Johnny S. Mad Geplaatst: 23 april 2009 Delen Geplaatst: 23 april 2009 Dag mensen, Als nieuwe persoon hier heb ik al veel geleerd van het forum. Ik zit toch nog met enkele vraagjes aangaande het invoeren van een PX80 bj 1992 uit duitsland. Deze vespa is een particuliere verkoop alle papieren aanwezig. heb al met de DIV gebeld en normaal gezien is er geen enkel probleem mits de doorloop van de op dit forum reeds vermelde procedure. Er staat wel vermeld dat er een verkoopscontract moet aanwezig zijn. Aangezien dit een particuliere verkoop is mag dit dan gewoon een verklaring zijn opgesteld door de verkoper dat hij hem verkoopt? of moet dit ook iets orgineel zijn. Ook de uitschrijving in duitsland is dit echt noodzakelijk? Moet ik dan aan de verkoper vragen dat hij dit eerst in orde brengt? Heeft er iemand ervaring met 80cc? Wat is de topsnelheid? hij is toch al wel 17 jaar oud... Merci Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 april 2009 Delen Geplaatst: 23 april 2009 beste, verkoopcontract is inderdaad zelf op te maken met de verkoper (of zelf snel iets op papier zetten, zolang je maar iets hebt). Hij moet inderdaad uit verkeer gebracht zijn in Duitsland. Hoewel er vanuit Groot-Britanië enkele weken geleden ook een topic was, waarbij deze nog niet was uitgeschreven. Dit was dacht ik ook wel in orde gekomen. Ik heb hier ooit ergens gedetailleerd beschreven wat er vanuit Duitsland noodzakelijk moet bij zijn. Ik zal het eens zoeken... Topsnelheid zal standaard vermoedelijk rond de 85km/h liggen. Mvg Gerd Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 april 2009 Delen Geplaatst: 23 april 2009 voila gevonden: http://www.vespaforum.be/index.php?q=node/8346 Even alles op een rijtje zetten wat je nodig hebt om een voertuig in te voeren: Het kentekenbewijs en dat bestaat uit 2 delen -Zulassungsbescheinigung Teil I (vroeger „Fahrzeugschein“) -Zulassungsbescheinigung Teil II (vroeger „Fahrzeugbrief“) MAAR onder de 125cc spreken we over van lichte motoren (Leichtkrafträdern), en dan is niet de Fahrzeugbrief maar een Betriebserlaubnis. (en hier is het dus fout gegaan) (en er moet ook een stempel staan dat het voertuig uit verkeer is gesteld) Bronnen: http://de.wikipedia.org/wiki/Zulassungsbescheinigung Link naar reactie
Johnny S. Mad Geplaatst: 27 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2009 Tot zover alles goed. Douane papier is in orde, voor de vespa zonder probleem het roze formulier gekregen... De douanebeamte zei me dat ik gewoon naar de verzekering moest stappen en dan naar de DIV. Niks 65euro of wat dan nog... We zullen wel zien... Link naar reactie
Gette Geplaatst: 27 april 2009 Delen Geplaatst: 27 april 2009 dat zal niet lukken... http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf DIV heeft zowizo een PVG nummer nodig... Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 waar haal je dit PVG nummer ? Ik zit nl. met eenzelfde geval . Ik heb reeds het roze formulier "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" , ingevuld door de douane. De man vertelde me dat ik voor een GVA moet zorgen Is dat zo ? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 5 juni 2009 Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Beste: http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 8 juni 2009 Delen Geplaatst: 8 juni 2009 bedankt voor de tip MAAR bij het lezen stuitte ik meteen op de 1ste vraag Is mijn P80x uit 1992 een voertuig met of zonder europese typegoedkeuring ? Link naar reactie
KrisD Geplaatst: 8 juni 2009 Delen Geplaatst: 8 juni 2009 Zonder Het is eigenlijk vrij simpel: stort 65E aan het directoraat mobiliteit Stuur een mailtje naar "Thierry.Vandenplas@mobilit.fgov.be" voor uw aanvraag, met in bijlage een KOPIE van uw betriebserlaubnis,douanedocument, abmeldung, verkoopsovereenkomst en een bewijs van storting van de 65 euro En dan wachten Ik wacht nu sinds 7mei, vorige week gebeld en het zou in de bus moeten vallen, maar ben nog steeds wachtende Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 16 juni 2009 Delen Geplaatst: 16 juni 2009 opnieuw bedankt voor jullie reacties . Zoals je kan zien heb ik laat gereageerd . Ik steek mijn tijd nu meer in de opmaak van de PX 80 Toch weer een vraag : De ABMELDUNG Is dat een appart document ? Ik vermoed dat het voertuig afgemeld is met stempel op de betriebserlaubnis ? Ik heb er in elk geval geen appart document van en weet ook niet hoe er aan te komen . Link naar reactie
KrisD Geplaatst: 16 juni 2009 Delen Geplaatst: 16 juni 2009 Ik had een apart document Bij de invoer van mijn 150 stond een stempel op de Zulassungsbescheinigung Teil II(jij hebt enkel de betriebserlaubnis) Als je zulke stempel hebt zal het wel in orde zijn! Hing de duitse plaat er nog op? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 17 juni 2009 Delen Geplaatst: 17 juni 2009 als hij is afgemeld, hangt er geen duitse plaat meer op... en enkel een stempel is idd voldoende. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 17 juni 2009 Delen Geplaatst: 17 juni 2009 De duitse plaat was eraf . Ik heb gisteren al een mail gestuurd naar "Thierry.Vandenplas@mobilit.fgov.be" Met daarin al mijn documenten en de vraag naar het rekeningnummer en de andere gegevens voor de overschrijving van 65 euro >>> nog geen antwoord gekregen dus kan ik het bedrag nog niet storten Misschien heeft iemand die gegevens ? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 17 juni 2009 Delen Geplaatst: 17 juni 2009 hey man, hoe debiel kunde zijn: http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 18 juni 2009 Delen Geplaatst: 18 juni 2009 Oké begrepen , debiel ben ik niet (IQ 127) , maar ik heb misschien minder tijd om alles duidelijk te lezen en uit te zoeken .Ik kan echter wel begrijpen dat dit tot ergernis heeft geleid . Toch bedankt voor je reactie Link naar reactie
KrisD Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Ik ga je toch nog even melden dat je geen reacties via mail moet verwachten, bel gewoon en vraag naar T VAN DEN PLAS als je iets moet weten Als uw vignet binnen 2a3weken niet in de bus ligt even bellen! Zo, en nu heb je alle info die je nodig hebt! Greetz, en maak dat dat ding op de baan zit! Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 20 juni 2009 Delen Geplaatst: 20 juni 2009 Op de baan ? Nu al ? Hij ligt helemaal uit elkaar . De motor is net terug samengebouwd . Nog even geduld . Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 21 augustus 2009 Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 Ik wou nog even melden dat mijn inschrijving afgekeurd was ; Voor de definitieve aanvraag tot inschrijving moet je de originele "betriebserlaubnis" meesturen . Nu is de vespa klaar >> de papieren nog niet Link naar reactie
Gette Geplaatst: 21 augustus 2009 Delen Geplaatst: 21 augustus 2009 Ik wou nog even melden dat mijn inschrijving afgekeurd was ; Voor de definitieve aanvraag tot inschrijving moet je de originele "betriebserlaubnis" meesturen . Nu is de vespa klaar >> de papieren nog niet dat had ik toch al gezegd... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.