met van verschillende kanten lichtinval foto's te maken. Je kunt dan in Photoshop (oid) met de Levels spelen om te kijken of er nog iets van te bakken is; wonderbaarlijk genoeg zie je op een foto vaak meer dan met het blote oog.

Ook kun je aan de binnenkant van het frame kijken; die nummertjes slaan vaak door, wie weet kun je nog iets ontcijferen van het oude nummer.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...