Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ik heb ondertussen mijn roze formulier. Ik moet er nu een vignet op late plakke door de verzekering. Daarna opsturen met een bewijs van storting van die in verkeersstelling(49,58€) naar de DIV Brussel. Wat ik me afvraag: stuur ik het originele roze formulier of stuur ik een kopie? Het is omdat ik dacht dat ik nadat ik het witte formulier van de DIV Brussel heb gerkregen, met het roze formulier naar de plaatselijke DIV moet gaan...

Link naar reactie

Hey Bart, is dit een ingevoerde of een belgische. Die 49,58€ is geen inverkeersstelling. Dit is het bedrag dat je moet betalen als je een motor invoert en je een Belgisch gelijkvormigheidsattest wilt van de dienst mobiliteit. De BIV krijg je later opgesturd als je je nummerplaat gehaald hebt. Uit je verhaal maak ik op dat je geen belgische vespa hebt. Je heb deze ingevoerd via de douane. Nu kan je best al je documenten in scannen en doorsturen naar dienst mobiliteit, ook een kopie van je betaling. Dan krijg je je gelijkvormigheidsattest opgestuurd. Dan ga je met al je papieren naar je verzekering en daarna ga je naar de DIV. Let wel op dat je gaat wanneer er iemand van de douane aanwezig is.

Dit is int kort de procedure.

Hier de link naar wie je je ingescande documenten moet opsturen:

thierry.vandenplas@mobilit.fgov.be

Link naar reactie

owja ik bedoelde inderdaad dat te betalen voor een GVA. Dus ik moet niet eerst zo'n zegel hebben vd verzekering? dacht mij te herinneren zoiets gelezen te hebben?

bedankt voor de informatie!

Link naar reactie
owja ik bedoelde inderdaad dat te betalen voor een GVA. Dus ik moet niet eerst zo'n zegel hebben vd verzekering? dacht mij te herinneren zoiets gelezen te hebben?

bedankt voor de informatie!

Zegel heb je nodig als je je nummerplaat gaat halen. Dan kunnen ze zien dat je een geldig verzekeringsbewijs hebt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...