Ga naar inhoud
Vespaforum.be

versnellingen px125


Hayes

Aanbevolen berichten

Sinds eergisteren heb ik dus mijn schoon machien :-) Een nieuwe, zwarte px125. UIteraard al een paar tourtjes gedaan en 't is gewoon zaaalig in dit weer.

Nu gaat het schakelen redelijk stroef. Dat kan ik begrijpen omdat alles nog nieuws is. Als ik een tijdje rij, begint m'n linkerhand pijnlijk te worden. Nu weet ik wel dat het leeuwendeel hier met oudere vespa's rijdt, maar toch dit vraagje: hoe lang zou het ongeveer duren vooraleer het schakelen vlotter gaat?

Mijn beauty:

myvespa.jpg

vespa2.jpg

Link naar reactie

Heb ook zo een vespa en had hetzelfde probleem,mijn eerste reactie was ook dat alles nog nieuw was en een beetje moest inlopen.Na 1500 km leek dit maar niet te beteren en uiteindelijk laten nazien.Bleek dat de versnellingskabels te hard waren aangespannen.Ik zeg niet dat dit bij jou ook zo is maar dit is wat ik heb ondervonden.

Link naar reactie

Had ik ook da probleem..Word niet beter hoor.. integendeel. Mijne PX125 schakelde stroever en stroever. Inderdaad.. Koppelingskabels té vast. Losser zetten en misschien ook de versnellingsbak olie vervangen. Standaard komt die uit de Vespa fabriek als sae40 en beter is sae30. Beter geschikt voor de noord europese temperaturen. (Heb ik me laten vertellen hé)

Schakelen zal dan veel beter gaan.. maar nooit echt hééél vlot. dat is nu typisch aan Vespa vrees ik?

Link naar reactie

was het niet zo dat alle nieuwe PX-en koppelingsplaten hebben die eigenlijk té dik zijn ? Tsjechische platen die Piaggio nu standaard plaatst maar die eigenlijk niet passen ?

zodat het schakelen veel te stroef verloopt ?

meende mij te herinneren dat Piston de zijne door De Pauw heeft laten bijvijlen/slijpen, omdat nieuwe bestellen geen zin had (nl. van dezelfde Tsjechische fabriek, dus even dik).

tenzij men dat bij Piaggio ondertussen opgelost heeft, maar anders zit er niets anders op dan bij de dealer de koppelingsplaten te laten bijvijlen.

Link naar reactie

Nee.. Té dikke koppelingsplaten is niet bij ALLE nieuwe PX-en het geval.. alleen da allereersten. Vespa heeft dit probleem ook snel gemerkt en de nieuwere (vanaf midden 2003) voorzien van platen van de juiste dikteI. Ik heb mijne Vespa door DE pauw in Gent laten bijstellen.. Koppelingsplaten waren OK.. aleen de olie verranderd en de koppelingskabels losser gezet. Meer was er ni nodig.

Link naar reactie

Origineel. Ik zie op de website and in brochures altijd dit zadel erop liggen.

Ik heb zelfs 10% korting gekregen omdat hij per ongeluk al een maand ingeschreven was. Iemand anders had een crèmekleurige gekocht en de dealer had dus de mijne ingeschreven. Hij had nog maar 2 kilometer maar officeel was hij dus tweedehands. M'n garantie begint wel maar lopen bij mijn aankoopdatum.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...