Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inschrijven sprint 1970 dringend!!!!!


Aanbevolen berichten

Hallo

zou iemand mij kunnen zeggen hoe het nu echt zit om een vespa van voor 1975 in te schrijven

ik heb in het verleden al vespas ingeschreven van voor 1975 zonder miserie

is dat nog steeds mogelijk ik weet dat vespas na 1975 een gelijkvormegheidsattest nodig hebben en ze daardoor niet meer ingeschreven worden

in ieder geval bedankt

Link naar reactie

ja ok sorry maar de berichten zijn tegenstrijdig sommigen zeggen niet meer mogelijk

anderen zeggen geen probleem

bon extra info

vespa sprint 1970

heeft Italiaanse papieren (nog niet gezien)

en staat hier in België

verder van de rest weet ik er ook niet meer over

maar het doet er nu niet toe welk type het is

hij is van voor 1975 en kan je die nog inschrijven zonder problemen

ik heb gehoord van wel maar ik wil zeker zijn (al zal je nooit zeker zijn zeker )

alé met vriendelijke groeten

Link naar reactie

Komt van een (Italiaanse) verkoper uit Antwerpen? Vraag dat de verkoper het voertuig inschrijft. Betaal gewoon 60 euro meer. Dan ben je zeker. Anderzijds met originele Italiaanse papieren zou het ook moeten lukken, + factuur en douaneadministratie.

Link naar reactie
Komt van een (Italiaanse) verkoper uit Antwerpen? Vraag dat de verkoper het voertuig inschrijft. Betaal gewoon 60 euro meer. Dan ben je zeker. Anderzijds met originele Italiaanse papieren zou het ook moeten lukken, + factuur en douaneadministratie.

Als de verkoper hem inschrijft, moet hij dan ook geen BIV betalen? Is maar een vraagje omdat je normaal +/- 50 euro betaalt voor attest en bij aanvraag nummerplaat 61 euro BIV. Want bij invoer moet er een naam op het roze formulier dat je van de douane krijgt dacht ik. Of ben ik mis? Of kan je ook een vespa invoeren zonder naam op het douaneformulier?

Desnoods geef je de verkoper een klein voorschot en maak je samen een papier op waarop staat vermeld dat je de totale som betaald bij ontvangst van je inschrijvingsbewijs(roze boekje met nummerplaat erop). Normaal zal hij hier geen probleem van mogen maken.

Link naar reactie

Daarom zeg ik: betaal 60 euro meer aan de verkoper en je bent zeker. Je kan ook op het douaneformiulier je eigen naam laten zetten. Geef de verkoper een volmacht mee en hij kan naar de DIV een inschrijving op jouw naam bekomen.

Een 'attest' is niet nodig voor een 1970.

Link naar reactie

de verkoper is particulier maar ik zal hem vragen of hij de vespa wil inschrijven

en hem een voorschot geven (kleintje) en indien hij aan papieren raakt koop ik hem mits betaling van de kosten voor de papieren.

In iedere geval bedankt allemaal

btw er zijn er al een paar gaan kijken naar die vespa en er ze hebben allemaal afgehaakt. Ik zal meer beter uit mijn doppen kijken

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb mijn sprint veloce van '71 met de italiaanse papieren erbij zonder noemenswaardige problemen kunnen inschrijven (t.t.z. in Alken hebben ze mij wandelen gestuurd nadat douane en verzekering al geregeld waren, maar in Brussel zonder problemen mijn nummerplaat bekomen)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...