Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Roderen LML 150 cc


Pieter1

Aanbevolen berichten

Mijn Vespa VBB uit 1965 kreeg onlangs een nieuw LML blokje 150 cc. Nu en dan valt de moter uit, meestal in vierde versnelling. Dan wil hij ook niet in neutraal blijven draaien. Een paar minuten wachten en ik ben weer vertrokken voor de volgende paar honderd meter of kilometers. Eerst was de uitleg dat ik de benzine/olie niet goed had gemengd. Er werd mij een 4 % mengeling aangeraden, dit heb ik ook gedaan.

Nu beweerd men dat het motertje reeds een aantal keren is vastgelopen, door slecht roderen (heb de cilinderkop wel nog niet gezien). Ik ga nooit hoog in toeren en rij zeker niet met de volle gas open. Integendeel, kan dit...Moet ik dan duizend kilometer aan 30km/hr rijden, ...

Link naar reactie

@Fayes,

Ik denk het niet. Moet ik aan Sam vragen. Ik denk dat hij zijn werk wel kent, maar het blijft mij tegenzitten.

Ik kan er mee leven dat ik fout was met de aankoop. Ik kan ze niet wegdoen, ik doe niemand dat aan. De carroserie is in orde, de moter vernieuwd...dus nu stoppen is weggesmeten geld. Ooit komt die in orde en dan heb ik een mooie wesp...

Die hopelijk ook rijdt...;-)

Link naar reactie

ik heb voor mijn Sprint een tijd geleden ook een LML150 bij Sam gekocht.

na er 50km mee gereden te hebben heb ik al die LML brol eraf gevezen en er een andere uitlaat opgestoken, een oude PX luchtfilter en de sproeiers van een PX150. toen presteerde de motor wel naar behoren.

ik zou het raar vinden moest je zonder langdurig in hoge toeren te rijden vastlopers hebben gehad. of het moest aan de smering liggen maar aangezien je er 4% in kapt zal dat ook niet het geval zijn denk ik.

Link naar reactie

ik heb er ondertussen al zo 2 van die LML blokken,beide rijden super goed (koud starten iets minder goed)

en qua rodage ; de eerste benzinetank 3% olie en voor de rest normaal rijden en op tijd schakelen...no problemo

(en ook de aanpassingen gedaan zoals fajes)

Domi.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...