novak Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 Hey, Ben van plan mij een PX125 aan te schaffen, en ben mij dus wat aan het informeren (al veel nuttige info hier gevonden tnx daarvoor!) Nu ben ik deze al een paar keer tegen gekomen, maar heb er serieuze twijfels bij... en een search leverde mij niks op, iemand ervaring met deze verkoper ? http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1160 ... x_125.html Link naar reactie
lia paul Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 Hallo Koop een lml dan ben je zeker. En spaar je een groot bedrag uit. En dan heb je garantie. Kijk in mijn profiel ik heb er ook een. Groetjes Paul Link naar reactie
novak Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2008 Mjah, 'k ben al een tijd over die mogelijkheid aan't twijfelen. Maar ik denk dat de 'originele' Vespa meer van z'n waarde behoud moest ik 'm ooit terug verkopen + ik hou wel van de 'sfeer rond het merk Vespa' en om er nu andere logo's op te hangen vind ik not done. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 Ik wil zeker vespa niet afkeuren, maar lml is qua afwerking en kwaliteit beter dan de laatste px'n (ter verduidelijking ik heb geen lml). kan paul zijn redenering goed volgen Link naar reactie
Vespalex Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 @ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic) @ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 @ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk. afwerking van de accessoires zijn idd niet fameus (bagagehaak, bagagedrager) maar de essentiële delen (motor, frame, remmen, etc) zijn best wel degelijk bij een LML Link naar reactie
stanman Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 @ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk. Sorry, maar de laatste px'n die roesten zowat in de folders Link naar reactie
fajes Geplaatst: 15 september 2008 Delen Geplaatst: 15 september 2008 @ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk. Sorry, maar de laatste px'n die roesten zowat in de folders dat is zeker waar! de mijne is op kosten van piaggio terug herspoten! en die is van augustus 2007! Link naar reactie
Vespalex Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 tja, ik heb mijn PX van 2004 weg gedaan en een van 2007 gekocht. Ben er mee beginnen rijden in februari en reeds 3500km. Voorlopig nog geen last van roest of iets dergelijks. De basis van de LML zal wel OK zijn, zeker evenwaardig aan de PX. Ik vind enkel de details (handvaten, pinkers, ...) niet zo mooi of van dezelfde kwaliteit als een PX. Da's alles. @Fajes: waar is die dan beginnen roesten? Zo kan ik dit eens in de gaten houden. Link naar reactie
novak Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2008 Na lang twijfelen, wikken en wegen is de kogel door de kerk. Vanmorgen een LML besteld, volgende week zou ik 'm hebben Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 @Fajes: waar is die dan beginnen roesten? Zo kan ik dit eens in de gaten houden. aan elke naad die er aan het frame is. nu is het wel zo dat vooral de witte zijn die dit hebben. Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 Heb mijn px nu 2 jaar (5000kms) en gelukkig is er nog niets verroest. Ik rij meestal wel enkel bij droog weer en vespa staat steeds binnen gestald. Link naar reactie
Vespalex Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 @ Fajes. Ik heb een witte... Ik verzorg ze wel goed, staat altijd binnen en na een hevige regenbui droog ik ze wel even af. 'Dit is liefde' Ik ga het toch even checken straks. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 Ik snap toch niet dat sommigen zeggen dat de laatste Px'en brol zijn en een LML veel beter maar in andere post dan weer beweren dat de laatste PX'en ook uit de LML fabriek kwamen en buiten enkele details identiek zijn... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 @ Fajes. Ik heb een witte... Ik verzorg ze wel goed, staat altijd binnen en na een hevige regenbui droog ik ze wel even af. 'Dit is liefde'Ik ga het toch even checken straks. ik rij er à lle dagen mee door weer en wind. en mijn vespa staat heel veel buiten. afdrogen na een regenbui? het is nog altijd een gebruiksvoorwerp en een auto die nat wordt na wat regen ga je toch ook niet afdrogen hé? trouwens zelfs al rijd ik er dagdagelijks mee en droog ik hem niet af, roest na 4 maand is in mijn ogen niet normaal! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 @ Fajes. Ik heb een witte... Ik verzorg ze wel goed, staat altijd binnen en na een hevige regenbui droog ik ze wel even af. 'Dit is liefde'Ik ga het toch even checken straks. ik rij er à lle dagen mee door weer en wind. en mijn vespa staat heel veel buiten. afdrogen na een regenbui? het is nog altijd een gebruiksvoorwerp en een auto die nat wordt na wat regen ga je toch ook niet afdrogen hé? trouwens zelfs al rijd ik er dagdagelijks mee en droog ik hem niet af, roest na 4 maand is in mijn ogen niet normaal! De behandelingen wat een wagen ondergaat tegen een vespa verschilt toch wel wat.. De legering van het staal dat wordt gebruikt speelt ook een grote rol. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 oké stan, tot daar aan toe. maar mijn sprint van '66 had bijna minder roest dan mijn nieuwe PX na vier maand. mijn andere PX ('87) staat ook heel veel buiten en die roest niet. dat wil toch al iets zeggen, niet? Link naar reactie
Vespalex Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 1 Ik aanzie mijn vespa's niet puur als een gebruiksvoorwerp en voor mij is een wesp totaal iets anders dan een auto. 2Als ik ze in de garage zet en ze is kletsnat dan ga ik er even snel over om zo preventief het roest tegen te gaan. Bij een auto is dit niet nodig. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 mijn PX is mijn dagelijks ros. nu gaan we hier toch niet zeggen dat je hem hier eigenlijk niet voor kan en mag gebruiken, enkel voor ritjes met mooi weer? begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een passie voor scooters (ik heb er zelfs een op mijn arm staan...) maar ze moeten rijden, door weer en wind. het ging er hier dus over dat mijn PX overal roest na 4 maand, en iedereen vind dat normaal? "je had hem maar moeten afdrogen!", sorry maar ik verwacht toch iets meer kwaliteit... Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 Tis te hopen da dien op uwen arm nie begint te roesten Link naar reactie
Vespalex Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 Fajes, tuurlijk moet een PX of een andere (moderne) vespa door weer en wind kunnen rijden zonder meteen te roesten. Maar dit neemt niet weg dat ik hem wel eens preventief mag beschermen tegen roest door er snel met een zeemlap over te gaan als hij volledig nat staat. Ik wil je niet attakeren of zo. Ik heb ook helemaal niet gezegd dat je "hem maar had moeten afdrogen". Ik zei gewoon dat ik dat wel doe. Dat je PX na 4 maand verroest is is idd helemaal abnormaal en totaal onaanvaardbaar. Is dit antwoord kwalitatief goedgekeurd? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 zeer zeker! ;-) Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 17 september 2008 Delen Geplaatst: 17 september 2008 Ik heb mijn PX (2006) de dag dat ik hem gaan halen ben onmiddellijk onderaan ingespoten met anti-steenslag en tussen de naden heb ik een soort Dinitrol gespoten. Tot nu toe nog gene last. Link naar reactie
vettige swa Geplaatst: 18 september 2008 Delen Geplaatst: 18 september 2008 @ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk. Sorry, maar de laatste px'n die roesten zowat in de folders waarom noemt ge dit geen lml forum er staat 1 lml en 1 vespa PX, welke zout ge kiezen als liefhebber? Link naar reactie
MauriceS Geplaatst: 20 september 2008 Delen Geplaatst: 20 september 2008 mijn vespa van 1979 is nog zo goed als nieuw, ik zou deze kopen! Nog nooit iets aan gehad, zie adv. op kapaza: http://www.kapaza.be/detail/11469970/ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.