Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schakelproblemen LML


El Toro Rosso

Aanbevolen berichten

Bestekes

Gisteren, na een weekje Italië, zitten rondcruisen op mijn lml. Maar ik was bijna thuis toen ik niet meer uit de derde versnelling ging. Hij bleef dus hangen op die derde, daarna toch eindelijk uitgetrokken naar tweede!

Het was mij al opgevallen dat mijn verhoudingen verder uit mekaar lagen; er zat op mijn schakelhandgreep een speling op van ongeveer een centimeter (zonder hendel in te trekken!)

Is dit normaal? en wat kan ik daaraan doen?!

Hij is net op controle geweest voor de 1000 km, misschien daar iets mee te maken?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
El Toro Rosso: je LML is wellicht boos omdat je hem niet meegenomen hebt naar Italië ? ;-)

Was het dat maar... Ik ga er waarschijnlijk morgen eens naar kijken. Hoop dat ik die kabel snel vindt en dat het easy gaat! Ga er niet te veel zelf aan misdoen, zodat mijn garantie natuurlijk niet vervalt.

Is die kabel ver en moeilijk te vinden? Want hoe weet ik natuurlijk dat ik de kabel niet te hard heb aangetrokken, kwestie van slibben te voorkomen...

Link naar reactie
Is die kabel ver en moeilijk te vinden? Want hoe weet ik natuurlijk dat ik de kabel niet te hard heb aangetrokken, kwestie van slibben te voorkomen...

Nogmaals 2 kabelS!

en je moet niet aan de ontkoppeling zijn (die kan je inderdaad te hard aanspannen waardoor je koppeling doorslibt)

maar je moet enkel aan de SELECTOR zijn (thanx Stanman)

Link naar reactie

Op de selector zit een dekseltje, deze bevindt zich links onder je vliegwiel, het delseltje staat vast mijn 1 schroef, waarmee ook je vliegwielcover vast staat, rechts aan de selector zie je 2 kabels naar binnen gaan daar zitten ook de regelvijzen met een tegen moer

Link naar reactie

Selector

70s.drop.11.jpg

Hier zit normaal een dekseltje over

Rechts zie 1 van de 2 kabels incl regel schroef, zie dat je versnellingshandvat mooi in neutraal staat, regel de schroeven zo dat je een klein beetje speling op je handvat blijft houden

Uitdraaien is meer aanspannen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...