Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opdrijven GTS 125


strellike

Aanbevolen berichten

Mijn GTS 250 haalt ruim de 120 en zelfs 130 met groot scherm en ik vind dat wel plezant op een autostrade. Zonder scherm haak ik al af bij 70Km/u wegens gebrek aan comfort. Alleen, voor langer snorren (vb Brussel Hasselt (eigenlijk Sint-Pieters-Leeuw - Diepenbeek)in 1 u 25 min) moet je wel een goed geïnsonoriseerde helm op hebben, anders wordt het na drie kwartier oorverdovend met die rotmacadam waarop autobanden altijd gieren. Leve het fluisterbeton!.

Link naar reactie

Ik heb gisteren mijn LeoVince 4Road willen installeren op mijn GTS 125 i.e. en hij past er niet op. Die 125 injectie heeft een andere uitgang aan de motorblok dan alle andere moderne +50cc-modellen. Bij alle andere modellen schuif je de iets smaller uitlaatpijp in de iets bredere pijp die uit het blok komt, bij de GTS 125 injectie is het net omgekeerd, daar schuif je de pijp van de uitlaat, die iets breder is dus, over de iets smallere pijp dat uit het blok komt.

Als je je LeoVince dus op die 125 i.e. wil zetten, gaat dat niet want beide buizen hebben dezelfde diameter.

Heeft er iemand hetzelfde probleem? Is dit oplosbaar zonder te beginnen lassen en doen? Bestaan er tussenstukken daarvoor?

Laters

Santo

PS: Ik ga dit nog es apart posten ook

Link naar reactie
Ik heb gisteren mijn LeoVince 4Road willen installeren op mijn GTS 125 i.e. en hij past er niet op. Die 125 injectie heeft een andere uitgang aan de motorblok dan alle andere moderne +50cc-modellen. Bij alle andere modellen schuif je de iets smaller uitlaatpijp in de iets bredere pijp die uit het blok komt, bij de GTS 125 injectie is het net omgekeerd, daar schuif je de pijp van de uitlaat, die iets breder is dus, over de iets smallere pijp dat uit het blok komt.

Als je je LeoVince dus op die 125 i.e. wil zetten, gaat dat niet want beide buizen hebben dezelfde diameter.

Heeft er iemand hetzelfde probleem? Is dit oplosbaar zonder te beginnen lassen en doen? Bestaan er tussenstukken daarvoor?

Laters

Santo

PS: Ik ga dit nog es apart posten ook

Als u die uitlaat gaan kopen bent, heeft U dan aan die dealer niet gezegt met wat model U rijdt ?? Zo ja, dan zou die toch moeten weten wat past of niet past, dacht ik zo of ben ik verkeerd?

Link naar reactie

@ Moose: Ik heb 'em gekocht op SIP. En op SIP stond: voor alle nieuwe modellen boven 50cc. SIP was dus niet up-to-date, want den allernieuwste, de 125 i.e. heeft een andere uitgang aan het blok.

@ Snellen: die kan dat aanpassen? Dan hoor ik daar eens. Bedankt.

Link naar reactie

Trotse eigenaar van een Vespa GTS 125 meld zich aan!

Redenen waarom ik van de stock-uitlaat af wou:

- Is niet zoutbestendig + Vervanging kost meer dan meeste aftermarket-uitlaten

- Klinkt als een Buzzer en bij 50km/u hoor ik'm als bestuurder zelf niet meer... (Mineur inzake veiligheid: het is beter als je weet in welk toerental gebied de vespa zich bevind vooraleer je een maneuvre aansnijdt...)

Km stand vervanging naar Leovince 4 Road : 3180km

Vooraleer te gaan monteren had ik wat research gedaan en stootte ik o.a op volgende problemen:

- De uitlaat zou dicht tegen de waterpomp komen -> gevaar inzake smelten?

- De uitlaat zou tegen de carosserie/achtervalbeugel stoten, zeker wanneer er met 2 wordt op gereden

- De uitlaat zou qua performance eigenlijk niet zoveel verschil maken, nuhjah dit was ook niet m'n hoofddoel maar geef toe: altijd mooi meegenomen toch?

Nu dien ik er wel bij gezegd dat ik bij levering (Easyparts) aangenaam verrast was toen ik er de vernieuwde leovince uithaalde. Ik weet niet of er buiten de carbon striping nog andere wijzigingen zijn aangebracht maar over de montage problemen inzake waterpomp/carosserie heb ik meer dan genoeg overschot!

