Pieter1 Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 Mijn Vespa VBB uit 1965 kreeg onlangs een nieuw LML blokje 150 cc. Nu en dan valt de moter uit, meestal in vierde versnelling. Dan wil hij ook niet in neutraal blijven draaien. Een paar minuten wachten en ik ben weer vertrokken voor de volgende paar honderd meter of kilometers. Eerst was de uitleg dat ik de benzine/olie niet goed had gemengd. Er werd mij een 4 % mengeling aangeraden, dit heb ik ook gedaan. Nu beweerd men dat het motertje reeds een aantal keren is vastgelopen, door slecht roderen (heb de cilinderkop wel nog niet gezien). Ik ga nooit hoog in toeren en rij zeker niet met de volle gas open. Integendeel, kan dit...Moet ik dan duizend kilometer aan 30km/hr rijden, ... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 zijn er aanpassingen aan gebeurd? andere luchtfilter, uitlaat, sproeiers aangepast? Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2009 @Fayes, Ik denk het niet. Moet ik aan Sam vragen. Ik denk dat hij zijn werk wel kent, maar het blijft mij tegenzitten. Ik kan er mee leven dat ik fout was met de aankoop. Ik kan ze niet wegdoen, ik doe niemand dat aan. De carroserie is in orde, de moter vernieuwd...dus nu stoppen is weggesmeten geld. Ooit komt die in orde en dan heb ik een mooie wesp... Die hopelijk ook rijdt...;-) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 ik heb voor mijn Sprint een tijd geleden ook een LML150 bij Sam gekocht. na er 50km mee gereden te hebben heb ik al die LML brol eraf gevezen en er een andere uitlaat opgestoken, een oude PX luchtfilter en de sproeiers van een PX150. toen presteerde de motor wel naar behoren. ik zou het raar vinden moest je zonder langdurig in hoge toeren te rijden vastlopers hebben gehad. of het moest aan de smering liggen maar aangezien je er 4% in kapt zal dat ook niet het geval zijn denk ik. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 ik heb er ondertussen al zo 2 van die LML blokken,beide rijden super goed (koud starten iets minder goed) en qua rodage ; de eerste benzinetank 3% olie en voor de rest normaal rijden en op tijd schakelen...no problemo (en ook de aanpassingen gedaan zoals fajes) Domi. Link naar reactie
TomKraft Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 In uwe benzinestop zit een klein gaatje voor ontluchting, is die nog open? Als da toe zit (met verf oid), dan valt 'm ook uit ... Grtz Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2009 Nu moet ik dat, zonder technische kennis, Sam wijsmaken...pff. Heb stilaan zin de boel in het kanaal te dumpen. Hoewel als groene jongen kan dat niet :-( Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 kijk zeker eens naar die tip van tomkraft! simpel, maar het kan soms veel problemen oplossen! Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2009 Mijn brommertje staat al, getakeld, bij Sam. Zal het nakijken, maar wil niet de wijsneus uithangen. Mercikes, weeral Fajes en de rest. Een dikke pint zal ooit op zijn plaats zijn. Link naar reactie
TomKraft Geplaatst: 27 mei 2009 Delen Geplaatst: 27 mei 2009 Klopt ja, en ge kunt der soms lang achter zoeken als ge't nie weet Kheb 't al verschillende keren aan de hand gehad met ons oldtimer auto's/moto's! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.