dive46 Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Hallo, Onlangs ben ik in het bezit van een zwarte Lambretta LI 125 serie III, bouwjaar 1963. Mechanisch is deze scooter volledig in orde. Nu denk ik eraan om de scooter te laten herspuiten in de originele kleur, nl. een soort pastelgroen. Omdat ik technich zelf niet begaafd ben moet ik de scooter laten demonteren en na het schilderwerk opnieuw laten monteren. Het probleem dat zich nu stelt is dat ik twee prijsoffertes heb laten opstellen, die wat het eindbedrag betreft torenhoog uit elkaar liggen. Een plaatselijke motorhandelaar (hij werkt aan de moderne motorvoertuigen) rekent het volgende : demonteren en monteren : 200 Euro + herspuiten : 600 Euro, totaal = 800 Euro. Ik stak ook mijn licht op bij de waarschijnlijk grootste en bekendste scooterrestaurateur van België. Ik vernam dat het demonteren en monteren 50 werkuren in beslag zou nemen, bedrag : 1.600 Euro, het herspuiten werd begroot tussen de 1400 en 1900 Euro. Totaal kostenplaatsje : 3.000 à 3.500 Euro. Bijkomend kan deze scooterrestaurateur het werk pas uitvoeren ten vroegste eind oktober 2009. De plaatselijke motorhandelaar kan er onmiddellijk aan beginnen en denkt 5 weken tijd nodig te hebben om de klus te klaren. Ik twijfel wie ik de opdracht zal geven : enerzijds is er een prijsverschil van ong. 2.200 tot 2.700 euro, anderzijds ben ik bang dat de plaatselijke handelaar : 1. zijn uiteindelijke prijs naarmate het werk vordert zal opdrijven, 2. mogelijk de lambretta niet meer in elkaar krijgt en 3. er niet voor kan zorgen dat je uitdrukkelijk ziet dat de scooter herspoten is . De plaatselijke handelaar had me gezegd dat punt 2 en 3 geen probleem zou zijn, punt 1 heb ik hem nog niet gevraagd. Kan iemand me een advies geven ? Welke keuze zou de beste zijn ? Of zijn er nog andere mogelijkheden ( combinatie van budgetair aanvaardbaar met een kwaliteitsvol resultaat)? Bedankt voor de tips . Link naar reactie
josse Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 hehe, ik ken maar 1 shop die kikt opdat hij kan zeggen 'pas werk binnen 1.5 jaar' ;-) Probeer eens bij Lambrettafinder. Of misschien kun je voor het demonteren/monteren hier wel een deal met iemand sluiten ? De plaatselijke motorhandelaar gaat hem nooit fatsoenlijk in elkaar krijgen, omdat hij niet kan inschatten wat er allemaal nodig is en vervangen moet worden. Die gaat zijn werk voor elk ontbrekend onderdeel een week stil moeten leggen. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Een Lambretta demonteren is helemaal niet moeilijk. Ik heb 2 linker handen en ben aan mijn tweede bezig nu. Voor heel wat minder dan 1600 euro wil ik hem wel samen met jou uiteen vijzen en terug ineen kan je dan zelf met eventueel wat hulp. Je kan aan de motorhandelaar een bestek vragen op papier. Dan kan hij achteraf niet terug. 200 euro is wel héél weinig maar misschien doet hij het in zijn vrije uurtjes en in't zwart? (Of in het pastelgroen?) Wat ik niet begrijp is dat sommigen méér dan een jaar willen wachten en er dan nog eens 1900 euro voor willen betalen. Zoek gewoon iemand anders. Ga eens naar een beurs van moto's, brommers,enz...Er zijn wel meer goede carrossiers dan die éne. Hij is goed, maar nu ook weer niet de enige. Kom maar eens kijken naar de mijne. Altijd welkom. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 die éne had mij dit verhaal al eens gedaan Link naar reactie
dive46 Geplaatst: 20 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2008 Dag Gette, Wat bedoel je met die éne en dat verhaal ? Link naar reactie
Chris Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Dag Gette,Wat bedoel je met die éne en dat verhaal ? Het is mij ook niet echt duidelijk. Link naar reactie
josse Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Dag Gette,Wat bedoel je met die éne en dat verhaal ? awel, dat ge voor hem geduld moet hebben. Maar het is voor velen het wachten waard hé. Maar als ik zo'n wachtlijst zou hebben, zou ik overwegen een extra mannetje erbij te zetten. Soit, ieder zijn zaak. Over de kwaliteit wordt in ieder geval niet getwijfeld. Link naar reactie
Chris Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Dag Gette,Wat bedoel je met die éne en dat verhaal ? awel, dat ge voor hem geduld moet hebben. Maar het is voor velen het wachten waard hé. Maar als ik zo'n wachtlijst zou hebben, zou ik overwegen een extra mannetje erbij te zetten. Soit, ieder zijn zaak. Over de kwaliteit wordt in ieder geval niet getwijfeld. Josse, ik ben blij dat iemand anders het ook eens nuchter bekijkt. Een jaar wachten is niet echt klantvriendelijk dacht ik. Anderzijds is het niet eenvoudig om goed personeel te vinden. Goede carrossiers moet je ofwel goed betalen, of ze gaan op zichzelf werken. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 De nagel op de kop Ge kunt ook combinaties doen eh Zo heb ik bv. men grasmasjien zelf uiteen gehaald, zelf 'laten' stralen, zelf gelast en frame bijgewerkt. Dan bij 'een' carrosier laten spuiten, en dan hem laten ineensteken bij die met 1,5 jaar wachttijd (want dan weet je dat het motor-technisch gedeelte door specialisten is gebeurd...) Link naar reactie
