Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Scooter start niet na 3 jaar stilstaan


Chris

Aanbevolen berichten

Ik heb (weer eens) een scooter gekocht. Hij staat ongeveer 3 jaar stil. En hij blijft voorlopig stilstaan omdat ik hem niet gestart krijg. Wat ben ik vergeten?

Ik heb ontsteking (bougie geeft vonken). De carburator volledig gekuist en ook de brandstoftank is proper. Na een tijdje trappen blijft de bougie nog steeds kurkdroog. Ook met choke, zonder en met volle gas... ...Altijd een droge (nieuwe) bougie. Rararara... ...Wat doe ik verkeerd / ben ik vergeten?

P.S. het is GEEN Vespa, maar wel een (oldtimer) tweetakt.

Link naar reactie

carburator zitwaarschijnlijk toch verstopt , heb je gekeken als de carbu nat was van bezine? heb je ook gekeken of de darm niet verstopt zit waar hij op de carbu aansluit?eten of de brommer zeker werkt , kun je de bougi eruit draaien , wat benzine erin late lopen( niet te veel ) dan bougi erin draaien en dan bolt hij waarschijnlijk enkele seconden... of dan hoor je toch al fuf fuf wan weet ge da daar al nisk mis mee is ;)

grtz

als je wil wgrtz

Link naar reactie

Ik heb een beetje benzine in het bougiegat gegoten en na een keertje kicken kwam er een mooi geluidje uit de uitlaat. Er zal dus iets mis zijn met de carburateur... ..Maar wat? Hij is volledig gedemonteerd geweest én gereinigd.

Link naar reactie

misschien aangekoekte dinge erin...? loopt de vlotterkamer vanaonder vol benzine? heb je gecontroleerd of de benzine tot in de carbu komt?

grtz

Link naar reactie

Vlotterkamer loopt vol (loopt over) en voor de rest alles kurkdroog...Nochtans is alles gereinigd. Ik ga dit weekend carburatorreiniger kopen en alles opnieuw reinigen. In de Makro staat een compressor in de ster, dus die komt er ook om alles proper te blazen. Dan zou het moeten lukken zeker?

Link naar reactie

De carburateur uit elkaar gevezen (nog eens) en een nachtje in reinigingsbenzine gestoken. Naar de Makro gereden en een compresseur gekocht én hulpstukken. De carb proper geblazen en gemonteerd. Op internet een handleiding gevonden (choke werkt omgedraaid...hahah die Oost-Duitsers) en van de eerste kick... ...in gang. Hij blijft voorlopig nog niet stationair draaien , heb nu geen tijd. Maar volgende week even afstellen en gaan denk ik.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...