Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

in principe is een aankoopbewijs voldoende...

dus ik veronderstel dat Als je dat samen met je Duitse papieren kan voorleggen zal het wel niet zo een probleem zijn om Belgische papieren aan te vragen.

Maar het is er wel naar het schijnt niet makkelijker op geworden de laatste tijd omdat er 'naar ik horen zeggen heb te veel gesjoemeld werd met vespakes...

Link naar reactie

ik zit in hetzelfde geval... heb een duitse vespa gekocht en heb verdomd veel problemen om m hier ingeschreven te krijgen... Nu, bij mij is het probleem dat het model wat ik heb nooit in de benelux gemaakt is dus ik kan geen gelijkvormigheidsattest aanvragen bij vespa benelux (je kan daar sowieso eens naar bellen, zij helpen je echt wel verder) Anders raad ik je aan van een vignet 705 aan te vragen bij de douane en dan moet je een pvg-nr aanvragen bij de div in brussel... maar geloof mij, ze werken daar ENORM traag. Ik ben al 3 weken aant rondrijden en ze sturen mij constant van het kastje naar de muur... Nu ik uiteindelijk weet wat ik juist moet doen, moet ik blijkbaar nog 2 maanden wachten eer mijn papieren in orde zijn! Hoop dat het bij jou iets sneller verloopt en dat je deze zomer nog aant rijden bent! ;) grtz

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

ikke duitse px 80 gekocht. idem probleem: model niet gekend in België. Wel alle originele papieren en correcte invoering via de douane, maar... geen nummerplaat. Al 8 maanden aan t lopen van de DIV naar de invoerder , maar ze sturen mij telkens weer naar den ander...ik denk dat je wat geluk moet hebben of mensen kennen, en blijkbaar is dat niet t geval bij mij...

Link naar reactie

Blijft af en toe een vreemd land dat België... Volgens de Europese wet is België verplicht voertuigen die in een ander EU-land toegelaten waren toe te laten op de Belgische wegen (mits voorzien van de juiste papieren natuurlijk).

Succes.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

misschien een vraag die al beantwoord is op het forum, maar ben het niet tegengekomen. mag een motovespa uit duitsland sinds 1 januari 2007 nog ingevoerd worden? (nieuwe 2takters zijn sinds kort verboden, als ik me niet vergis?)

groeten

L.

Link naar reactie

@Px van de sluze : Het P80X -model is een speciaal voor duitsland ontworpen Vespa en is in België niet zo gekend. Je moet echter het volgende ondernemen:

- Je moet naar Oosterhout in NL, Piaggio Benelux - om er een PVG-keuring te laten doen.

- Je belt naar de DIV en vraagt naar iemand die zich bezighoudt met gelijkvormigheid en zeg er meteen bij dat het om een Vespa/scooter gaat (proc. auto is anders dan voor motorfiets), dan zal men je opdragen om 50€ te storten op rek. van de DIV met een bepaalde referte en dan krijg je na enkele dagen/weken een gelijkvormigheidsattest uitgereikt door de DIV ipv Piaggio.

Dat is kort uitgelegd wat je moet doen.

Je zal zien dat op de aanvraag tot inschrijving van het voertuig dat je van de douane kreeg, op het kleefvignet een aantal vakken staan, sommige ingevuld (R3 = chassis) sommige leeg. Als R5 leeg is (PVG-nummer) dan moet je de procedure volgen die ik je zonet heb uitgelegd.

Als je de fahrzeubrief en/of abmeldebescheinigung en een factuur + zulassungsschein hebt, kan er geen probleem zijn.

Hopelijk lukt het, laat ons iets weten.

Greetz!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

sorry was even niet meer online,

vorige week weer een PX80 gekocht en al aant rijden nu

en je hoeft er niet voor naar Oosterhout

hier is het telnr vd DIV in Heers, 011 48 52 06

vragen naar Werner,

leg hem uit wat je aan papieren hebt, en wat je nodig hebt hij zal jullie alles uitleggen,

zo heb ik de mijne op 1 week tijd aant rijden gekregen,

nog vragen?

mail me maar

Tim_europa@skynet.be

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...