wespie Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 mijn keuze zou snel gemaakt zijn !!!!! Zelf demonteren foto s maken van alles en nog eens alles noteren Maakt het later gemakkelijk om terug te monteren Zandstralen zal ergens tussen de 60 en de 100 euro liggen dan laat je die plaatselijke motorhandelaar hem spuiten en monteer je hem zelf kassa kassa zo een paar 1000 euries in je zak greetz Link naar reactie
fajes Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 en hem dan verkopen voor 4000 euro... en als ik de vlammen van de Hotrod vergelijk met degene die uw scooter sieren (een wel heel toevallige gelijkenis...) zou ik toch net iets meer spenderen aan het lakwerk. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Ze zijn daar goed opgeslagen precies. Een paar jaar geleden vroegen ze nog maar 2500€ voor een restauratie van een complete scooter, dus carosserie plus motorrevisie, Link naar reactie
Chris Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 Als jullie allemaal een jaar blijven wachten én de prijs blijven betalen zal de prijs nog meer stijgen. Of is er nu écht niemand die dat doorheeft. Ga allemaal ergens anders en de prijzen zullen terug normaal worden. Geen verwijt hoor, iedere verkoper zou waarschijnlijk hetzelfde doen. Ik heb vorige week gemaild naar mijn carrossier en hij begint er binnen 2 weken aan. Twee weken later is de LD af. Misschien duurt het wat langer en moet ik 6 weken wachten...Maar geen 13 maanden. BTW, zandstralen maakt dikwijls het plaatwerk krom en dus meer werk (meer betalen dus) voor de carrossier. Link naar reactie
wespie Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 en hem dan verkopen voor 4000 euro...en als ik de vlammen van de Hotrod vergelijk met degene die uw scooter sieren (een wel heel toevallige gelijkenis...) zou ik toch net iets meer spenderen aan het lakwerk. what the fuck is eigenlijk u probleem Ik geef hier maar een voorstel he en jij moet hier weeral direct beginnen afbreken. Omdat mijn scooter lijkt op die van iemand die jij kent hoeveel scooters lijken wel niet op elkaar Link naar reactie
fajes Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 daar gaat het niet om. als je de beide scooters vergelijkt (sorry daarvoor...) dan zie je duidelijk toch een verschil in kwaliteit? dat kost helaas dan ook meer... btw, er zijn veel scooters die op elkaar gelijken. maar er zijn er weinig met een special paintjob met bijna dezelfde kleur en motief... Link naar reactie
wespie Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 daar gaat het niet om. als je de beide scooters vergelijkt (sorry daarvoor...) dan zie je duidelijk toch een verschil in kwaliteit? dat kost helaas dan ook meer... btw, er zijn veel scooters die op elkaar gelijken. maar er zijn er weinig met een special paintjob met bijna dezelfde kleur en motief... inderdaat de paintjob van die hotrod is beter gedaan zal ik ook nooit beweren! Toen ik mijn vespa kocht wis ik dat ik er iets speciaal van wilde maken wist dat het iets met vlammen moest worden en mijn maskers voorop wist alleen nog geen kleur te vinden ben dan een gaan surfen en zag daar een mooi gouden scooter staan denk dat het een lambretta was ,toen wist ik het ... Mijn vespa zou goud worden!! En trouwens waar zit nu eigenlijk het probleem als iemand met een scooter buiten komt die vergelijkbaar is met die van een ander Heb ooit een sticker ontworpen voor een vriend en laten uitsnijden bij een gekende zaak . even later zag ik andere mensen met mijn sticker rond rijden lijkt mij meer een compliment Link naar reactie
fajes Geplaatst: 21 september 2008 Delen Geplaatst: 21 september 2008 zo kan je het inderdaad ook bekijken! Link naar reactie
ian rush Geplaatst: 21 september 2008 Delen Geplaatst: 21 september 2008 komaan faes. pussy:) Link naar reactie
Speedboy Geplaatst: 22 september 2008 Delen Geplaatst: 22 september 2008 @ Faes; ik heb de restauratie van wespie zelf kunnen opvolgen en inderdaad hij sprak al over goud en vlammen een hele tijd voor hij van de Geert zijnen hot rod hoorde dus puur toeval. En ik moet erbij zeggen dat hij dat vnb'ke toch knap gerestaureerd heeft, hij was een totale leek op vespa gebied. En dat van die 4000€ hé, hij vroeg aan mij wat zou dat nu waard zijn? Na een snelle berekening kwamen we op een bedrag van 4000€ zonder uren te rekenen dus 4000€ is de totaalprijs, kun jij het goedkoper?(aankoop+ restauratie) Mijne GP trekt wel ongelooflijk op die van Spiceman hé vindt je niet? Wie was nu eerst? Greets and see you Sunday!! Link naar reactie
Mod66 Geplaatst: 2 oktober 2008 Delen Geplaatst: 2 oktober 2008 Mijne GP trekt wel ongelooflijk op die van Spiceman hé vindt je niet? Wie was nu eerst? Greets and see you Sunday!! Van heel ver, ja. :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.