Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nog nieuwe PX125 te koop ?


novak

Aanbevolen berichten

@ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)

@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk.

Link naar reactie
@ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)

@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk.

afwerking van de accessoires zijn idd niet fameus (bagagehaak, bagagedrager) maar de essentiële delen (motor, frame, remmen, etc) zijn best wel degelijk bij een LML

Link naar reactie
@ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)

@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk.

Sorry, maar de laatste px'n die roesten zowat in de folders

Link naar reactie
@ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)

@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk.

Sorry, maar de laatste px'n die roesten zowat in de folders

dat is zeker waar! de mijne is op kosten van piaggio terug herspoten! en die is van augustus 2007!

Link naar reactie

tja, ik heb mijn PX van 2004 weg gedaan en een van 2007 gekocht. Ben er mee beginnen rijden in februari en reeds 3500km. Voorlopig nog geen last van roest of iets dergelijks.

De basis van de LML zal wel OK zijn, zeker evenwaardig aan de PX. Ik vind enkel de details (handvaten, pinkers, ...) niet zo mooi of van dezelfde kwaliteit als een PX. Da's alles.

@Fajes: waar is die dan beginnen roesten? Zo kan ik dit eens in de gaten houden.

Link naar reactie
@Fajes: waar is die dan beginnen roesten? Zo kan ik dit eens in de gaten houden.

aan elke naad die er aan het frame is. nu is het wel zo dat vooral de witte zijn die dit hebben.

Link naar reactie
@ Fajes. Ik heb een witte... Ik verzorg ze wel goed, staat altijd binnen en na een hevige regenbui droog ik ze wel even af. 'Dit is liefde'

Ik ga het toch even checken straks.

ik rij er àlle dagen mee door weer en wind. en mijn vespa staat heel veel buiten. afdrogen na een regenbui? het is nog altijd een gebruiksvoorwerp en een auto die nat wordt na wat regen ga je toch ook niet afdrogen hé? trouwens zelfs al rijd ik er dagdagelijks mee en droog ik hem niet af, roest na 4 maand is in mijn ogen niet normaal!

Link naar reactie
@ Fajes. Ik heb een witte... Ik verzorg ze wel goed, staat altijd binnen en na een hevige regenbui droog ik ze wel even af. 'Dit is liefde'

Ik ga het toch even checken straks.

ik rij er àlle dagen mee door weer en wind. en mijn vespa staat heel veel buiten. afdrogen na een regenbui? het is nog altijd een gebruiksvoorwerp en een auto die nat wordt na wat regen ga je toch ook niet afdrogen hé? trouwens zelfs al rijd ik er dagdagelijks mee en droog ik hem niet af, roest na 4 maand is in mijn ogen niet normaal!

De behandelingen wat een wagen ondergaat tegen een vespa verschilt toch wel wat..

De legering van het staal dat wordt gebruikt speelt ook een grote rol.

Link naar reactie

oké stan, tot daar aan toe. maar mijn sprint van '66 had bijna minder roest dan mijn nieuwe PX na vier maand. mijn andere PX ('87) staat ook heel veel buiten en die roest niet. dat wil toch al iets zeggen, niet?

Link naar reactie

mijn PX is mijn dagelijks ros. nu gaan we hier toch niet zeggen dat je hem hier eigenlijk niet voor kan en mag gebruiken, enkel voor ritjes met mooi weer?

begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een passie voor scooters (ik heb er zelfs een op mijn arm staan...) maar ze moeten rijden, door weer en wind.

het ging er hier dus over dat mijn PX overal roest na 4 maand, en iedereen vind dat normaal? "je had hem maar moeten afdrogen!", sorry maar ik verwacht toch iets meer kwaliteit...

Link naar reactie

Fajes, tuurlijk moet een PX of een andere (moderne) vespa door weer en wind kunnen rijden zonder meteen te roesten. Maar dit neemt niet weg dat ik hem wel eens preventief mag beschermen tegen roest door er snel met een zeemlap over te gaan als hij volledig nat staat. Ik wil je niet attakeren of zo. Ik heb ook helemaal niet gezegd dat je "hem maar had moeten afdrogen". Ik zei gewoon dat ik dat wel doe. Dat je PX na 4 maand verroest is is idd helemaal abnormaal en totaal onaanvaardbaar.

Is dit antwoord kwalitatief goedgekeurd?

Link naar reactie
@ STANMAN. Ik wil LML niet afkeuren maar hetgeen je beweert trek ik toch in twijfel van die afwerking (maar dit is off-topic)

@ NOVAK. Let op, die zwarte van op die advertentie is een PX200 en daar moet je alvast een motorijbewijs voor hebben. De rest is niet duidelijk.

Sorry, maar de laatste px'n die roesten zowat in de folders

waarom noemt ge dit geen lml forum

er staat 1 lml en 1 vespa PX, welke zout ge kiezen als liefhebber?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...