Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pakking nieuwe uitlaat


jef__vb

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe uitlaat op m'n pk50xl gestoken, maar ik was vergeten van een "pakking" te plaatsen op de plaats waar ik de uitlaat aan de cilinder bevestig. Nu heb ik hier een pakking liggen, maar ik weet niet "in welke richting" ik ze moet plaatsen. Aan de ronde opening in't midden van die pakking zit langs beide kanten een metalen randje. Aan de ene kant is dat randje breder dan aan de andere kant. Nu is mijn vraag de volgende: Moet de brede rand naar de kant van de uitlaat wijzen, of naar de kant van de cilinder?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

het kan zijn dat de brede kant een klein stukje in de cilinder uitlaatpoort komt, dus dan mag je die er zo in zetten..

ma zo veel maakt het normaal niet uit.

grtz

Link naar reactie

Nog een vraag: ik heb de nieuwe uitlaat met de nieuwe pakking gemonteerd, maar als ik de motor laat draaien en ik houd m'n hand boven de plaats waar de uitlaat aan de cilinderopening is gemonteerd, voel ik dat er toch nog wat "lucht" ontsnapt. Ik veronderstel dat dat niet zou mogen?

Nu is het zo dat ik de uitlaat al een paar keer heb gemonteerd en gedemonteerd, maar er blijft steeds wat "lucht" ontsnappen. Ik heb al geprobeerd van de oude pakking er terug tussen te steken, maar dat lost het probleem niet op.

Ik heb ook gemerkt dat de oude pakking helemaal uit metaal is gemaakt, terwijl de nieuwe van een zachtere, grijze materie is gemaakt (een tikkeltje plooibaar, het lijkt een beetje op samengeperst karton). De ring rond de opening in het midden van de pakking is natuurlijk wel van metaal. Voor alle zekerheid wil ik nog even vragen of dat toch wel zeker de juiste pakking is (iets kartonachtig en hitte lijkt me niet meteen een goeie combinatie). Ik heb die pakking gekocht bij een alom geprezen garagist, dus ik veronderstel dat het wel de juiste is, maar ieder mens kan zich natuurlijk wel eens vergissen. (ik heb trouwens de gaatjes om de pakking over de bouten aan de cilinderopening te schuiven ook iets groter moeten maken omdat de pakking anders niet helemaal paste).

Alvast bedankt!

P.S.: Ik heb een testritje gemaakt en hij reed vlot, dus die ontsnapte "lucht" heeft op het eerste zich geen invloed op de prestaties. Er was wel een beetje een vreemd geurtje, maar ik veronderstel dat dat gewoon de nieuwe uitlaat is die opwarmt.

P.S.2: Ik heb ook alles goed vastgezet, dus daar kan het probleem ook niet liggen. Ik kan natuurlijk nog blijven draaien, maar 'k ben bang dat ik dan iets kapot ga draaien.

Link naar reactie
En hoe zit het met het geluid ? Als er niet meer lawaai is dan vroeger is er naar mijn mening geen probleem en de lucht dat je voelt zou wel eens van de ventilator kunnen komen.

Die kartonachtige pakking is niet abnormaal.

Het geluid is normaal. Niet meer, niet minder als anders.

Dat van die lucht van de venitaltor kan wel kloppen: de lucht die ik voelde, leek niet echt warm, en ik kon ook niet echt opmaken of hij "ontsnapte" of van ergens anders kwam.

Bedankt!

Link naar reactie

je zou dat ook wel ruiken als die lucht recht vanuit de cilinder zou komen.Die pakking is volledig normaal.

Wat ik vroeger met mijn aprilia deed wanneer er wat lucht langs leek te komen, was de pakking voor ik hem tussen uitlaat en cilinder stak, een laagje hitte bestendige mastiek of siliconen op smeren. Goed dichtdraaien en hupsa, geen lucht meer die ontsnapte.

BTW, moet je die deurtjes nog hebben?(vr PKXL)

Link naar reactie
je zou dat ook wel ruiken als die lucht recht vanuit de cilinder zou komen.Die pakking is volledig normaal.

Wat ik vroeger met mijn aprilia deed wanneer er wat lucht langs leek te komen, was de pakking voor ik hem tussen uitlaat en cilinder stak, een laagje hitte bestendige mastiek of siliconen op smeren. Goed dichtdraaien en hupsa, geen lucht meer die ontsnapte.

BTW, moet je die deurtjes nog hebben?(vr PKXL)

Neen Bart, doe ze maar weg, de plannen zijn ondertussen veranderd. Toch bedankt alleszins.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...