Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kempenroute 4/10/2009


Vespa Club Kempen

Aanbevolen berichten

Erg dat jullie dat moeten tegenkomen. Jullie zijn erg toffe en vriendelijke mensen. En ik weet zeker dat iedereen op dit forum er zo overdenkt. Het is erg jammer van jullie scooter. Want ik weet dat Heide er bijzonder trots op was. Verleden week nog zei ze tegen mij “schoon kleurtje hé”. Gelukkig hebben jullie beiden niks ernstig overgehouden aan dit ongeval. Ondanks deze tegenslag hoop ik jullie toch nog te zien tijdens een rit. Ik wens jullie bij deze nog erg veel geluk toe, en draag goed zorg voor elkaar!

Link naar reactie

Eddy!!!

Zijn jullie degene van da accident...

Amaai!!!

In ieder geval,VEEL sterkte,algoe dat jullie zelf niks hebben...en als jullie in jullie recht zijn,komt de rest waarschijnlijk allemaal wel in orde..

Die bezemwagen was iemand van B-Streetzone..ik zal uw dankwoordjes overbrengen!

nogmaals..sterkte!!

Link naar reactie

@Marcske..

Mercikes..en we kijken er zeker naar uit om jou en iedereen terug te zien op één van de volgende ritten...

Ach we zijn niet echt zo materialistisch aangelegd maar toch ... we reden er graag mee en ja ik was er een beetje fier op dat we toch een appart kleurtje hadden... !!

We hebben er niet echt een letsel aan over gehouden...en wees gerust Marcske we zullen steeds zorg blijven dragen voor elkaar...dat is steeds zo geweest...!!!

Greetz Heidi...

Groetjes Heidi.

Link naar reactie

Eddy en Heidi,

Ik lees net in dit draadje dat jullie het waren die door de wagen gegrepen werden. Ik had wel van het ongeluk gehoord (frontaal op een wagen geknald ging het verhaal) maar wist niet over wie het ging.

Gelukkig hebben jullie zelf niets. Jammer van jullie Vespa, die acteert in jullie ongelooflijk mooie verslagen van jullie uitstapjes, maar -ik weet cliché- het materiële is te vervangen.

Hopelijk komt de verzekering vlug tussen en moeten jullie het niet te lang stellen zonder Vespa.

Veel sterkte, spoedig herstel en hopelijk zijn jullie er snel opnieuw bij.

Tom

Link naar reactie

@Merci Tom..

Er zijn veel erger dingen maar ja je zit er maar mee..

We hopen dat we de schrik kunnen overwinnen om terug op stap te gaan...

Ik mis het nu al..!!

Die korte periode dat we van onze wesp hebben mogen genieten was een heel fijne periode en vooral de mensen die we hebben leren kennen...

Bedankt trouwens aan iedereen om ons te steunen...!!!

Groetjes Heidi...

Link naar reactie

@eddy en heidi

wellicht lezen jullie nu een soort van repost maar ik houd er aan om hem toch te posten

jammer van de vespa - gelukkig voor jullie want aan de schade te zien had het veel erger kunnen aflopen - alhoewel we elkaar noch niet hebben ontmoet wensen sabine en ik jullie veel sterkte met de afhandeling van dit ongeval

hopelijk komt er snel een evenwaardige vervanger van jullie mooie wesp

succes

frutsab

Link naar reactie

Ik heb het niet zien gebeuren, want ik reed vooraan voor de verandering ;-)

Maar toch enkele bedenkingen:

Al een geluk dat dit ongeval gebeurt is met een Vespa. Met iedere andere moto zou er van Eddy zijn been niet veel overgebleven hebben, en was dit ongeval vele malen ernstiger geweest, om nog maar te zwijgen van Heidi. Het beenschild van de Vespa heeft de zwaarste klap opgevangen, en die kwam van de linkerhoek van de wagen (de pinker is kapot, en de koplamp staat ook scheef).

Zoals al geschreven door Eddy, de jongedame aan het stuur van de wagen heeft het ongeluk veroorzaakt, grotendeels door haar onervarenheid ("L" en maar de 2de keer rijden). Papa die ernaast zat had moeten ingrijpen, maar ja... Zowel het leren rijden, als het aanleren, is een leerproces op zich dat bij sommigen nu eenmaal sneller gaat dan bij anderen.

Uiteindelijk is de Vespa kapot: beenschild naar achter gedrukt, samen met de koeling die erachter zit, etc. De voorvork staat scheef, dus volgens mij moet het frame ook wel een trek hebben gehad. Dit alleen al zou een technische perte-total moeten zijn, maar ja...

Soit, Eddy en Heidi zijn er nog om het na te vertellen, en dat is het allerbelangrijkste. En nu maar hopen op een snelle afhandeling van het verzekeringsdossier en een gunstige expertise, zodat misschien die 300 er sneller zou zijn dan jullie dachten?

