arnev Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 Hoi, ik ben nog een leek in de Vespa-wereld, maar ik heb toch al een eindje de kriebels te pakken. Ik zocht er één voor woon-werkverkeer, en kwam uit op de nieuwe LML 125. (De nieuwe vespa's zijn qua uiterlijk niet mijn favorieten.) Nu, ik zou ook graag zelf beginnen werken aan vespa's om uiteindelijk later (ik spreek over enkele jaren.) zelf één te restaureren. Is de LML geschikt om de motor van de vespa te leren kennen? Tips zijn welkom Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 Je gaat toch geen nieuwe tweewieler kopen om em daarna uiteen te smijten? Dus volgens mij, neen. En zelfs als je een panne hebt en je kent er niets van,dan sta je daar,snap je? Het beste om iets te leren van mechaniek ,is het laten uitleggen door een derde.Natuurlijk om gewoon woon werk verkeer is em wel ideaal. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2008 Was ook niet de bedoeling om die volledig uitéén te gooien, maar gewoon aan de hand van herstellingen en eventueel aanpassingen (met behulp van derde) de binnenkant te leren kennen. Link naar reactie
pascal Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 Als je een nieuwe LML koopt zullen herstellingen en aanpassingen erg beperkt zijn ... het "moeilijkste" dat je de eerstkomende 10 jaar zal moeten doen is dan de sproeiers vervangen ... Als je er ooit één wil restaureren, koop gewoon een LML voor woon-werkverkeer, en koop een tweede oldtimer als het begint te kriebelen en het budget het toelaat. Dan kan je op je gemak een restauratie doen en toch blijven rijden. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 of nen andere kopen als de kleur verandert, he Pascal ...lol ben eigenlijk wel benieuwd of hem dat lukt ;-) Link naar reactie
pascal Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 heb de hoop al opgegeven eigenlijk LOL ga volgende week of zo crashbars halen en op de oranje monteren. uiteindelijk is dat maar een luxeprobleem hé, vitten over de kleur. Link naar reactie
arnev Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2008 Ik ging ook eerst de oranje aanschaffen, maar het is de zilvergrijze geworden. Volgende week donderdag ten laatste is hij binnen, en met een sito+ erop. Kan niet wachten (Pascal, ben jij van rond het Brugse?) Link naar reactie
kristofd Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 sito + en da zonder te roderen? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 heb de hoop al opgegeven eigenlijk LOLga volgende week of zo crashbars halen en op de oranje monteren. uiteindelijk is dat maar een luxeprobleem hé, vitten over de kleur. Ik krijg toch veel positieve reacties op mijn oranje LML. Tijdens de classicscooter-rit van vorige zondag: een paar zwarte en antraciet grijze LMLs maar slechts 1 oranje :-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 sito + en da zonder te roderen? roderen is discipline en rustig rijden en dat kan ook met een sito+ het risico dat je toch wel eens de gaskraan te lang wil open houden zal je motor tijdens zijn eerste kilometers natuurlijk geen goed doen Link naar reactie
pascal Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 Ik ging ook eerst de oranje aanschaffen, maar het is de zilvergrijze geworden.Volgende week donderdag ten laatste is hij binnen, en met een sito+ erop. Kan niet wachten (Pascal, ben jij van rond het Brugse?) Als Gent = rond het Brugse, dan wel ja ;-) Link naar reactie
kristofd Geplaatst: 25 september 2008 Delen Geplaatst: 25 september 2008 ja das wel waar ma de verleiding om sneller te gaan is o zo groot:-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.