El Toro Rosso Geplaatst: 22 september 2008 Delen Geplaatst: 22 september 2008 Bestekes Gisteren, na een weekje Italië, zitten rondcruisen op mijn lml. Maar ik was bijna thuis toen ik niet meer uit de derde versnelling ging. Hij bleef dus hangen op die derde, daarna toch eindelijk uitgetrokken naar tweede! Het was mij al opgevallen dat mijn verhoudingen verder uit mekaar lagen; er zat op mijn schakelhandgreep een speling op van ongeveer een centimeter (zonder hendel in te trekken!) Is dit normaal? en wat kan ik daaraan doen?! Hij is net op controle geweest voor de 1000 km, misschien daar iets mee te maken? Alvast bedankt! Link naar reactie
Gette Geplaatst: 22 september 2008 Delen Geplaatst: 22 september 2008 Kabels aanspannen! Ik vermoed dat dit waarschijnlijk bij het onderhoud is gebeurd, maar dat het bolletje niet goed is vast gezet en is losgekomen(onderaan je blok) (ofwel staat 1 van je kabels op breken) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2008 How zeker... Klinkt nie goed eh :-) Zal er dan maar eens naar kijken! Zal wel in mijn boekske staan zeker? Anders, tips en exacte plaatsbepalingen welkom :-) Link naar reactie
Gette Geplaatst: 22 september 2008 Delen Geplaatst: 22 september 2008 Voila: http://vespamaintenance.com/engine/select/index.html Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2008 Thx ;-) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2008 Dus als ik het goed versta, is dat 1 kabel dat ik moet aanspannen? En bestaat de mogelijkheid niet dat ik hem te hard aanspan, waardoor de koppeling blijft slippen? Link naar reactie
Gette Geplaatst: 22 september 2008 Delen Geplaatst: 22 september 2008 Nope. schakelding (hoe noemt dat?) zijn 2 kabels. De ontkoppeling is 1 kabel (maar daarover hebben we het hier niet) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 Dat noemt de SELECTOR Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 Dat noemt de SELECTOR Voila, weeral iets bijgeleerd! nu dat proberen te onthouden Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 El Toro Rosso: je LML is wellicht boos omdat je hem niet meegenomen hebt naar Italië ? ;-) Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2008 El Toro Rosso: je LML is wellicht boos omdat je hem niet meegenomen hebt naar Italië ? ;-) Was het dat maar... Ik ga er waarschijnlijk morgen eens naar kijken. Hoop dat ik die kabel snel vindt en dat het easy gaat! Ga er niet te veel zelf aan misdoen, zodat mijn garantie natuurlijk niet vervalt. Is die kabel ver en moeilijk te vinden? Want hoe weet ik natuurlijk dat ik de kabel niet te hard heb aangetrokken, kwestie van slibben te voorkomen... Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 Is die kabel ver en moeilijk te vinden? Want hoe weet ik natuurlijk dat ik de kabel niet te hard heb aangetrokken, kwestie van slibben te voorkomen... Nogmaals 2 kabelS! en je moet niet aan de ontkoppeling zijn (die kan je inderdaad te hard aanspannen waardoor je koppeling doorslibt) maar je moet enkel aan de SELECTOR zijn (thanx Stanman) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 Op de selector zit een dekseltje, deze bevindt zich links onder je vliegwiel, het delseltje staat vast mijn 1 schroef, waarmee ook je vliegwielcover vast staat, rechts aan de selector zie je 2 kabels naar binnen gaan daar zitten ook de regelvijzen met een tegen moer Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 Selector Hier zit normaal een dekseltje over Rechts zie 1 van de 2 kabels incl regel schroef, zie dat je versnellingshandvat mooi in neutraal staat, regel de schroeven zo dat je een klein beetje speling op je handvat blijft houden Uitdraaien is meer aanspannen Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 en ik vermoed dat daar bij je LML, die plastieke kap nog overhangt. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2008 Toch zalig met die fotootjes :-) Hartelijk dank. Uit StanMan zijn uitleg versta ik dus dat het deze vijs is dat ik moet aanspannen? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 yep, maar het zijn er 2 achter die vijs zit er nog 1 voor de andere kabel. kabel voor hoger te schakelen en 1 voor lager te schakelen opgelet Vijs uitdraaien is kabel aanspannen Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 23 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2008 yep, maar het zijn er 2 achter die vijs zit er nog 1 voor de andere kabel. kabel voor hoger te schakelen en 1 voor lager te schakelen opgelet Vijs uitdraaien is kabel aanspannen Ahja, ok, deze 2 dezelfde vijzen aandraaien dus. Alvast bedankt! Ik ga het eens proberen morgen! Link naar reactie
Gette Geplaatst: 23 september 2008 Delen Geplaatst: 23 september 2008 het kan ook zijn dat je niet ver genoeg kan afregelen, of dat een bolletje niet goed is vastgezet. De regelschroeven die hierboven zijn besproken volledig indraaien, en dan deze bolletjes aanspannen: Link naar reactie
pascal Geplaatst: 24 september 2008 Delen Geplaatst: 24 september 2008 En veel plezier en succes gewenst ... leuk prutswerkje altijd ;-) Best op zijn plaats houden met een andere tang die je vast kan zetten, of assistentie vragen. Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2008 Zo, ik heb het gisteren gerepareerd. Is goed gegaan vind ik. Kabel was echt los! Nu spant hij weer goed. Heb er wel nog niet mee gereden (te laat) maar ga dat zeker dit weekend eens doen! http://lh3.ggpht.com/stefaanbuyle/SNyTk ... C00303.JPG Link naar reactie
El Toro Rosso Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2008 Goh, manman, mijn beestje rijdt weer zo zalig! (zelfs beter dan voordien!) Bedankt voor de hulp! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 29 september 2008 Delen Geplaatst: 29 september 2008 voila al doende leert men Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.