Verder sta ik versteld van de wijziging in performance:

Het lijkt alsof het max. koppel van de vespa verschoven is:

Met de stock-uitlaat ging accelereren het vlotste bij 20-30km/u, waar dat bij de Leovince nu eerder bij de 30-35km/u ligt. Dit maakt ook dat de vespa volgens mij wendbaarder is in de meer courante snelheidsgebieden (50-70km/u)

Verder merk ik weldegelijk een verschil in topsnelheid:

Stock-uitlaat: 105km/u op de teller

Leovince: 115km/u op de teller

Tot slot: Nu de vespa merkbaar een lager toerental draait bij de gangbare snelheden (50km/u-70km/u) merk ik ook een kleine winst inzake autonomie:

Stock-uitlaat: 200km gereden = benzinelampje branden en dus tanken

Leovince-uitlaat: 220km gereden = benzinelampje branden en nu voor het eerst tanken

Wat je inboet aan acceleratie krijg je dus terug in topsnelheid.

Let wel: ik installeerde niet de meegeleverde variator rollers (5,3g) omdat dit volgens mij zou leiden tot een verhoogd toerental -> maximaal verbruik

Het enige nadeel dat ik kan beschrijven voor deze uitlaat is dat het geluid volgens mij soms nét over-the-edge is... zeker in zo'n smal steegje waar alles lekker galmt ben ik nu niet meer geneigd om het gas even open te draaien ;)

Conclusie:

Een tevreden klant!

Link naar reactie

Hey Demus,

Er zijn een aantal redenen waarom de Leovince primeerde:

Persoonlijk:

- De leovince vind ik meer uitstraling hebben (Professioneel Moto-onderdeel) t.o.v de PM uitlaat (Eerder Scooter-Minded)

- Verder ben ik nogal gehecht aan technologie. Leovince kon ik al van verschillende uitlaat-concepten op talrijke motoren. Resultaat: Veel kennis van zaken dus bij deze fabriek. Over PM blijft het daar in m'n achterhoofd vrij rustig.

- De PM uitlaat had al niet m'n voorkeur en het weinige opzoekingswerk dat ik er toch over gedaan heb, heeft me geleid tot een filmpje waar ik de scooter al van mijlenver hoorde afkomen... Veel lawaai en weinig vooruitgaan is eerder iets voor onze 'Johny-vrienden' in mijn ogen.

Maar zoals ik al aanhaalde zijn dat vooral persoonlijke redenen...

Ieder heeft daar hoogstwaarschijnlijk zijn eigen bedenkingen bij ;)

Link naar reactie

Ik heb idd al veel goeds over de leovince geleze!

Had precies de indruk dat de pm uitlaat meer retro is, maar heb hem nog niet "live" gezien. En het overdreven geluid zou me toch verschrikkelijk storen! Misschien toch maar voor de leovince gaan en dan in het zwart of zo...

Seg en hoe is de meegeleverde handleiding? En voor de variator rolls lijkt dit gemakkelijk te installeren?

Nogmaals bedankt voor de goede uitleg!

Link naar reactie

Zo'n uitlaat installeren is eigenlijk kinderspel... maar toch zit er nog een begeleidende tekening bij zodat je weet waar/welke bouten dienen te zitten. Verder zit er ook een CE goedkeuring bij die ik trouwens steeds op zak draag zodat ik geen last krijg met de blauwe vrienden ;)

De variator rollen zaten erbij maar er zijn 2 redenen waarom ik deze niet geïnstalleerd heb:

- Standaardrolletjes wegen 11,2g; De medegeleverde rolletjes wegen 5,3g. Volgens mij is dit verschil veel te groots en zelfs niet gezond voor de motor: Lichte gewichten drijven je motorblok in geen tijd naar een toptoerental. Akkoord, hiermee gaat de acceleratie wel toenemen maar dat zal je dan weer bekopen in je topsnelheid. Meer toeren=Meer verbruik... ook al blijft het een hobby, voor een student die dagdagelijks naar Brussel moet zijn dat geen goede criteria ;)

- Mocht ik ze dan toch nog willen vervangen:

Om deze te vervangen zou je moeten een koppelings-sleutel hebben/maken waarmee je de variator kan openen... Die heb ik niet zo meteen liggen ;)

Het wijzigen naar de Leovince was zeker een succes, maar om er des te meer van de genieten raad ik je zeker aan om standaard je vespa door en door te kennen...

De wijzigingen in performance zitten hem slechts in de vingertopjes, maar het zijn van de kleine deugden dat we moeten genieten hé ;)

Succes!

