Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

Als nieuwe persoon hier heb ik al veel geleerd van het forum.

Ik zit toch nog met enkele vraagjes aangaande het invoeren van een PX80 bj 1992 uit duitsland.

Deze vespa is een particuliere verkoop alle papieren aanwezig. heb al met de DIV gebeld en normaal gezien is er geen enkel probleem mits de doorloop van de op dit forum reeds vermelde procedure.

Er staat wel vermeld dat er een verkoopscontract moet aanwezig zijn. Aangezien dit een particuliere verkoop is mag dit dan gewoon een verklaring zijn opgesteld door de verkoper dat hij hem verkoopt? of moet dit ook iets orgineel zijn. Ook de uitschrijving in duitsland is dit echt noodzakelijk? Moet ik dan aan de verkoper vragen dat hij dit eerst in orde brengt?

Heeft er iemand ervaring met 80cc? Wat is de topsnelheid? hij is toch al wel 17 jaar oud...

Merci

Link naar reactie

beste,

verkoopcontract is inderdaad zelf op te maken met de verkoper (of zelf snel iets op papier zetten, zolang je maar iets hebt).

Hij moet inderdaad uit verkeer gebracht zijn in Duitsland.

Hoewel er vanuit Groot-Britanië enkele weken geleden ook een topic was, waarbij deze nog niet was uitgeschreven. Dit was dacht ik ook wel in orde gekomen.

Ik heb hier ooit ergens gedetailleerd beschreven wat er vanuit Duitsland noodzakelijk moet bij zijn. Ik zal het eens zoeken...

Topsnelheid zal standaard vermoedelijk rond de 85km/h liggen.

Mvg

Gerd

Link naar reactie

voila gevonden:

http://www.vespaforum.be/index.php?q=node/8346

Even alles op een rijtje zetten wat je nodig hebt om een voertuig in te voeren:

Het kentekenbewijs en dat bestaat uit 2 delen

-Zulassungsbescheinigung Teil I (vroeger „Fahrzeugschein“)

-Zulassungsbescheinigung Teil II (vroeger „Fahrzeugbrief“)

MAAR onder de 125cc spreken we over van lichte motoren (Leichtkrafträdern), en dan is niet de Fahrzeugbrief maar een Betriebserlaubnis.

(en hier is het dus fout gegaan)

(en er moet ook een stempel staan dat het voertuig uit verkeer is gesteld)

Bronnen:

http://de.wikipedia.org/wiki/Zulassungsbescheinigung

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Zonder

Het is eigenlijk vrij simpel: stort 65E aan het directoraat mobiliteit

Stuur een mailtje naar "Thierry.Vandenplas@mobilit.fgov.be" voor uw aanvraag, met in bijlage een KOPIE van uw betriebserlaubnis,douanedocument, abmeldung, verkoopsovereenkomst en een bewijs van storting van de 65 euro

En dan wachten

Ik wacht nu sinds 7mei, vorige week gebeld en het zou in de bus moeten vallen, maar ben nog steeds wachtende

Link naar reactie

opnieuw bedankt voor jullie reacties . Zoals je kan zien heb ik laat gereageerd . Ik steek mijn tijd nu meer in de opmaak van de PX 80

Toch weer een vraag : De ABMELDUNG Is dat een appart document ? Ik vermoed dat het voertuig afgemeld is met stempel op de betriebserlaubnis ?

Ik heb er in elk geval geen appart document van en weet ook niet hoe er aan te komen .

Link naar reactie

De duitse plaat was eraf .

Ik heb gisteren al een mail gestuurd naar "Thierry.Vandenplas@mobilit.fgov.be" Met daarin al mijn documenten en de vraag naar het rekeningnummer en de andere gegevens voor de overschrijving van 65 euro >>> nog geen antwoord gekregen dus kan ik het bedrag nog niet storten Misschien heeft iemand die gegevens ?

Link naar reactie

Ik ga je toch nog even melden dat je geen reacties via mail moet verwachten, bel gewoon en vraag naar T VAN DEN PLAS als je iets moet weten

Als uw vignet binnen 2a3weken niet in de bus ligt even bellen!

Zo, en nu heb je alle info die je nodig hebt!

Greetz, en maak dat dat ding op de baan zit!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...