Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kwaliteit Vespa leren zadel


CoenKeijzer

Aanbevolen berichten

Hallo Vespa fans,

Ik vandaag dus eindelijk ook een Vespa gekocht, een zwarte LX.

Maar nu heb ik mij door m'n dealer overlaten halen om niet voor het originele leren zadel van Vespa te gaan. Maar door een zadel die in leer gezet wordt door een gespecificeerd bedrijf. Enkele argumenten waren dat het leer niet strak gespannen is (gaat 'lubberen'), niet goed waterdicht is en erg van kleur veranderd.

Wie heeft hier ervaring mee? Is de kwaliteit van de Vespa leren zadels echt slecht?

Graag jullie reacties, :)

Coen Keijzer

Link naar reactie

weet niet hoe het zit met de zadels vespa,maar anders kan u eens horen bij mario in zemst die laat zijn zadels toch ergens anders overtrekken en heb daar in de winkel eens 1tje gezien en zag er heel goed uit

p.s als u het niet moest weten marios motorshop is een vespa dealer in Zemst

Link naar reactie

Op veel scooters zit geen leer maar skai: dat is geen natuur product en neemt ook geen water op (als was het een spons).

Daarmee het belangrijkste nadeel van leer genoemd: als het nat is moet het drogen: skai kun je met een handdoek afnemen en het is zo goed als droog.

het leer behandelen kan hier verschil in aanbrengen.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Heb ook een lederen zadel op mijn GTS en tot hiertoe geen gelubber, behandelen is wel de boodschap en het laten drogen is ook een noodzaak. Goed behandeld is het trouwens best wel resitent teg nwat druppels, heb ook een rugsteun in leder op mijn topkoffer en ook die houdt zich prima in dit regenweer van de laatste weken. En ja ik ben er meermaals mee buitengekomen en verrast geweest ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...