Link naar reactie

Ha Tikke merci.-), heb trouwens het net gans onderzocht en niks gevonden, PM, Scorpion, GR, ... . Nothing...

en ik ben dus degelijk op zoek naar een uitlaat die from factory EC gekeurd voor het GTS 125 i.e. model bestemd is. grtz

Link naar reactie

goede uitleg over deze bijzondere uitlaat en tevens een bevestiging dat ik een goede keuze gemaakt heb,

deze uitlaat gaat morgen geinstalleerd worden bij "staar en co" op mijn GTS125 carburator type.

Wel even vermelden dat deze 4road pijp geplaatst zal worden met bijgeleverde vario gewichtjes.

Mijn ondervindingen betreft deze item zal ik via deze forum beschrijven.

Als je hem horen wil wat voor mij ook een verrassing zal zijn...meet and greet.

Link naar reactie

goede uitleg over deze bijzondere uitlaat en tevens een bevestiging dat ik een goede keuze gemaakt heb,

deze uitlaat gaat morgen geinstalleerd worden bij "staar en co" op mijn GTS125 carburator type.

Wel even vermelden dat deze 4road pijp geplaatst zal worden met bijgeleverde vario gewichtjes.

Mijn ondervindingen betreft deze item zal ik via deze forum beschrijven.

Als je hem horen wil wat voor mij ook een verrassing zal zijn...meet and greet.

zoals belooft mijn bevindingen betreft "uitlaat-LEOVINCE 4-Road"geplaatst op GTS125(carbu type)

niets anders dan lof over deze uitlaat, voor mij is deze investering geslaagd, prachtige sound en looks.

Wat geluid betreft is deze hard, dof, geen blikkerige rammel maar "respect" voor Vespa piloten, zelfs goedgekeurd door piagio. Mooi bulderen doet die en vooral weerbestendig (inox).

Dan de kers op de taart , de power bij 40km/h optrekken naar hogere regionen handig meegenomen.

Tevens het geluid maakt de rijder erop attent dat je eigenlijk wel op een 125cc zit en niet op een snorfiets.

Voortaan neem ik wel de bijgeleverde E-pass(Db goedkeuring) van LEOVINCE mee want het onopvallend cruisen is voorbij.Zelfs deze uitlaat maakt een 47jarige gabber blij.

Link naar reactie

Hey Chris,

Blij te lezen dat je dezelfde bevindingen deelt als ik met de Leovince 4 Road uitlaat.

Ik heb vernomen dat jij tevens de 5.3gr rolletjes liet monteren die meegeleverd werden met deze uitlaat.

Ik heb de uitlaat zelf gemonteerd en voor de rolletjes te monteren heb ik niet direct m'n gerief.

Toch denk ik dat deze rolletjes nogal aan de lichte kant zijn, waardoor de vespa dus misschien onnodig meer toeren maakt en dus zou resulteren in meer verbuik.

Kan je jouw bevindingen hierover eens mededelen?

Mijn autonomie ging van:

- Zonder Leovince uitlaat: 200km (Dan gaat het lichtje branden +- nog 50km te gaan dus)

- Met Leovince Uitlaat: 220km (Dan gaat het lichtje branden +- nog 50km te gaan dus)

Brullen maar!

Link naar reactie

wel beste vespapiloot het is een beetje te vroeg om het verschil van verbruik te constateren op mn 2 daagse ervaringen. Ikzelf ben bewust dat ik minder groener tour maar de fun is des te groter.

Normaal zat ik aan een verbruik van 4.1L/100km en zal naargelang mijn verder invullen van tank-bonnetjes in exel bestandje het verschil opmerken.

Even opmerken dat ikzelf en zoveel andere new vespa-Lovers de "Meet en greet van Staar en Co" vandaag beleefd(t) hebben;;;;; schitterend en voor herhaling vatbaar maar dan op gedeelde kosten Guy en Colletje en Co hebben daar niet op gezien mag ook gezegd worden.

Om terug te komen op the lovely Leovince uitlaat ,deze was een looky boy want als je hem niet had gezien had je hem zeker gehoord ;;mooi mooi zoals vels anderen opmerkten.

Link naar reactie

beste oregon zoals beloofd een verdere beoordeling betreft verbruiks-verandering door Leovinci uitlaat.

Twee tankbeurten later (halve bakjes 5-Liter)is er een lichte stijging van 4.1 naar 4.4L/100km merkbaar.

Wel vermelden dat er nu kortere ritjes gedaan werden (stadsverkeer)

Het bulderen blijft gezellig met vespa-Leo.groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...