Heidi, verzorg onze Eddy maar heel goed, want volgens mij heeft hij het dik en dun verdient, zijn reactie om te proberen het ongeval te vermijden heeft ervoor gezorgd dat jullie verwondingen niet ernstiger zijn.

Mag ik ook nog hopen dat jullie vandaag niet al te stijf zijn, en dat Eddy zijn enkel en been snel genezen zijn. Misschien tot op de Halloweenrit?

Groetjes, Carl

Link naar reactie

Beste Vespaclub Kempen

Proficiat voor de organisatie van de prachtige bepijlde rondrit. Onze mannen hebben heel wat km gereden vanuit onze clublokaal en terug maar ze hebben er geen spijt van gehad want ze vonden het gewoonweg fantastisch en leuk. Ze hebben zich geamuseerd en dat is wat telt bij een club en tijdens een rit.

Proficiat en tot de volgende keer

Vespaclub Azzurri Maasmechelen

Link naar reactie

Hey iedereen,

Het doet echt deugd om al jullie reacties te lezen !

Het materiële verlies raakt me eigenlijk niet echt (de verzekering zal wel betalen), maar de schrik zit er wel goed in bij mij...

Iedereen weet dat we zwakke weggebruikers zijn, maar 't is pas als je het aan den lijve ondervindt, dat je er ook echt rekening mee gaat houden.

"Zullen we een volgende keer nog even veel geluk hebben ?"

Daar komt het eigenlijk allemaal op neer...

Mijn eerste reactie, in het eerste kwartier na het ongeval, was : "onmiddellijk een nieuwe bestellen" !

Nu weet ik het niet meer zo zeker...

Maar Heidi heeft het allemaal al zeer goed verwoord, we zouden alles wat erbij hoort (de ritten, het gezelschap, de sfeer, het op vakantie gaan met de Vespa...) ook wel verschrikkelijk hard missen.

Het zal toch nog wel even duren voor de verzekering uitbetaald, dus ga ik het even laten bezinken, en dan zien we wel...

Groeten,

Eddy

Link naar reactie

@ VC Azzurri

BEDANKT!!!

PS : is mijn foto gelukt die ik van jullie groep heb genomen op het einde van de rit,gelukt?? :))

(ik ben degene met die groene PX)

Link naar reactie

@ Cult : ik had misschien beter een aparte topic aangemaakt voor ons ongeval i.p.v. het tussen de berichten van de Kempenroute zelf te plaatsen. Het was zeker niet mijn bedoeling om de pret van een fijne rit te bederven... Sorry...

Link naar reactie

de rit zelf was idd heel erg leuk. Het was voor mij de eerste keer dak zo'n bepijlde rit meedeed, en moet zeggen dat dat echt relax rijdt. Het weer maakte de rit ook nog mooier, donkere wolken met enkele zonnestralen erdoor, twas echt fantastisch! ook nen bravo aan degenen die georganiseerd hebben: de koffiekoeken waren erg lekker en de pijlen hingen steeds heel duidelijk, nooit moeten zoeken naar de weg, nooit verkeerd gereden.

Enkel spijtig van het ongeval van eddy (reed er vlak achter, heb ook een ferm remspoor getrokken, we hebben de rit uiteraard niet verder gezet, het aangenaam-vespa-rijden-gevoel was er wel uit...)

Maar volgende keer ben ik zeker weer van de partij!

@eddy en heidi: het was wel even schrikken, ik hoop dat het snel bezinkt en dat we weer snel terug samen kunnen vertrekken naar andere ritten...

groetjes,

Bart

Link naar reactie

Eddy en Heidi, wij hebben pas gisteren het verhaal van jullie ongeval vernomen via Carl... Eddy, het licht zeker niet aan jou, nog een geluk dat je tijdig wat naar rechts bent uitgeweken anders was je inderdaad recht frontaal tegenaan die auto geknald. Dit getuigd dat je een uitstekend scooterist bent met prima reacties, bedenk dat, als je met de wagen was geweest en die juffrouw deed hetzelfde maneuvre...kon je helemaal geen weg...

Wij vinden jullie ook toffe en vriendelijke mensen en hopen jullie inderdaad nog te zien. Bedankt nog voor de talrijke en prachtige fotooreportages.

Het Beste, Joppe & Christel

Link naar reactie

hoi eddy en heidi

... "en wat die fotoreportages betreft ... hopelijk komen er binnenkort nog heel wat bij :-)" ...

betekent dit dat jullie die knoop hebben doorgehakt en dat er dus binnenkort een nieuwe scoot op de oprit staat te ronken ?

grts frutsab

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...